Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Piata Marketing - Aceste reguli sunt batute in cuie! Sau nu?

de Anca Georgescu 20 Mar. 2007 3952
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Piata Marketing - Aceste reguli sunt batute in cuie! Sau nu?



Pana si legile de marketing considerate absolut sigure isi au exceptiile lor. Iar piata ii premiaza adesea pe cei care indraznesc sa le incalce...

Piata Marketing - Aceste reguli sunt batute in cuie! Sau nu?

Regula 1: O firma nu trebuie sa se indeparteze
de sectorul ei principal de activitate
Potrivit acestei reguli, odata ce ai obtinut succesul intr-un anumit domeniu, firma ta trebuie sa ramana fidela acelui domeniu si sa fie preocupata doar de a-si imbunatati produsele/serviciile, in incercarea de a tine pasul cu piata. Logica e simpla: e mai bine sa faci un singur lucru bun decat mai multe lucruri proaste. Dar...

Un exemplu foarte sugestiv ca se poate si altfel este cel al companiei engleze Virgin, fondata in 1968 de un tanar de doar 18 ani, Richard Branson. Virgin este astazi un imperiu bazat pe o serie de activitati care nu au nimic in comun: super-magazine, casa de discuri, asigurari, transport aerian si feroviar, lant hotelier, productii multimedia, bauturi racoritoare. S-a creat astfel un "teritoriu de marca", bazat pe valorile legate de logo-ul companiei si nu de un produs specific si usor de identificat.

Piata Marketing - Aceste reguli sunt batute in cuie! Sau nu?

Regula 2: Fara reclama esti mort!
Acesta chiar ca e un principiu de otel: produsele nu se vand fara publicitate. Iar ingeniozitatea intreprinzatorilor in a gasi metode prin care sa ajunga eficient la potentialii lor clienti nu cunoaste limite: practic orice obiect cu care acestia intra la un moment dat in contact (chiar si o banala scobitoare) ajunge sa fie inscriptionat cu un mesaj publicitar.

Pare incredibil, insa exista si exceptii. Foarte putine, e adevarat, dar... exceptii. In Italia, firma Mivar, producatoare de televizoare, s-a impus fara sa fi cheltuit nici macar un banut pe reclama. Ea nu a raspandit nici macar un fluturas promotional, totusi sunt milioane de italieni care au televizoare Mivar. Acest lucru a fost posibil datorita excelentului raport calitate/pret al produsului, care a favorizat reclama orala, transmisa din om in om. Iar un alt caz este al retelei internationale de agentii imobiliare Re/Max (49.000 de angajati, 2.900 de birouri in 24 de tari): grupul a incercat (si a reusit!) patrunderea cu succes pe diversele piete fara investitii publicitare, bazandu-se doar pe competenta si profesionalismul agentilor sai.

Piata Marketing - Aceste reguli sunt batute in cuie! Sau nu?

Regula 3: Un client multumit devine automat un client fidel
Se inseala amarnic cel care crede ca poate evita migrarea clientului spre firme concurente doar oferindu-i un produs bun. Cumpararea ocazionala nu implica neaparat adeziunea la marca respectiva. E necesar sa studiezi si sa aplici programe de fidelizare pentru a putea determina un client sa cumpere doar de la tine.

Japonezii sunt adevarati maestrii in acest domeniu: firma de cosmetice Shiseido a infiintat un "Club Shiseido", in cadrul carora clientii sunt informati despre produse, sunt invitati la prezentari de moda si cosmetice. Succesul acestei initiative a fost copiat de mari firme occidentale, printre care colosul american Procter & Gamble. A aparut astfel "Clubul Pampers".

Da, clientii nu indragesc intotdeauna o marca strict pentru produsele sale. Ei raman fideli daca le sunt oferite beneficii si avantaje reale, care sunt reinnoite periodic.



Tags: marketing

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
07 Mai 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
06 Iun 2024
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?

de Idei de afaceri
31 Ian 2024
Marketingul ecologic constituie o notiune prin care se intelege optimizarea politicii de intreprindere si de marketing in stransa corelatie cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]