Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pluralitatea strategiilor de comunicare
Strategiile de comunicare ale unei companii sunt strans legate de obiectivele comunicarii globale ale respectivei companii care deriva din obiectivele industriale, sociale, financiare si comerciale ale organizatiei.
Strategia de comunicare este de regula globala si ea vizeaza totalitatea modalitatilor de comunicare pe care le foloseste compania, in toate directiile.Cultura castravetelui anti-diabet
Propriul meu plan de afaceri
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Majoritatea companiilor au la dispozitie un departament care se ocupa de asta, pentru a-si putea asigura reusita in domeniu, departamentul de comunicare trebuie sa se asigure ca are legaturi stranse si conlucreaza la un nivel optim cu celelalte departamente.
Obiectivele comunicarii globale se regasesc in cadrul strategiilor de comunicare ale companiei:
• Strategia de comunicare institutionala
• Strategia de comunicare interna
• Strategia de comunicare comerciala
O organizatie se adreseaza unui public mai mare decat cel format din clienti, colaboratori sau furnizori, se adreseaza si incearca sa se promoveze ca institutie si pentru angajatii sai, caz in care intervine, de exemplu, comunicarea interna.
Comunicarea institutionala intervine in cazul colaborarii cu furnizorii si agentii economici, pe cand comunicarea comerciala apare in cazul consumatorilor si distribuitorilor produselor comerciale ale organizatiei.
In general, comunicarea comerciala este un instrument foarte important al departamentului de marketing si ar trebui sa aiba alocata cea mai mare parte din bugetul de comunicare.
Faptul ca intr-o organizatie exista aceste trei tipuri de comunicare enumerate mai sus nu trebuie sa limiteze actiunea de formulare a unor noi strategii de comunicare.
Aceste trei strategii reprezinta doar niste linii de tip ghid pentru orice actiune intreprinsa in domeniul comunicarii, asta pentru ca in general mijloacele tehnice pentru realizarea unor strategii de comunicare sunt, in general, aceleasi si pentru ca actiunile vizeaza aceleasi persoane chiar daca publicul poate uneori fi diferit.
O strategie de comunicare se stabileste prin transformarea politicii generale a unei companii in termenii adesea utilizati in comunicare si are urmatoarele obiective:
• Propagarea imaginii dorite de catre companie si corelarea acesteia cu mesajul general ce se doreste a fi transmis despre companie
• Un echilibru intre comunicarea interna si cea externa
• Alegerea celor mai potrivite mijloace media
• Corelarea diferitelor tipuri de comunicare necesare
Elaborarea strategiei de comunicare trebuie sa parcurga urmatoarele etape:
• Analiza situatiei
• Corelarea celor doua elemente importante, mesaj si public
• Formularea unui numar cat mai mare de strategii de comunicare
• Definirea strategiei de comunicare
Astfel, putem afirma ca pentru elaborarea unei strategii de comunicare, o companie va trebui sa tina cont de tot ceea ce o inconjoara, de sistemul organizatoric, de misiunea si obiectivele pe care le are. Un bun director de comunicare va trebui sa fie realist si sa stie foarte bine sa adapteze strategia de comunicare companiei in care activeaza.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit