Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Piata Marketing - Secretele reclamelor de succes in presa scrisa

de Silvia Bucsan 13 Mai. 2008 5632
5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ori de cate ori parcurg reclamele din presa scrisa, oamenii nu le citesc efectiv, de la cap la coada, ci se rezuma la doar cateva cuvinte sau randuri.



De ce acest comportament? Pentru ca reclamelor le lipseste de obicei acel element care sa-l scoata pe cititor din starea de indiferenta si sa-l determine sa parcurga textul ce urmeaza pentru a afla mai multe informatii.

In general, elementul-cheie este un headline provocator, acesta constituind, de departe, cea mai citita parte a unei reclame scrise.

Headline-ul este titlul reclamei, adica acea propozitie sau fraza scrisa cu corp de litera mare, care sare in ochii cititorului. Rolul sau este sa starneasca interesul cititorului si sa-l determine pe acesta sa citeasca mai departe textul propriu-zis al reclamei. Daca headline-ul face acest lucru, totul e in regula. Daca nu, reclama nu va fi citita.

Efectul pozitiv al headline-ului poate fi sporit prin folosirea altor elemente, caracterizate, toate, prin simplitate (pentru ca cititorul va cauta cu privirea, intotdeauna, cele mai simple elemente ale unei reclame):

Cateva secrete pentru succesul reclamelor in presa scrisa

1. Caption-urile. Un caption este textul explicativ care apare langa sau sub o fotografie. O asemenea alaturare (fotografie + caption) atrage imediat atentia, spre deosebire de o fotografie singura, fara caption, care pierde 90% din interesul cititorilor.

Si, din moment ce aceste 1-2 randuri ale caption-ului sunt atat de citite, ele pot combina explicatia fotografiei cu mesajul care trebuie transmis cititorilor. De exemplu, in cazul ofertei unei agentii de turism, imaginea unei plaje insorite, cu palmieri, poate fi insotita de un text in genul: "Litoralul tunisian. O vacanta de 12 zile, servicii de lux, pentru numai 499 ".

Cateva secrete pentru succesul reclamelor in presa scrisa

2. Callout-urile.  E vorba de acele explicatii foarte scurte, legate printr-o linie subtire de elementul vizual la care se refera (ganditi-va la o plansa de anatomie, unde partile corpului uman sau organele interne sunt denumite prin intermediul unor asemenea callout-uri). Callout-urile sunt citite chiar daca privitorul cunoaste deja foarte bine domeniul, pentru ca ele au un dar deosebit de a trezi curiozitatea.

Cateva secrete pentru succesul reclamelor in presa scrisa

3. Bulele (sau "copy balloons"). Sunt cunoscute in special din benzile desenate, unde replicile eroilor sunt puse in niste baloane albe care le ies din gura. Si aceste elemente, folosite in cadrul unei reclame in presa scrisa, se dovedesc a fi foarte eficiente.

Cateva secrete pentru succesul reclamelor in presa scrisa

Un truc pentru a va sporiti impactul reclamelor
Sa ne imaginam ca dvs. si intreg departamentul de marketing al firmei dvs. munciti pe rupte si cu entuziasm pentru a realiza un material publicitar de efect, care sa va creasca vizibil cifra de afaceri. Dar dupa ce materialul e gata si-l lansati catre potentialii clienti, descoperiti cu ingrijorare ca rezultatul obtinut e mult sub asteptari.

Cum habar nu aveti ce s-a intamplat, cereti parerea celui mai bun specialist in advertising si acesta va confirma faptul ca, asa cum banuiati si dvs., materialul este bine realizat: headline-ul e reusit, textul e concis si convingator, fotografiile sunt sugestive... Ca urmare, singura explicatie ar fi ca eforturile dvs. au fost zadarnicite de... inertia clientului! Pur si simplu, fara sa aiba vreun motiv anume, clientul nu va contacteaza, desi oferta dvs. il intereseaza!

Ati fi preferat ca specialistul in advertising sa va explice ca, de fapt, reclama dvs. e slabuta; sau ca reclama e buna, dar ati plasat-o intr-un ziar nepotrivit; sau ca reclama e buna, ati plasat-o unde trebuia, dar pretul pe care l-ati cerut a fost prea mare.

Oricare dintre aceste variante vi s-ar parea cat de cat plauzibila. Dar cum sa inghititi faptul ca cineva, desi a gasit oferta dvs. foarte atragatoare, n-a catadicsit sa raspunda la ea... din inertie!

Cum se poate lupta impotriva acestui dusman? Unica solutie identificata deocamdata este sa oferiti un bonus pentru promptitudine, asta insemnand ca toti cei care comanda intr-un anumit interval de timp (sa zicem in urmatoarele 10 zile) primesc gratuit un... ceva. Nu este o solutie noua, dar aplicand-o puteti descoperi ca, in functie de atractivitatea bonusului oferit, numarul comenzilor creste considerabil.

E posibil chiar ca acest bonus pentru promptitudine sa fie mai mult decat un stimul pentru potentialul client ca sa raspunda rapid la o oferta; poate fi stimulul ca sa raspunda, pur si simplu. Pentru ca un potential client care nu va contacteaza in termen de doua saptamani de cand a aflat de oferta dvs. mai mult ca sigur ca a uitat despre ce era vorba.

Atentie! Nu incercati sa oferiti cadou produse pe care ati incercat sa le vindeti si n-ati reusit! Pentru a produce rezultatul scontat, bonusul pe care-l oferiti trebuie sa fie atractiv si util pentru client.



Tags: reclameafaceripresa

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Scumpiri pe linie in constructii, comert si industria prelucratoare. Afaceristii trag un semnal de alarma

de Idei de afaceri
28 Apr 2022
Managerii estimeaza o crestere accentuata a preturilor in industria prelucratoare, constructii si comertul cu amanuntul pana in luna iunie a acestui...

Afacerile din retail, pe plus in Romania. Crestere de 5,6% in primele doua luni din 2022

de Idei de afaceri
07 Apr 2022
Afacerile din retail se mentin pe plus in Romania. Potrivit datelor prezentate de Institutul National de Statistica, volumul cifrei de afaceri din...

Ministrul Economiei, presat sa continue PPE

de Florin Amariei
03 Feb 2021
Ministrul Economiei este presat de patronate sa continue Programul de Promovare a Exporturilor (PPE) prin care firmele primesc bani pentru aparitia...

Studiu: Cum trebuie sa comunice acum afacerile pentru a obtine profit

de Florin Amariei
15 Iul 2020
Un nou studiu releva modul in care afacerile trebuie sa comunice pentru a obtine profit in continuare. In luna iunie, continua cresterea in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]