Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Protejeaza-ti inteligent ideea de afacere!

de Julian Manescu 05 Oct. 2017 10316
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ai o idee de afacere la baza careia se afla un produs inovativ sau o inventie? Ori ai descoperit ceva ce nu exista inca pe piata? Atunci, cu siguranta, trebuie sa iti iei masuri de protectie! In niciun caz nu ti-ai dori ca altcineva sa te copieze sau, mai rau, sa-ti fure ideea si sa apara cu ea pe piata inaintea ta.

Daca ti-ai pus in aplicare ideea si ai cel putin un produs realizat, iata cateva optiuni pe care le poti folosi pentru a fi in siguranta.

Breveteaza-ti inventia
Sa detii un brevet de inventie inseamna ca vei fi, legal, indreptatit sa folosesti acel produs si ii vei putea impiedica pe toti cei care vor dori sa il foloseasca, sa-l vanda sau sa-l produca.

Inregistrarea unui patent este posibila doar intr-o anumita tara pe care tu o vei alege, acest procedeu neavand acoperire pe teritoriul mai multor tari. Desigur, valabilitatea lui, odata acordat, consta in platirea la timp a tuturor taxelor aferente.

Din pacate, nu poti patenta o idee de afacere, ci un produs concret ca rezultat al ideii de afacere. Nu poti breveta o simpla idee, ci o inventie sau o inovatie.

Inregistreaza-ti marca (Trademark sau TM)
Daca ai creat o imagine unica, specifica, afacerii tale, o poti inregistra ca trademark pentru a evita situatiile neplacute in care competitorii sau alte parti interesate ar putea sa o foloseasca. Marca inregistrata diferentiaza produsele sau serviciile proprii de cele ale altor entitati.

Din punct de vedere grafic, marcile pot fi: o denumire, un slogan (marca verbala), un element grafic fara litere sau cifre (marca figurativa). Mai exista si marca combinata sau tridimensionala. De asemenea, in functie de natura solicitantilor, marcile pot fi individuale pentru persoane fizice sau/si juridice, colective destinate deosebirii produselor si serviciilor mai multor membrii si de certificare strict pentru o persoana juridica ce isi exercita exclusiv dreptul in ce priveste calitatea, materialul si modul de fabricatie al unui produs sau serviciu.

Cu alte cuvinte, o marca inregistrata iti poate proteja un nume, un slogan, un logo, o forma 3D, o culoare.

Dreptul asupra unei marci se inregistreaza la OSIM (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci) conform legii 84/1998 modificata si completata prin legea 66/2010 privind inregistrarea marcilor si indicatiilor geografice.

Protejeaza-ti operele intelectuale
Copyright-ul sau dreptul de autor este conform definitiei din DEX “Drept rezervat numai autorului sau editorului de a reproduce si de a vinde operele literare, artistice si stiintifice in alte tari; drepturi legale de autor”.

Legea 8/1996 privind Drepturile de autor si conexe mentioneaza faptul ca dreptul de autor include lucrari literare si artistice precum romane, poeme, piese de teatru, jocuri, filme, opere muzicale, site-uri web, picturi, fotografii, sculpturi, design architectural. Drepturile conexe includ drepturile artistilor aparute ca urmare a interpretarii, drepturile legate de inregistrarile efectuate de producatorii de fonograme si drepturile aparute ca urmare a emisiei programelor de radio si televiziune.

Odata inregistrat, vei fi protejat atat in Romania, cat si in strainatate, in toate tarile tratatului de la Berlin.




Tags: brevet inventieosimmarcatrademarkslogancopyrightdrepturi de autor

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Revolutie in afaceri, marca millenials

de Florin Amariei
29 Iun 2018
Preferintele tinerilor "millennials", sau asa numitii nativi digitali, revolutioneaza modul de a face afaceri, in intreaga lume. Tinerii nascuti dupa...

7 motive pentru care trademark-ul este important pentru o afacere

de Alexandra Popescu
26 Iul 2014
Ai mai auzit cu siguranta de termenul care se refera la branduri, si anume "trademark". Deciziile de cumparare ale consumatorilor sunt influentate de...

Brand Publishing sau cum sa-ti transformi marca in media

de Marian Curelaru
22 Mai 2014
Brand Publishing ar putea fi viitorul marketingului? Pentru Benjamin Tolman, cofondator al grupului francez Cerise, raspunsul este sigur afirmativ....

Meet the MAN. 5 evenimente marca Femei in Afaceri

de Ilinca Dobrescu
20 Feb 2014
Organizatia Femei in afaceri promoveaza o noua serie de evenimente de business in perioada februarie-iunie 2014. Sunt evenimente de business...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]