Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sfatul expertului: cele mai bune practici in vanzari

de Mihaela Pascu 12 Mai. 2011 6058
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cercetarea de piata este un element cheie in ceea ce priveste indemanarea si abilitatile de vanzare in cazul in care vrei sa iti maresti cifra de afaceri si sa obtii un succes pe termen lung in ceea ce priveste rata vanzarilor. Cu toate acestea, cei mai multi oameni care activeaza in acest domeniu nu acorda suficient timp acestor activitati. Una dintre aceste probleme este produsa si din cauza faptului ca putine companii isi invata reprezentantii de vanzari cum sa faca cercetari de piata si cum sa aplice strategii cat mai eficiente pentru a creste rata vanzarilor.

Iata care sunt cele mai bune tehnici prin care poti invata cum sa vinzi mai eficient:

Cu siguranta, cercetarea de piata nu este una dintre cele mai distractive activitati, cel putin nu pentru majoritatea oamenilor. Chiar si asa insa, cu cat vei investi mai mult timp in cercetarea pentru noua ta afacere, cu atat mai mult reduci riscul de a avea scaderi in vanzari. Tocmai de aceea este esential sa iti reorganizezi calendarul saptamanal si sa faci cercetari in fiecare saptamana.

Odata rezolvat acest lucru, trebuie sa stii ca aceeasi metoda nu va functiona la nesfarsit. Trebuie sa folosesti instrumente diverse si metode multiple de fiecare data pentru a descoperi noi cai prin care afacerea ta se poate dezvolta.

Poti incerca sa ceri recomandari, poti apela cu incredere la networking, poti vorbi despre afacerea ta in cadrul unor conferinte, poti scrie articole, poti organiza diferite intalniri, poti suna sau poti contacta clientii mergand direct la sursa.

Trebuie sa stii sa iti prezinti afacerea in cel mai clar si concis mod posibil. Ni se intampla adesea sa cunoastem antreprenori si chiar si dupa o conversatie de 15 minute sa nu stim exact cu ce se ocupa acei oameni, ce ofera afacerea lor si care sunt trasaturile esentiale ale businessului de care se ocupa.

Introducerea pe care o faci trebuie sa fie suficient de puternica incat sa-i capteze interlocutorului tau atentia sau unei audiente foarte mari. Trebuie sa stii sa jonglezi cu toate mijloacele media: telefonul, e-mailul, posta, social media.

Trebuie sa folosesti mai multe instrumente decat acum zece ani si trebuie sa le folosesti si mai eficient. Competitia este mai mare, asa ca si eforturile tale trebuie facute intr-un mod cat mai eficient:

- mesajul de intampinare din casuta ta vocala te diferentiaza in vreun fel de concurenta?
- poti sa trimiti un mesaj prin care sa il convingi pe destinatar sa iti ofere informatiile cerute?
- poti scrie o scrisoare de vanzare eficienta?
- folosesti social media pentru a ajunge la clienti?

Sunt multi cei care nu pot spune in mod concis din ce motive cineva ar trebui sa incheie un parteneriat cu ei, de ce sa le cumpere produsele sau serviciile. Toata metodele lor de contact sunt la fel ca si ale celorlalti concurenti de pe piata si nu ajuta astfel la cresterea vanzarilor in niciun fel.

Aceasta activitate de cercetare si comunicare continua poate face diferenta intre vanzarile mediocre si cele cu adevarat profitabile. Dar pentru a atinge niste cifre semnificative, aplica strategii in fiecare zi si saptamana pana cand aceste tehnici iti vor intra in reflex!


Tags: vanzaricercetare de piatanetworkingconcurentaclientistrategii de vanzare

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Ce nevoi au clientii mei?

de Idei de afaceri
17 Apr 2023
Cei mai buni dintre antreprenorii de pe piata se vor centra pe directii de actiune ce au in prim-plan eforturile de satisfacere a clientului. Un...

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei de afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Care sunt clientii unei afaceri do-it-yourself?

de Cosmin Enescu
18 Apr 2016
Cel ce crede ca numai femeile cumpara produse cosmetice 'do-it-yourself" se insala. In cazul tuturor ofertantilor, aproximativ o treime din clienti o...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]