Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Piata Marketing - Negocieri curioase

37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Trei episoade de vanzari ce au in centrul lor pretul, extrase din cartea "Mari vanzari, mari vanzatori" de Robert L. Shook

1. O situatie amuzanta este relatata de celebrul consultant Zig Ziglar, chiar daca intamplarea il surprinde in rolul celui care a fost convins si nu al celui care a convins.

El si sotia lui cautau sa cumpere o casa in Dallas si isi fixasera un buget maxim. Intr-o buna zi, sotia, entuziasmata, i-a vorbit despre o casa magnifica care ar fi fost ideala pentru ei. "Dar cat costa?" a intrebat Ziglar. Casa costa… cu 18.000 de dolari mai mult decat promisesera ca vor cheltui. Sotia nu l-a lasat insa prea mult sa reflecteze: "Scumpule, cat timp crezi ca vom locui in Dallas?". "Nu mai putin de 30 de ani", a raspuns el. "Bine – a reluat ea – 18.000 de dolari impartit la 30 face 600 de dolari pe an, adica 50 pe luna, adica un biet dolar si 70 de centi pe zi. Scumpule, tu n-ai cheltui un dolar si 70 de centi pe zi, pentru a avea o sotie fericita, in loc de o simpla sotie?".

Si Ziglar incheie povestirea: "Cred ca v-ati dat seama unde locuiesc astazi".

2. James McEachern vindea costume barbatesti de foarte buna calitate, dar clientii, cand auzeau pretul, destul de piperat, aveau un moment de ezitare. In momentul acela, strategia lui McEachern intra in actiune. "Domnule Smith, afirmati pe drept cuvant ca acest costum costa cu 150 de dolari mai mult decat unul de la concurenta. Ei bine, daca il cumparati acum, eu va scriu pe loc un cec de 150 de dolari, postdatat cu 60 de zile. Prin urmare, dupa 60 de zile veti putea incasa cecul meu, daca veti considera ca haina nu valoreaza mai mult decat cea a concurentei".

Conform spuselor lui McEachern, acest truc i-a adus multe vanzari si nimeni nu i-a incasat vreodata cecul.

3. Firma Blake vindea, din usa in usa, carti de psihologie infantila. Intr-o zi, o agenta a firmei a nimerit acasa la Mary Kay, o tanara mama, care s-a aratat entuziasmata de oferta. Totusi, dupa comunicarea pretului, lucrurile au intrat in impas: "Cincizeci de dolari? Imi pare rau, dar am aceleasi posibilitati sa cumpar cartile pe cat as avea sa merg pe Luna. Chiar nu mi le pot permite".

In acel moment, vanzatoarea a avut o intuitie si i-a propus clientei: "Haideti sa facem asa: dvs. o sa vindeti zece seturi de carti pentru mine si eu o sa va dau un set in schimb". Nu numai ca Mary Kay a reusit acest lucru si si-a inceput cariera de vanzare, dar astazi se afla in fruntea unei intreprinderi ce-i poarta numele, Mary Kay Cosmetics, cu o cifra de afaceri de doua miliarde de dolari pe an.



Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]