Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Piata Marketing - Nu faceti aceste 19 greseli!

de Daniela Sorescu 03 Dec. 2007 3676
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Exista un adevar simplu: cel mai important lucru intr-o afacere este sa ai clienti.



Conteaza mai putin cat de eficient sau de ieftin crezi tu ca este produsul/serviciul tau; daca nu exista cineva dispus sa iti dea bani pentru el, se cheama ca esti un simplu visator.

Iar pentru a avea clienti trebuie sa-ti faci cunoscuta oferta. Intrebarea este “Cum iti faci cunoscuta oferta?”, pentru ca unii intreprinzatorii “reusesc” sa rateze complet actiunile de promovare a produsului/servicului lor. Si asta deoarece...

1. ...considera ca produsul lor ar trebui sa fie in fiecare casa si sunt convinsi ca toata lumea il va cumpara. Ca urmare, ii pun un pret accesibil oricui. Dar, pentru a-si acoperi costurile si a obtine un profit, ar fi necesar ca, intr-adevar, absolut toata lumea sa cumpere produsul! Nu realizeaza cat de ilogica e aceasta strategie.

2. ...cumpara un spatiu publicitar sau demareaza o campanie de direct mailing, dar nici prin cap nu le trece sa calculeze cate comenzi ar trebui sa primeasca pentru a acoperi macar costurile acestor actiuni.

3. ...orgoliul propriu ii face sa considere ca produsul lor e unul de lux, cand acesta e, de fapt, o banalitate.

4. ...se incapataneaza sa cumpere echipamente IT de ultima ora, adevarate bijuterii tehnologice, cand pentru nevoile lor ar fi suficient ceva de 10 ori mai ieftin.

5. ...in scrisorile de vanzare vorbesc despre ei pe pagini intregi, dar neglijeaza ca trebuie sa-i faca o oferta clientului pentru ca acesta sa aiba la ce sa raspunda.

6. ...considera ca “Ceea ce vrem noi sa spunem...” este de o importanta capitala si ignora dorintele si nevoile clientului.

7. ...vor ca 100 de pagini de text sa fie inghesuite intr-un spatiu publicitar de marimea unui timbru.

8. ...invita oamenii sa ia legatura cu ei pentru a afla mai multe informatii, dar nu au aceste informatii.

9. ...au mai multe informatii, dar le expediaza potentialului client abia peste trei luni.

10. ...vor sa aiba vanzari foarte consistente si, daca cineva face o comanda mai modesta, se comporta atat de gretos incat cumparatorul respectiv nu mai apeleaza in viata lui la firma lor. Si le mai spune si altora ce a patit.

11. ...propun servicii pe care nu le pot indeplini.

12. ...confunda vanzarile cu profitul.

13. ...presupun ca orice client are acelasi nivel de trai, aceeasi educatie si aceeasi viziune despre viata ca si ei.

14. ...produsul lor are o trasatura oarecare, pe care nimeni nu da doi bani, dar ei se indragostesc de trasatura respectiva si bat apa in piua desprea ea, ignorand principala functiune a produsului.

15. ...cand cumpara spatiu publicitar undeva, nu se gandesc ca, de fapt, cumpara rezultatele pe care le va avea respectiva reclama si nu 50 sau 100 de cmp de ziar. Se arunca la prima publicatie care are tarife mai mici, fara sa tina cont de tirajul ei si de pretul reclamei/cititor.

16. ...in campaniile de direct mailing trimit scrisori publicitare unor oameni care au deja produsul lor, intr-o forma sau alta, si care, logic, nu mai pot fi potentiali clienti.

17. ...refuza cu indarjire schimbarea modului lor de lucru, chiar daca avantajele pe care le-ar obtine sunt evidente. Le spui ca pot economisi 5.000 de lei la fiecare expediere sau ca stii un mijloc de promovare de trei ori mai ieftin si mai eficient - nu sunt interesati.

18. ...au convingerea stupida ca, din moment ce ei platesc o reclama intr-un ziar, oamenii sunt obligati sa o citeasca.

19. ...n-ar apela pentru nimic in lume la un profesionist al reclamei. Vor sa le faca ei pe toate.



Tags: afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Afaceri de sezon. Decoratiuni pentru Craciun

de Idei de afaceri
04 Dec 2023
Iti doresti sa creezi pentru familia si copiii tai o atmosfera de neuitat cu ocazia sarbatorilor de iarna? Esti talentat si creativ si vrei sa faci...

Stand mobil de sucuri naturale. Afaceri sanatoase

de Idei de afaceri
01 Aug 2024
Pe aleile parcurilor bucurestene (Cismigiu, Carol, tineretului etc.) intreprinzatori ingeniosi desfasoara o afacere extrem de simpla si de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]