Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Stii care sunt stakeholderii afacerii tale? Dar, criteriile de segmentare?
Fiecare antreprenor interactioneaza zilnic cu grupuri de persoane care au o legatura mai puternica sau mai slaba cu afacerea sa. Aceste grupuri sunt cunoscute sub numele de factori interesati sau stakeholderi, iar cunoasterea lor este foarte importanta in conducerea unei afaceri.
Cine sunt stakeholderii?Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Cultura castravetelui anti-diabet
Stakeholderii sunt grupuri sau indivizi care, in mod direct sau indirect, pot afecta indeplinirea obiectivelor unei afaceri sau organizatii. Ca antreprenor, poti interactiona zilnic cu factorii interesati sau doar ocazional.
Fiecare afacere, in functie de specificul sau, are anumiti stakeholderi, insa exista cateva grupuri care sunt comune celor mai multe afaceri.
Segmentarea clientilor se poate realiza in functie de mai multe criterii.
Este indicat sa le alegi pe acelea care sunt relevante pentru grupul de consumatori caruia i te adresezi si care sa genereze informatii valoroase in procesul de decizie. Iata cateva dintre criteriile pe care le poti lua in calcul atunci cand realizezi segmentarea clientilor:
Venit.
O impartire simpla a clientilor poate fi realizata in functie de veniturile pe care acestia le genereaza.
Profit.
Daca iei in considerare si costurile pe care le ai cu clientii pe langa veniturile pe care acestia le genereaza, atunci ii poti segmenta si in functie de profitabilitatea lor.
Potential.
O alta metoda este sa impartiti clientii in functie de potentialul lor, de exemplu pe baza clien tilor noi pe care ii pot aduce.
Prin segmentare obtii cateva beneficii importante:
➠ imbunatatirea profitabilitatii prin identificarea
asteptarilor clientilor si a nivelului serviciilor asteptat de fiecare tip de client
➠ Identificarea clientilor dificili sau neprofitabili
➠ Identificarea canalelor potrivite de comunicare cu clientii
➠ Directionarea angajatilor pentru a comunica mai bine cu clientii.
Articole conexe
Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile
de Bianca TilaCifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%
de Bianca TilaAfaceri de sezon. Decoratiuni pentru Craciun
de Idei de afaceriStand mobil de sucuri naturale. Afaceri sanatoase
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit