de Florin Amariei
17 Dec. 2020
5165
Un nou studiu releva ca europenii nu vor sa renunte la masinile personale, dar sustin tranzitia catre combustibili curati si metode de propulsie alternative.
”Potrivit unui sondaj reprezentativ realizat in iunie 2020 de catre institutul de cercetare a pietei Innofact in numele Bosch, niciun tip de sistem de propulsie nu si-a pierdut relevanta - indiferent daca este vorba de baterii sau celule de combustie, motoare pe benzina sau diesel. Daca cei 2.500 de respondenti din Germania, Franta si Marea Britanie ar trebui sa opteze maine pentru un autovehicul nou, unul din doi ar opta pentru un motor cu combustie independent pentru autovehiculul lor principal si aproximativ unul din trei pentru al doilea autovehicul. Cu toate acestea, la intrebarea care ar fi cel mai frecvent utilizat sistem de propulsie in anul 2030, aproximativ 68 de procente dintre cei chestionati considera ca propulsia electrica este pe prima pozitie, inaintea modelelor hibrid si a celor cu combustie”, arata sondajul.
Participantii la sondaj au recunoscut potentialul autovehiculelor propulsate cu tehnologia celulelor de combustie, aproximativ unul din trei considerand tehnologia celulelor de combustie drept viitorul mobilitatii.
"Mobilitatea electrica este pe cale sa castige cursa, iar aceasta reprezinta o veste buna. Numai in acest an, Bosch investeste 500 de milioane de euro in acest domeniu. In acelasi timp, rafinam continuu motorul cu combustie interna – pentru ca inca este necesar”, a declarat Stefan Hartung, membru al consiliului de administratie Robert Bosch GmbH si presedinte al sectorului de activitate Solutii de mobilitate.
Cand au fost intrebati daca prefera stimulente pentru autovehiculele echipate exclusiv cu motoare cu combustie, pe langa numeroasele subventii guvernamentale pentru autovehicule electrice si modele hibrid plug-in, 70 de procente dintre europenii chestionati au raspuns afirmativ.
Numarul respondentilor in favoarea stimulentelor guvernamentale pentru achizitia de autovehicule noi cu un sistem de propulsie conventional este cel mai mare in Italia, cu 83 de procente si cel mai mic in Marea Britanie, cu 60 de procente. In Franta, 77 de procente din respondenti sunt pentru; in Germania, 62 de procente.
"Stimulentele oferite pentru motoarele moderne cu combustie pot accelera reinnoirea parcului auto, ceea ce ar ajuta, de asemenea, mediul si clima”, spune Hartung.
Putin sub o treime dintre europeni ar dori ca aceasta subventie sa fie de cel putin 9.000 de euro. Aceasta suma este egala cu reducerea maxima oferita in prezent de guvernul german pentru achizitionarea unui autovehicul electric.
"Sunt notabile doua constatari: in primul rand, 72 de procente din locuitorii oraselor din cele patru tari europene in care a fost efectuat sondajul considera ca motorul cu combustie merita subventionare. In al doilea rand, majoritatea (80 de procente) dintre tinerii intre 18 si 29 de ani sustin, de asemenea, stimulentele pentru autovehiculele cu motoare cu combustie”, releva sondajul.
Chiar si autovehiculele cu motoare conventionale pot functiona intr-un mod neutru din punct de vedere climatic. Cheia pentru aceasta sta in carburantii sintetici regenerabili (RSF), care sunt fabricati din hidrogen regenerabil si CO2 captat din aerul inconjurator. In medie, 57 de procente dintre cei care au luat parte la sondajul Bosch au fost de acord ca RSF ar trebui sa beneficieze de reduceri fiscale, spun specialistii.
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: studiumasinieuropeni