de Idei de afaceri
31 Iul. 2024
1451
O idee de afacere pe care o poti desfasura in curtea casei este cultivarea trandafirilor. Pe langa un teren dedicat acestei plante trebuie sa ai in vedere si comercializarea acestora.
Pe langa plantarea si ingrijirea trandafirilor trebuie sa ai in vedere si strategiile de marketing. Acestea te vor ajuta in cresterea volumului de comenzi.
Planul de marketing
Pentru a-ti vinde trandafirii sau produsele rezultate din acestia unde si cum trebuie, este necesar in primul rand sa te pui in situatia clientilor pe care vrei sa ii atragi.
De ce ar cumpara florile sau produsele tale, mai ales daca piata este aglomerata? Te va avantaja pretul, vei practica reduceri si promotii? Ai in minte o piata tinta sau un plafon de vanzari pentru urmatoarele 12 luni?
Nu este nevoie de grafice complicate sau consultanti scumpi pentru a dezvolta un sistem de marketing eficient. Ceea ce este sigur este necesitatea unui plan, care ofera o harta a afacerii pentru prezent si viitor.
Un plan de marketing te poate ajuta sa identifici ce clienti reprezinta perspectiva cea mai buna pentru ceea ce vinzi, sa evaluezi datele despre companie in functie de industrie si piata si sa urmaresti rezultatele pentru a invata ce functioneaza si ce nu.
Scopul acestui plan este sa iti organizeze resursele si eforturile astfel incat sa iti cresti vanzarile. Pur si simplu este un document care cuprinde obiectivele, tacticile si strategiile prin care o anumita companie isi atinge obiectivele pentru un an calendaristic.
La ce foloseste, mai exact, un astfel de plan:
- te ajuta sa te organizezi mai bine
- te ajuta sa iti planifici cheltuielile de marketing si sa le poti integra intr-un flux previzibil de cash, pentru ca bugetul de marketing stabilit este impartit pe luni si activitati
- prin el poti economisi investitia in marketing pe care ai face-o fara sa ai un plan de marketing, pentru ca de obicei fara un plan se pot face investitii repetitive si ineficiente, in lipsa unei perspective de ansamblu a cheltuielilor
- te ajuta sa prioritizezi actiunile in functie de importanta lor reala
- iti da in permanenta o perspectiva de ansamblu asupra intregii activitati de marketing pe toata perioada anului.
Desi in lipsa unui plan te poti misca mai repede, s-ar putea sa te indrepti in directia gresita. Cele patru actiuni de inceput pentru un marketing bun al afacerii tale cu trandafiri sunt:
- Gaseste un soi de trandafiri sau un produs rezultat din acestia potrivit cu piata pe care vei activa.
- Vinde florile sau produsele pentru o suma care sa spuna clientilor vizati ca este o afacere buna.
- Creeaza o perceptie adecvata prin multiple canale de comunicare, incluzand afise, e-mailuri, pliante, brosuri si carti postale, spoturi TV si radio, anunturi in ziare sau reviste, pe Internet si altele.
- Trebuie sa distribui florile sau produsele in locurile in care clientii vizati le pot gasi cu usurinta.
Daca poti pune preturile potrivite unui fir, buchet de trandafiri sau al unui borcan de dulceata si le poti aduce in fata clientului potrivit, ai reusit in mare parte sa faci un marketing bun. Insa aceasta este o chestiune de timp si observatie, pentru ca nu vanzarile masive sunt cheia succesului, ci pro - fitul. Scopul marketingului este sa genereze interes si recunoastere, care vor duce catre vanzarile ce vor stimula profitul.
De aceea, trebuie sa creezi o strategie si sa alcatuiesti mesaje convingatoare pentru clientii vizati, care sa promita doar ceea ce poti sa oferi cu adevarat. Niciunul dintre aceste instrumente nu are un cost ridicat.
De exemplu, iti poti concepe singur in anumite programe de editare flyere, postere sau carti de vizita, pe care le poti imprima apoi fara costuri exagerate. Cu ajutorul acestora poti crea identitatea vizuala a afacerii tale, dupa care clientii te vor recunoaste.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: afaceri agricoleafaceri la taraafaceri in mediul ruraltrandafiricultura de trandafiriafaceri cu trandafiriplan de marketing