Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Piata Marketing - Ce este marketing-ul agresiv?

de Silvia Bucsan 22 Oct. 2007 8008
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Este un lucru destul de greu de definit, dar pe care il recunoastem imediat atunci cand il intalnim. Este acel gen de marketing care depaseste cu buna stiinta anumite limite si face discriminari evidente in functie de rasa, sex sau religie.



De exemplu, este evident ca barbatii sunt atrasi imediat de imaginea unei femei frumoase (din acest motiv femeile frumoase apar in mai toate reclamele pentru produse masculine).

Probleme apar insa atunci cand clipurile publicitare le prezinta in posturi denigrante - complet ignorante in probleme tehnice sau reduse la statutul de servitoare ale barbatilor - ignorandu-se faptul ca de multe ori femeile sunt cele care cumpara produse pentru partenerii lor.

Dar nici barbatii nu scapa: sunt numeroase reclamele in care ei apar ca niste impiedicati, incapabili sa gateasca o mancare sau sa se ocupe de ingrijirea copiilor. Apoi, chiar daca nu sunt la fel de numeroase, exista si productii care iau in deradere apartenenta la un grup etnic sau religios.

Poate ca asemenea reclame reusesc in mod eficient sa atraga atentia publicului, dar asta nu inseamna neaparat vanzari mai mari. Un studiu intreprins in S.U.A. privind comportamentul consumatorilor arata ca un clip care creeaza emotii negative - dezgust, teama sau furie - va indeparta publicul de produsul respectiv, intr-o reactie normala de evitare a sursei de emotii negative.

Acelasi studiu releva faptul ca disponibilitatea maxima pentru receptarea unui mesaj publicitar apare atunci cand acesta este transmis intr-un context care prezinta o familie fericita, o mama cu copii ei, un grup de prieteni.

De asemenea, un foarte bun raspuns se obtine si cand este promovat un produs nou. Creierul este dornic sa invete, sa afle lucruri noi si in acest proces de invatare produce dopamina, aceeasi substanta pe care o produce si cand este stimulat de imagini cu mancare sau de imagini cu continut sexual.

Concluzia ar fi ca eficienta marketing-ului ofensiv lasa mult de dorit. Cand sunt atatea lucruri care ii fac pe oameni sa se simta bine, de ce sa iti asumi riscul sa ii faci sa se simta prost?

 



Tags: afacerimarketingreclame

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
07 Mai 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
06 Iun 2024
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]