Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Social Media Marketing pentru antreprenori

de Maria Nicutar 26 Mai. 2011 3285
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Blog-uri, Facebook, Twitter, YouTube, del.icio.us, flickr, digg, StumbleUpon, Technorati, Linkedin, myspace, reddit si lista continua si se mareste intr-un ritm rapid. De ce avem nevoie de ele? De ce creeaza dependenta pentru utilizatori si cum sunt ele utilizate de firme mici si companii uriase pentru a-si mari profiturile si pentru a-si valorifica brand-ul?

Strategiile de social media marketing (SMM) sunt centrate pe necesitatea de a pune la dispozitia clientilor materiale interesante care sa starnesca un buzz si care sa fie impartasite de la un utilizator catre altii. Majoritatea afacerilor se dezvolta, in ziua de astazi, prin retelele sociale.

Cu timpul, consumatorii au devenit din ce in ce mai putin increzatori in mesajele prin care companiile isi promoveaza produsele si serviciile. Ei se orienteaza mai mult catre prieteni sau membrii ai familiei pentru sfaturi privind utilizarea unei marci anume de produse. De aceea, informatiile care se impartasesc prin retelele de social media prezinta incredere si conving mai usor consumatorii sa achizitioneze produsele sau sa foloseasca serviciile in cauza.

SMM are ca scop principal atragerea clientilor de partea companiilor care isi promoveaza serviciile si produsele pe site-urile de socializare, dintre care am enumerat  mai sus pe cateva dintre cele mai utilizate. Un alt avantaj pe care aceste website-uri il prezinta pentru firme este de a pune la dispozitia lor contacte de afaceri, posibili parteneri si asociati si de ce nu, de personal.

Cum functioneaza procesul de promovare? Este simplu. Aceste site-uri de networking social permit utilizatorilor sa interactioneze unul cu celalalt. Mesajele companiilor sunt transmise acestora si apoi mai departe “follower”-ilor sau tuturor celor cu care acestia interactioneaza. Astfel utilizatorii au acces la informatii utile, la promotii, reduceri sau concursuri ale companiilor. Daca utilizatorii simt ca faci parte din comunitate te vor sustine si apoi recomanda mai departe contactelor lor.

Paginile personale ale companiilor de pe aceste website-uri de networking social pun la dispozitie spatiu pentru descrierea produselor sau serviciilor, posibilitatea de uploadare de material video, imagini si pot contine marturii si manuale de utilizare pentru produse. Un avantaj major pe care SMM il prezinta este rapiditatea cu care o companie isi tine la curent posibilii clienti si costurile insignifiante pe care le prezinta fata de marketing-ul si advertising-ul classic.

O strategie bine gandita de SMM iti poate aduce clienti mai multi, parteneri de afaceri, contacte folositoare, furnizori mai buni, staff,  iti poate crea o imagine favorabila si o reputatie mai buna sau te pot falimenta. De aceea managerii responsabili de social media management au devenit o necesitate si o oportunitate de a-ti ridica brand-ul si de a-ti sustine afacerea.



Tags: social mediamarketingfacebook

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
07 Mai 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
06 Iun 2024
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?

de Idei de afaceri
31 Ian 2024
Marketingul ecologic constituie o notiune prin care se intelege optimizarea politicii de intreprindere si de marketing in stransa corelatie cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]