Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Studiul pietii - Cum?
Executa studii primare sau secundare. Pe piata secundara, poti aduna informatii publicate cu privire la profilul pietei, formulare de business, ziare, reviste, servicii de statistica, statistici din recensamantul populatiei etc. Aceste date pot fi gasite in biblioteci, Camere de Comert si Industrie, furnizori, surse ale asociatiilor profesionale sau guvernamentale, Internet etc.
In cazul unor studii primare vei colecta informatiile pe cont propriu. Consulta Pagini Aurii, Catalogul Telefonic, internetul, portalurile cu firme etc, realizeaza o documentare calitativa si cantitativa.
Afaceri la Cheie - Cultivarea ciupercilor Champignon

Propriul meu plan de afaceri

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
O cercetare realizata de cate o firma specializata in realizarea studiilor de piata va va costa destul de mult. Exista insa suficient de multe surse de documentare care va pot furniza informatii referitoare la modul in care proprietarul unei afaceri mici poate sa realizeze singur un studiu de piata.
Recomandam ca in planul de marketing pe care il realizezi sa fii cat mai exact – sa oferi date statistice, indicatori si alte informatii, impreuna cu sursele din care le-ai colectat.
Factorii economici
Date referitoare la sectorul din care face parte afacerea ta:
■ Marimea pietii
■ Cota de piata vizata (acest lucru este obligatoriu doar daca estimati ca veti deveni un nume pe piata)
■ Cererea existenta pe piata pe care doriti sa intrati
■ Tendinte ale pietii: aspecte referitoare la dezvoltare, preferinte de consum si evolutia produsului
■ Perspectivele si oportunitatea de dezvoltare a marimii afacerii. Obstacolele existente in intrarea pe piata respectiva.
Exemple:
1. Capital ridicat/costul capitalului
2. Costuri de productie ridicate
3. Cost de marketing ridicat
4. Acceptarea de catre clienti si recunoasterea marcii
5. Instruire si competente necesare
6. Tehnologii si brevete specifice
7. Cheltuieli de transport
8. Taxe si alte obligatii, etc.
Bineinteles ca trebuie sa specificati si modul in care veti depasi aceste obstacole. Modificari ale mediului de afaceri care ar putea influenta afacerea dvs.
Ex.:
Schimbari tehnologice
Schimbari legislative
Schimbari economice
Schimbari in sectorul in care activeaza afacerea
De asemenea, va trebui sa faceti referire la modul in care veti gestiona aceste posibile schimbari, astfel incat sa reduceti impactul negativ si sa-l mariti pe cel pozitiv.
Ti-a placut acest articol?
Votati articolul
Nota: 2.75 din 5 - 2 voturi.Articole conexe
Incepe o afacere cu flori in ghiveci. Cum sa te impui pe piata si sa obtii profit
de Idei de afaceriFacebook intra pe piata de wearables. Va lansa un ceas inteligent
de Florin AmarieiPiata de advertising, in scadere. Tendinta globala nu se resimte in Romania
de Florin AmarieiPiata imobiliara din Bucuresti a fost in crestere in 2018
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de AFACERI 2022
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- 17 intrebari esentiale despre criptomonede! Gasesti raspunsurile impecabile in ghid!
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Cea mai profitabila cultura pe terenuri mici: LAVANDA! Profit de peste 8.000 de euro/ha!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- NOU: Ghid pentru plantatia ta de Paulownia - o afacere cu radacini viguroase si roade financiare bogate!