Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Piata Marketing - Cum sa creati reclame radio care vand
Foarte multe reclame radio din ziua de astazi sunt zgomotoase si adesea ilogice si nu fac decat sa macine nervii ascultatorilor. In aceste conditii, despre eficienta nici nu poate fi vorba.
Pentru a aduce clienti, o reclama radio trebuie sa atraga atentia, sa prezinte beneficii clare pentru ascultatori si sa ii motiveze pe acestia sa comande produsul/serviciul in cauza cat mai rapid. Asta legat de mesajul in sine, pentru ca eficienta reclamei mai depinde de doua conditii:
Propriul meu plan de afaceri
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
1) sa fie difuzata pe postul ascultat de segmentul-tinta vizat
2) sa fie difuzata cat mai des (dupa cum permite bugetul alocat publicitatii).
Difuzati reclama cat mai des sau n-o mai difuzati deloc
Reclama radio trebuie repetata din greu, altfel nu functioneaza. Studiile arata ca o persoana trebuie sa auda o reclama de 3-5 ori pana sa constientizeze ca e vorba de o reclama, de un anumit mesaj. Urmatoarele 3-5 repetitii il determina sa fie atent, ocazie cu care si intelege ce i se ofera, si de-abia alte 3-5 repetitii s-ar putea sa declanseze actiunea de a comanda.
Asadar, un singur ascultator are nevoie sa auda reclama de 9-15 ori ca sa fie transformat in client. Si cum nu toti ascultatorii au radiourile deschise in acelasi timp, singura solutie pentru ca mesajul sa ajunga la majoritatea dintre ei de 9-15 ori este ca acesta sa fie difuzat cat mai des.
Daca nu va permiteti sa difuzati un spot de cel putin 20 de ori pe saptamana, indreptati-va atentia spre alt mijloc publicitar, direct mailing de exemplu. Totusi, daca sunteti hotarat sa incercati si reclama radio, desi bugetul va este subtirel, cumparati spatiu la exact aceleasi ore, in aceleasi zile ale saptamanii, chiar daca pentru asta veti fi taxat suplimentar.
Motivul? Ascultarea radioului devine in timp un obicei – oamenii se fixeaza la un anumit post si il asculta aproape numai pe acela si numai in anumite intervale de timp: dimineata, de cand se trezesc si pana pleaca la serviciu, seara, cand se intorc acasa, sau fiecare dupa cum are programul.
Difuzand spotul la ore fixe, e-adevarat, ajungeti doar la o parte din ascultatorii postului in cauza, in schimb cresc sansele ca fiecare dintre cei care asculta sa fie “bombardat” de 9-15 ori, adica de atatea ori cat e necesar pentru a comanda.
Reclama radio, dar la ce post?
Fiecare post de radio isi alege un anumit format, care atrage un public specific si omogen, cu un anumit stil de viata. Oamenii care formeaza acest public au o multime de lucruri in comun si sunt diferiti de ascultatorii-tip ai altor posturi de radio. Se contureaza astfel un mare avantaj al publicitatii radio: posibilitatea de a atinge un segment-tinta foarte bine definit.
Cum stiti insa spre care post sa va indreptati atentia? Foarte simplu: faceti un sondaj in randul clientilor dvs. actuali, intrebati-i ce post de radio asculta cu precadere si… ati obtinut raspunsul.
Rationamentul e simplu: pe dvs. nu va intereseaza un post in sine, ci ascultatorii lui, pe care doriti sa vi-i transformati in clienti. Pentru ca acesti ascultatori sa va devina insa clienti, ei trebuie sa aiba un anumit profil, trebuie sa fie genul de persoana care cumpara de la dvs. Cu alte cuvinte, trebuie sa semene cu clientii dvs. actuali.
Cum creati spotul?
Un spot radio poate aparea in trei variante:
a) un anunt, pur si simplu, citit de un actor, care spune in ce consta oferta, de ce este ea utila si cum se poate obtine cat mai rapid produsul/serviciul in cauza;
b) o mini-sceneta in care interactioneaza doua personaje – de obicei, unul dintre ele se plange de o anumita problema, iar celalalt cunoaste solutia perfecta si indica la cine trebuie apelat, totul pe un ton cat mai dramatic;
c) un scurt cantecel. Inainte de a opta pentru o varianta sau alta, ascultati ce fel de reclame se difuzeaza pe postul vizat. Scoateti din discutie reclamele care vi se par banale sau stupide si axati-va pe cele care v-ar fi placut sa fie ale dvs.
Mergeti pe exact aceleasi puncte de interes pe care merge, de obicei, orice reclama eficienta, indiferent de canalul pe care este difuzata:
- atrageti ATENTIA
- starniti INTERESUL
- creati DORINTA
- stimulati ACTIUNEA
Judecati reclama dvs. dupa aceasta formula. Puneti-va in locul ascultatorului si… ascultati. Daca spotul va “agata”, va starneste interesul, va determina sa doriti beneficiile promise si apoi va indeamna clar sa cumparati, inseamna ca aveti un spot eficient.
Cat va costa?
Reclamele radio sunt relativ ieftine, atat pe partea de creatie, cat si pe cea de spatiu de difuzare (unele posturi se ofera sa produca gratuit spotul, daca este un spot relativ simplu, si taxeaza doar difuzarea). Chiar daca lucrati cu un studio de productie independent sau cu o agentie de publicitate, tot iesiti acceptabil ca pret.
Un spot radio bun cere un echilibru intre scenariu, calitatea vocilor si efectele audio (muzica, zgomote) care “zugravesc” o imagine convingatoare in urechile ascultatorilor. Puteti cheltui aici intre 200 si 2.000 euro, dar ganditi-va permanent sa pastrati suficienti bani si pentru difuzare. A difuza un spot cat mai des este mai important decat a avea un spot super-creativ. Bagati banii, asadar, in cantitate.
De retinut!
1. Pretul reclamei este intotdeauna negociabil.
2. Nu asteptati rezultate chiar din prima zi de difuzare a spotului.
3. Textul trebuie sa mentioneze de cel putin trei ori numele produsului si modul cum poate fi procurat.
4. Transmiteti un mesaj simplu, nu incercati sa vindeti mai multe produse deodata.
5. Cheltuiti masiv pentru o difuzare cat mai frecventa.
6. Nu va faceti reclama pe un post doar pentru ca va place dvs. postul respectiv
7. E mai bine ca spotul dvs. sa fie ascultat de 10 ori de 10% din ascultatori decat o singura data de toti ascultatorii.
8. Axati-va mesajul pe beneficiile pe care le aduce produsul ascultatorilor.
9. Cautati sa va diferentiati produsul de cel al concurentei.
10. Lasati reclama pe mana profesionistilor in reclama.
Ce tip de reclama pentru afaceri are cel mai mult succes >>
Articole conexe
Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile
de Bianca TilaCifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%
de Bianca TilaAfaceri de sezon. Decoratiuni pentru Craciun
de Idei de afaceriStand mobil de sucuri naturale. Afaceri sanatoase
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit