Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pluralitatea strategiilor de comunicare

de Andreea Rada 20 Mai. 2011 5517
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Strategiile de comunicare ale unei companii sunt strans legate de obiectivele comunicarii globale ale respectivei companii care deriva din obiectivele industriale, sociale, financiare si comerciale ale organizatiei.

Strategia de comunicare este de regula globala si ea vizeaza totalitatea modalitatilor de comunicare pe care le foloseste compania, in toate directiile.

Majoritatea companiilor au la dispozitie un departament care se ocupa de asta, pentru a-si putea asigura reusita in domeniu, departamentul de comunicare trebuie sa se asigure ca are legaturi stranse si conlucreaza la un nivel optim cu celelalte departamente.

Obiectivele comunicarii globale se regasesc in cadrul strategiilor de comunicare ale companiei:

•    Strategia de comunicare institutionala
•    Strategia de comunicare interna
•    Strategia de comunicare comerciala

O organizatie se adreseaza unui public mai mare decat cel format din clienti, colaboratori sau furnizori, se adreseaza si incearca sa se promoveze ca institutie si pentru angajatii sai, caz in care intervine, de exemplu, comunicarea interna.

Comunicarea institutionala intervine in cazul colaborarii cu furnizorii si agentii economici, pe cand comunicarea comerciala apare in cazul consumatorilor si distribuitorilor produselor comerciale ale organizatiei.

In general, comunicarea comerciala este un instrument foarte important al departamentului de marketing si ar trebui sa aiba alocata cea mai mare parte din bugetul de comunicare.

Faptul ca intr-o organizatie exista aceste trei tipuri de comunicare enumerate mai sus nu trebuie sa limiteze actiunea de formulare a unor noi strategii de comunicare.

Aceste trei strategii reprezinta doar niste linii de tip ghid pentru orice actiune intreprinsa in domeniul comunicarii, asta pentru ca in general mijloacele tehnice pentru realizarea unor strategii de comunicare sunt, in general, aceleasi si pentru ca actiunile vizeaza aceleasi persoane chiar daca publicul poate uneori fi diferit.

O strategie de comunicare se stabileste prin transformarea politicii generale a unei companii in termenii adesea utilizati in comunicare si are urmatoarele obiective:

•    Propagarea imaginii dorite de catre companie si corelarea acesteia cu mesajul general ce se doreste a fi transmis despre companie

•    Un echilibru intre comunicarea interna si cea externa

•    Alegerea celor mai potrivite mijloace media

•    Corelarea diferitelor tipuri de comunicare necesare


Elaborarea strategiei de comunicare trebuie sa parcurga urmatoarele etape:

•    Analiza situatiei

•    Corelarea celor doua elemente importante, mesaj si public

•    Formularea unui numar cat mai mare de strategii de comunicare

•    Definirea strategiei de comunicare


Astfel, putem afirma ca pentru elaborarea unei strategii de comunicare, o companie va trebui sa tina cont de tot ceea ce o inconjoara, de sistemul organizatoric, de misiunea si obiectivele pe care le are. Un bun director de comunicare va trebui sa fie realist si sa stie foarte bine sa adapteze strategia de comunicare companiei in care activeaza.


Tags: strategii de comunicarebuget de comunicareimagine companiemjloace media

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]