Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Piata Marketing - Cum sa creati reclame radio care vand

de
13094 0 24 Oct. 2017
Piata marketing


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4
din 13 voturi
RATING UTILIZATORI

Foarte multe reclame radio din ziua de astazi sunt zgomotoase si adesea ilogice si nu fac decat sa macine nervii ascultatorilor. In aceste conditii, despre eficienta nici nu poate fi vorba.

Pentru a aduce clienti, o reclama radio trebuie sa atraga atentia, sa prezinte beneficii clare pentru ascultatori si sa ii motiveze pe acestia sa comande produsul/serviciul in cauza cat mai rapid. Asta legat de mesajul in sine, pentru ca eficienta reclamei mai depinde de doua conditii:

1) sa fie difuzata pe postul ascultat de segmentul-tinta vizat
2) sa fie difuzata cat mai des (dupa cum permite bugetul alocat publicitatii).

Difuzati reclama cat mai des sau n-o mai difuzati deloc
Reclama radio trebuie repetata din greu, altfel nu functioneaza. Studiile arata ca o persoana trebuie sa auda o reclama de 3-5 ori pana sa constientizeze ca e vorba de o reclama, de un anumit mesaj. Urmatoarele 3-5 repetitii il determina sa fie atent, ocazie cu care si intelege ce i se ofera, si de-abia alte 3-5 repetitii s-ar putea sa declanseze actiunea de a comanda.



Asadar, un singur ascultator are nevoie sa auda reclama de 9-15 ori ca sa fie transformat in client. Si cum nu toti ascultatorii au radiourile deschise in acelasi timp, singura solutie pentru ca mesajul sa ajunga la majoritatea dintre ei de 9-15 ori este ca acesta sa fie difuzat cat mai des.

Daca nu va permiteti sa difuzati un spot de cel putin 20 de ori pe saptamana, indreptati-va atentia spre alt mijloc publicitar, direct mailing de exemplu. Totusi, daca sunteti hotarat sa incercati si reclama radio, desi bugetul va este subtirel, cumparati spatiu la exact aceleasi ore, in aceleasi zile ale saptamanii, chiar daca pentru asta veti fi taxat suplimentar.

Motivul? Ascultarea radioului devine in timp un obicei – oamenii se fixeaza la un anumit post si il asculta aproape numai pe acela si numai in anumite intervale de timp: dimineata, de cand se trezesc si pana pleaca la serviciu, seara, cand se intorc acasa, sau fiecare dupa cum are programul.

Difuzand spotul la ore fixe, e-adevarat, ajungeti doar la o parte din ascultatorii postului in cauza, in schimb cresc sansele ca fiecare dintre cei care asculta sa fie “bombardat” de 9-15 ori, adica de atatea ori cat e necesar pentru a comanda.

Reclama radio, dar la ce post?
Fiecare post de radio isi alege un anumit format, care atrage un public specific si omogen, cu un anumit stil de viata. Oamenii care formeaza acest public au o multime de lucruri in comun si sunt diferiti de ascultatorii-tip ai altor posturi de radio. Se contureaza astfel un mare avantaj al publicitatii radio: posibilitatea de a atinge un segment-tinta foarte bine definit.

Cum stiti insa spre care post sa va indreptati atentia? Foarte simplu: faceti un sondaj in randul clientilor dvs. actuali, intrebati-i ce post de radio asculta cu precadere si… ati obtinut raspunsul.

Rationamentul e simplu: pe dvs. nu va intereseaza un post in sine, ci ascultatorii lui, pe care doriti sa vi-i transformati in clienti. Pentru ca acesti ascultatori sa va devina insa clienti, ei trebuie sa aiba un anumit profil, trebuie sa fie genul de persoana care cumpara de la dvs. Cu alte cuvinte, trebuie sa semene cu clientii dvs. actuali.

Cum creati spotul?

Un spot radio poate aparea in trei variante:
a) un anunt, pur si simplu, citit de un actor, care spune in ce consta oferta, de ce este ea utila si cum se poate obtine cat mai rapid produsul/serviciul in cauza;
b) o mini-sceneta in care interactioneaza doua personaje – de obicei, unul dintre ele se plange de o anumita problema, iar celalalt cunoaste solutia perfecta si indica la cine trebuie apelat, totul pe un ton cat mai dramatic;
c) un scurt cantecel. Inainte de a opta pentru o varianta sau alta, ascultati ce fel de reclame se difuzeaza pe postul vizat. Scoateti din discutie reclamele care vi se par banale sau stupide si axati-va pe cele care v-ar fi placut sa fie ale dvs.

Mergeti pe exact aceleasi puncte de interes pe care merge, de obicei, orice reclama eficienta, indiferent de canalul pe care este difuzata:

- atrageti ATENTIA
- starniti INTERESUL
- creati DORINTA
- stimulati ACTIUNEA

Judecati reclama dvs. dupa aceasta formula. Puneti-va in locul ascultatorului si… ascultati. Daca spotul va “agata”, va starneste interesul, va determina sa doriti beneficiile promise si apoi va indeamna clar sa cumparati, inseamna ca aveti un spot eficient.

Cat va costa?
Reclamele radio sunt relativ ieftine, atat pe partea de creatie, cat si pe cea de spatiu de difuzare (unele posturi se ofera sa produca gratuit spotul, daca este un spot relativ simplu, si taxeaza doar difuzarea). Chiar daca lucrati cu un studio de productie independent sau cu o agentie de publicitate, tot iesiti acceptabil ca pret.

Un spot radio bun cere un echilibru intre scenariu, calitatea vocilor si efectele audio (muzica, zgomote) care “zugravesc” o imagine convingatoare in urechile ascultatorilor. Puteti cheltui aici intre 200 si 2.000 euro, dar ganditi-va permanent sa pastrati suficienti bani si pentru difuzare. A difuza un spot cat mai des este mai important decat a avea un spot super-creativ. Bagati banii, asadar, in cantitate.

De retinut!
1. Pretul reclamei este intotdeauna negociabil.
2. Nu asteptati rezultate chiar din prima zi de difuzare a spotului.
3. Textul trebuie sa mentioneze de cel putin trei ori numele produsului si modul cum poate fi procurat.
4. Transmiteti un mesaj simplu, nu incercati sa vindeti mai multe produse deodata.
5. Cheltuiti masiv pentru o difuzare cat mai frecventa.
6. Nu va faceti reclama pe un post doar pentru ca va place dvs. postul respectiv
7. E mai bine ca spotul dvs. sa fie ascultat de 10 ori de 10% din ascultatori decat o singura data de toti ascultatorii.
8. Axati-va mesajul pe beneficiile pe care le aduce produsul ascultatorilor.
9. Cautati sa va diferentiati produsul de cel al concurentei.
10. Lasati reclama pe mana profesionistilor in reclama.

Ce tip de reclama pentru afaceri are cel mai mult succes >>



Tags: reclameradiospotafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Piata Marketing - Cum sa creati reclame radio care vand
Rating:
Nota: 4 din 5 - 13 voturi.

Articole conexe

SUA: Schimbarile de guvern din Romania au complicat mediul de afaceri

de Florin P. Amariei
27 Iun 2019
Departamentul de Stat al SUA arata intr-un raport ca schimbarile de guvern din Romania au complicat mediul de afaceri. Incepand din 2017,...

Cele mai bune 5 sfaturi de la antreprenori bogati pentru a avea succes in afaceri

de Florin P. Amariei
27 Feb 2019
Daca te gandesti sa pornesti o afacere, atunci iata ce sfaturi iti dau unii dintre cei mai bogati antreprenori din lume. Garanteaza-ti succesul!...

Afacerile din industria de software romanesca depasesc 5,4 miliarde de euro in 2018

de Idei De Afaceri
30 Dec 2018
Industria de software este sectorul cel mai dinamic si cu cel mai mare potential de dezvoltare pentru Romania. ,,Este unul dintre domeniile cu care...

Sfaturi pentru o promovare eficienta a afacerii

de Camelia Diaconu
14 Aug 2019
Reclama este elementul de baza care face diferenta intre succesul si esecul dintr-o afacere. Daca pana acum cativa ani nu aveam la dispozitie atat de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2019







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016