Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu: Bugetele pentru marketing, injumatatite

de Florin Amariei 26 Aug. 2020 4315
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un nou studiu marca Deloitte dezvalui faptul ca bugetele pentru marketing ale companiilor au fost injumatatite.

In ultimele luni, retelele de socializare au jucat un rol important atat in cresterea notorietatii brandurilor, cat si a performantei companiilor. Trei sferturi dintre respondenti au folosit retelele de socializare in special pentru actiuni al caror scop tinea de notorietatea marcii (84%) si mai mult de jumatate dintre acestia, pentru pastrarea clientilor actuali (54%) si atragerea de noi clienti (51%). In plus, studiul subliniaza faptul ca retelele de socializare au avut o contributie majora la performantele inregistrate de companii in timpul pandemiei, cu o crestere de 23,5% fata de luna februarie 2020. Cand vine vorba de parteneriatele cu influenceri, studiul arata ca specialistii in marketing apeleaza putin la astfel de colaborari si doar 8% din buget este alocat activitatilor de acest gen pe canale de socializare, precum LinkedIn, blogurile companiilor, Instagram, Facebook si altele. Respondentii anticipeaza ca, in urmatorii trei ani, vor directiona bugete mai mari catre colaborarile cu influenceri, pana la 13% din totalul cheltuielilor de marketing, iar cele mai semnificative cresteri sunt de asteptate in domenii precum serviciile bancare si profesionale.
 
"Mai mult ca oricand, directorii de marketing se afla in pozitia potrivita pentru a face auzita vocea clientilor in intreaga organizatie. Pentru aceasta, ei trebuie sa indeplineasca trei obiective: sa analizeze datele despre clienti pentru a le transforma in recomandari aplicabile, sa se asigure ca interactiunile cu clientii sunt relevante si sa contribuie la construirea organizatiei care sa poata livra servicii conform asteptarilor clientilor. In absenta unor surse de informatii din interiorul si exteriorul organizatiei si fara a avea disciplina necesara asigurarii calitatii informatiilor, intelegerea comportamentului clientului nu poate duce la crearea de actiuni concrete. In acelasi timp, alinierea atenta a tehnologiei si a datelor cu valorile si identitatea general umana este o necesitate pentru atragerea clientilor. Cu toate acestea, daca organizatia nu are o mentalitate axata pe client, datele si tehnologia nu raman decat un paliativ”, a spus Ruxandra Bandila, Director de Marketing si Business Development, Deloitte Romania.
 
In ciuda unei cresteri cu 70% a cheltuielilor pentru actiuni de marketing pe dispozitive mobile in timpul pandemiei, specialitatii in domeniu observa o crestere foarte mica a contributiei acestora la performanta companiei, 28% dintre respondenti considerand ca acestea nu ajuta deloc la imbunatatirea performantei. De asemenea, studiul subliniaza ca, atunci cand investesc in astfel de activitati, respondentii acorda prioritate optimizarii site-urilor pentru dispozitivele mobile (70%), si nu crearii si actualizarii de aplicatii (30%).
 
Rolul departamentului de marketing in cadrul companiilor s-a schimbat in timpul pandemiei de COVID-19, aproape doua treimi dintre respondenti (62%) sustinand ca departamentele lor au dobandit o importanta mai mare, organizatiile ale caror clienti sunt persoane juridice (business-to-business - B2B) inregistrand cea mai puternica crestere - companii care ofera produse (63%) si servicii (72%). Pe langa recunoasterea rolului departamentului de marketing, rezultatele studiului subliniaza importanta prioritatilor stabilite de catre organizatie pentru acesta, cum ar fi pastrarea clientilor si consolidarea notorietatii marcii, in contextul in care, in perioada pandemiei, ponderea bugetelor de marketing a crescut usor, ajungand la 12,6% din bugetele totale al organizatiilor, comparativ cu perioada de dinainte de pandemie (11,3%).
 
Importanta acestor prioritati este surprinzatoare, avand in vedere ca departamentele de marketing indeplinesc mai multe sarcini, dar cu mai putini angajati, deoarece 9% dintre locurile de munca din departamentele de profil au fost pierdute in timpul pandemiei. Forta de munca din cadrul acestor departamente ar putea ridica ingrijorari in viitorul apropiat, tinand cont ca un sfert dintre respondenti (24%) anticipeaza ca aceste locuri de munca nu vor fi create din nou.
 
Deloitte CMO Survey este realizat de doua ori pe an, prin sondaj online, si acopera companii din domenii precum tehnologie, servicii bancare, comertul cu amanuntul, servicii medicale, servicii profesionale, comunicare, bunurile si servicii de larg consum, productie, transport, minerit si constructii, energie si educatie.


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: studiubugetmarketingdeloitte

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cultura de sofran: Strategii de marketing

de Idei de afaceri
26 Iul 2022
Din punctul de vedere al planificării de afaceri, strategia este ansamblul de operaţii realizate în vederea atingerii unui obiectiv. Afla mai...

70% dintre romani vor sa cumpere imbracaminte si incaltaminte noi din online - studiu GLAMI.ro

de Idei de afaceri
27 Apr 2021
Cumparaturile de vara din Romania se vor face mai ales online, potrivit participantilor la un studiu desfasurat de www.glami.ro, marketplace online...

Studiu. Europenii nu vor sa renunte la masini

de Florin Amariei
17 Dec 2020
Un nou studiu releva ca europenii nu vor sa renunte la masinile personale, dar sustin tranzitia catre combustibili curati si metode de propulsie...

Studiu: Cum trebuie sa comunice acum afacerile pentru a obtine profit

de Florin Amariei
15 Iul 2020
Un nou studiu releva modul in care afacerile trebuie sa comunice pentru a obtine profit in continuare. In luna iunie, continua cresterea in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]