Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Stii care sunt stakeholderii afacerii tale? Dar, criteriile de segmentare?

59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Fiecare antreprenor interactioneaza zilnic cu grupuri de persoane care au o legatura mai puternica sau mai slaba cu afacerea sa. Aceste grupuri sunt cunoscute sub numele de factori interesati sau stakeholderi, iar cunoasterea lor este foarte importanta in conducerea unei afaceri.

Cine sunt stakeholderii?

Stakeholderii sunt grupuri sau indivizi care, in mod direct sau indirect, pot afecta indeplinirea obiectivelor unei afaceri sau organizatii. Ca antreprenor, poti interactiona zilnic cu factorii interesati sau doar ocazional.

Fiecare afacere, in functie de specificul sau, are anumiti stakeholderi, insa exista cateva grupuri care sunt comune celor mai multe afaceri.

Segmentarea clientilor se poate realiza in functie de mai multe criterii.

Este indicat sa le alegi pe acelea care sunt relevante pentru grupul de consumatori caruia i te adresezi si care sa genereze informatii valoroase in procesul de decizie. Iata cateva dintre criteriile pe care le poti lua in calcul atunci cand realizezi segmentarea clientilor:

Venit.
O impartire simpla a clientilor poate fi realizata in functie de veniturile pe care acestia le genereaza.

Profit.
Daca iei in considerare si costurile pe care le ai cu clientii pe langa veniturile pe care acestia le genereaza, atunci ii poti segmenta si in functie de profitabilitatea lor.

Potential.
O alta metoda este sa impartiti clientii in functie de potentialul lor, de exemplu pe baza clien tilor noi pe care ii pot aduce.
Prin segmentare obtii cateva beneficii importante:

➠ imbunatatirea profitabilitatii prin identificarea
asteptarilor clientilor si a nivelului serviciilor asteptat de fiecare tip de client
➠ Identificarea clientilor dificili sau neprofitabili
➠ Identificarea canalelor potrivite de comunicare cu clientii
➠ Directionarea angajatilor pentru a comunica mai bine cu clientii.



Tags: afaceriafacerestakeholdericlientisegmentarea clientilor

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]