de Marian Curelaru
28 Mai. 2014
2997
Lumea Internetului evolueaza printr-un flux constant de informatii publicate, din care un numar in crestere sunt puse online sub forma de texte, de imagini, de clipuri video, dar si de aplicatii si alte formate mobile. In acest mediu in permanenta schimbare, din ce in ce mai multe firme se transforma in editori de un gen nou, privilegiind continutul pentru a interactiona cu clientii lor, arata site-ul Economie Matin.
Marketingul prin continut nu dateaza totusi de ieri: din anii `50, unele seriale TV erau sponsorizate de mari companii precum Colgate-Palmolive, permitandu-le acestora sa-si asocieze produsele cu istoriile difuzate pe micul ecran, in scopul de a-si apropia publicul telespectator si de a-si face cunoscute marcile. Si Ghidul Michelin, editat din 1900, facea content marketing, cu recomandarile sale de vizite si de restaurante, din capul locului foarte indepartate de industria anvelopelor.
Dar azi, media online si retelele sociale le ofera companiilor noi oportunitati de a publica continut. Pentru a atrage atentia publicului, multi isi creeaza continut editorial de calitate, difuzat prin intermediul a numeroase canale: site Web, pagina de Facebook, YouTube, Instagram, newsletter si publicatii web.
Marketingul prin continut, indeosebi pe web, este acum unul din principalii piloni ai strategiei de marketing a companiilor. Conform Content Marketing Institute, 91% din responsabilii de marketing din B2B si 86% din B2C utilizeaza content marketing in strategia lor. Pentru 64% din ei, conform Econsultancy, content marketing a devenit chiar o disciplina ca atare, la fel precum search marketing sau social marketing, de exemplu.
Continutul publicat trebuie sa fie de calitate, sa reprezinte o sursa de valoare si, mai ales, sa participe la experienta online a consumatorului, in loc de-a o intrerupe. Lumea publicitatii este in miscare: internautul, prea des neglijat, este pus in centrul preocuparilor celor care doresc, inainte de toate, sa-l atinga cu un continut care-l intereseaza.
In prezent, numeroase companii dispun de resursele si de expertiza necesare pentru a crea continut pertinent pentru audienta lor. Chiar daca marketingul prin continut nu genereaza intotdeauna direct vanzari, marci precum Unilever, Kraft sau Nestle investesc masiv in el pentru a-si construi reputatia, a implica audienta si a o ghida in cumparaturi.
In momentul in care marcile se precipita din ce in ce mai mult in acest domeniu, ele trebuie sa faca eforturi serioase pentru a se diferentia si a furniza continut suficient de calitativ pentru a spera sa aiba un impact pozitiv asupra activitatii lor. Intr-adevar, productia de continut nu este dificila in sine, dar convingerea publicului sa-si depaseasca neincrederea poate sa fie. Nu trebuie insa ezitat din acest motiv in a "demarca" un continut, fara afisarea ostentativa a unui logo sau fara punerea sistematica in fata a produselor. Increderea trebuie sa reprezinte prioritatea, pentru ca, in marea majoritate a cazurilor, consumatorii se indeparteaza de un continut asemanator unui mesaj publicitar.
Content Marketing este considerat uneori in opozitie cu publicitatea, cand de fapt ele ar trebui facute sa coabiteze in mod inteligent. Pentru ca vorbim despre o disciplina aparte: specialistii in content marketing au nevoie de legitimare si de un sprijin total al companiilor pentru a-si dezvolta strategia. Managerii trebuie sa le permita sa se concentreze pe know-how-ul lor specific pentru a face sa apara un continut care sa imbogateasca istoria povestita de marca. Doar astfel de conditii vor permite acestei discipline promitatoare sa se structureze si sa-si atinga maturitatea.
Tags: internetcontent marketingmarketing prin continutstrategii de marketing