Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Platformele traditionale de marketing inca mai concureaza cu digitalul

de Alexandra Popescu 16 Iul. 2014 2772
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In ultimii ani, modalitatile de marketing au cunoscut o schimbare radicala, fiind indreptate catre mediul digital. Din aceasta cauza, platformele traditionale de marketing au cunoscut o scadere. Bugetele acestora au fost micsorate, online-ul castigand teren in ceea ce priveste platformele de marketing.

 
E-commerce-ul este in plina expansiune, brandurile apar tot mai mult pe Facebook, comertul social fiind in crestere, iar comertul mobil devine mai fierbinte. Noua revolutie digitala pare a fi pregatita sa acapareze totul.
 
Un studiu realizat de ThinkVine arata ca 25% din nivelul de marketing senior raporteaza ca digitalul a depasit deja media traditionale in ceea ce priveste bugetele de marketing. Aproximativ 55% dintre ei cred ca aceasta tranzitie va avea loc in aproximativ 2 pana la 5 ani.
 
Multi se gandesc ca ar putea fi inceputul sfarsitului promovarii prin canalele traditionale, dar se pare ca unele platforme nu au fost depasite inca. Studii si cercetari ale diferitelor organizatii aproba in mod repetat longevitatea si eficienta marketingului traditional. In continuare sunt prezentate cateva dintre instrumentele media care continua sa faca diferenta.
 
Televiziunea
Televiziunea continua sa se mentina pe primul loc in ceea ce priveste platformele de marketing, comandand aproximativ o treime din toate bugetele de marketing. Conform celor de la Experian Marketing/Simmons Connect, americanii petrec aproximativ 27 de ore pe saptamana in fata televizorului, ceea ce inseamna circa 4 ore pe zi. 
 
Panouri publicitare si evenimente
Chiar daca sunt mici, aceste platforme au reusit sa isi mentina propriile nise in bugetele de marketing. Ele ajung acolo unde TV-ul, internetul sau radioul nu o fac si lucreaza uneori mai ieftin decat aceste platforme. In plus, este si mai usor sa lucrezi cu ele.
 
Relatii publice
Iti amintesti selfie-ul pe care Ellen DeGeneres l-a facut cu un Samsung Galaxy Note 3 in timpul Oscarurilor din acest an? Asta inseamna PR, iar exemplele pot continua. Acest exemplu demonsteaza puterea PR-ului. Nu trebuie sa faci nimic iesit din comun, trebuie doar sa te gandesti la ceva scandalos, nu negativ, care poate conecta brandul cu publicul fara sa platesti ceva.
 
Specialistii in PR construiesc o relatie autentica cu jurnalistii locali si nationali. Poti lansa produsele si serviciile in asa fel incat brandul tau sa apara in stiri, fara sa fii nevoit sa platesti pentru acest tip de promovare.
 
Radio
Radioul inca tine conectati oamenii din fiecare tara a lumii. Intelegerea acestuia a crescut in ultimii ani. Atinge acest vechi favorit si obtine atentia publicului cu un cost mult mai mic.
 
Sponsor evenimente si cluburi locale
Sa fii sponsorul unor evenimente te poate tine in legatura cu publicul tinta. Sponsorizeaza evenimente scolare, un eveniment de Craciun etc. si atrage atentia.
 
Imbina platformele de marketing
Fiecare platforma de marketing are propriile sale forte unice. Ziarele pot fi citite oriunde, oricand, televiziunea tipareste imaginile in minte, insa nu exista o singura platforma care sa le faca pe toate. De aceea, este bine sa le combini pentru o eficienta mai mare. 
 
Sursa: entrepreneur.com
 


Tags: afacerimarketingafaceri marketingplatforme marketingmix marketingpromovare afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
07 Mai 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
06 Iun 2024
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]