de Idei de afaceri
25 Iun. 2024
249
Pe cat de mare este oportunitatea de a demara o afacere cu flori, pe atat de atenti trebuie sa fie noii antreprenori la conditiile comerciale specifice acestei piete. Daca marketingul nu este ofensiv, veti fi la indemana angrosistilor care va vor fixa pretul si conditiile comerciale numai in favoarea lor.
Curajul de a cauta clientii interni sau externi cei mai potriviti, de a le oferi mostre si de a le propune colaborari concrete nu poate fi decat in folosul afacerii dumneavoastra. Puteti astfel sa descoperiti sansa de a va putea dezvolta afacerea bazandu-va pe o activitate planificata corespunzator.
Exportul unei parti semnificative a productiei reprezinta premisa unei afaceri puternice, rentabile si stabile.
Acum, cand ne putem deplasa in Europa doar cu cartea de identitate, intreprinzatorii au sansa de a participa la targurile si evenimentele de profil, pentru a identifica potentialii clienti din orice tara a Uniunii Europene si pentru a le oferi flori si plante din cele mai pretioase soiuri, respectand conditiile si standardele specifice.
In Romania, piata florilor este dominata de angrosisti. Acestia importa florile si le distribuie detailistilor in conditii de plata credit-furnizor. Prima conditie pentru ca un producator sa-si vanda in tara productia este aceea de a intelege cum functioneaza aceasta piata, iar pentru aceasta este necesar sa fie implicat in vanzarea de flori.
Florile si plantele ornamentale in ghiveci se vand bine primavara si vara, pomii si arbustii fructiferi sau ornamentali se vand bine primavara si toamna. Pentru amenajarea de spatii verzi, gradini, cimitire si parcuri se lucreaza de primavara pana toamna tarziu.
Copaceni, Popesti-Leordeni, Magurele, dar si Baia Mare, Arad, Codlea, Ramnicu Valcea sau Curtea de Arges sunt tot atatea localitati din care se pot da exemple de producatori de flori de succes. Investitia in sere face ca productia sa fie continua pentru ca, spre exemplu, bulbii pentru zambilele care urmeaza sa fie vandute la inceputul lunii martie sunt plantati inca la inceputul lunii ianuarie.
Planificarea productiei, alegerea cu grija a furnizorilor de seminte, bulbi sau butasi sau tehnologia specifica de cultura pot constitui veritabile „retete secrete” ale fiecarui producator.
Definirea publicului-tinta
Fiind o afacere cu flori in ghivece, publicul-tinta este foarte larg, oferind serviciile la nivel national. Totusi, se traseaza doua categorii de clienti care intereseaza in mod deosebit:
- persoanele juridice, care doresc sa isi decoreze spatiile indoor sau outdoor; pentru acestea, punem la dispozitie o gama variata de plante vii de gradina, plante ornamentale in ghivece, decoratiuni si accesorii pentru interior si exterior;
- persoane fizice, cu un buget mare, posesori de vile/case; le oferim o paleta larga de pomi si plante de gradina, precum si accesoriile necesare.
Modalitatile de promovare pot fi diversificate
- Distribuirea de material publicitar divers: carti de vizita, fluturasi, calendare, pliante, catalog
- Participarea la targuri nationale si internationale
Promovarea desfasurata in mediul online
- Crearea propriul website
- Construirea propriei pagini de Facebook
- Prin intermediul site-ului si al paginii de Facebook, se va face reclama si se vor anunta toate promotiile
- Prezenta in toate mediile de socializare online
- Plasarea reclamei in site-urile companiilor partenere (pensiuni, restaurante, hoteluri etc.).
Pe parcursul anului, este necesara constituirea unor oferte speciale cu ocazia sarbatorilor onomastice, de 1 si 8 martie, de Paste, Craciun si Revelion; pentru cei care vor recurge la achizitionarea florilor in ghivece.
Achizitionarea produselor
Achizitionarea produselor se poate face prin urmatoarele modalitati:
- direct de la sediu;
- accesand site-ul oficial;
- contact telefonic, la numerele de telefon fix si mobil afisate pe site;
Toate informatiile despre produse, precum si ofertele si reducerile vor fi afisate pe site-ul oficial, ce are o platforma usor de accesat. Instructiunile despre modul de comercializare vor fi de asemenea prezentate pe brosurile, afisele expuse in magazine si in punctele importante ale orasului.
Concurenta este relativ stransa, intrucat sunt din ce in ce mai multe afaceri cu flori pe piata, si este nevoie sa se apeleze la diverse atuuri – cum ar fi punerea in valoare a florilor, care nu se pot gasi la orice florarie, sub forma de buchete, ghivece si ornamente, in special utilizand o baza din burete, si activitatea pe toata perioada anului.
Orice oras, oricat de mic, are si o florarie. Exista numeroase florarii de cartier care acopera o cota destul de mare din piata locala de flori, aproximativ 35%. Principalii competitori vor fi insa florariile online, care atrag clienti importanti, cu resurse financiare mai mari si care plaseaza comenzi variate si de valori mai mari.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: afacere la tarapiata de desfacereflori in ghiveciafacere cu floridefinirea publicului tintamodalitati de promovarepromovare onlineachizitie produse