Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiul pietii - Cum?

de Teo Manole 20 Ian. 2016 4332
2.75 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Executa studii primare sau secundare. Pe piata secundara, poti aduna informatii publicate cu privire la profilul pietei, formulare de business, ziare, reviste, servicii de statistica, statistici din recensamantul populatiei etc. Aceste date pot fi gasite in biblioteci, Camere de Comert si Industrie, furnizori, surse ale asociatiilor profesionale sau guvernamentale, Internet etc.

In cazul unor studii primare vei colecta informatiile pe cont propriu. Consulta Pagini Aurii, Catalogul Telefonic, internetul, portalurile cu firme etc, realizeaza o documentare calitativa si cantitativa.

O cercetare realizata de cate o firma specializata in realizarea studiilor de piata va va costa destul de mult. Exista insa suficient de multe surse de documentare care va pot furniza informatii referitoare la modul in care proprietarul unei afaceri mici poate sa realizeze singur un studiu de piata.

Recomandam ca in planul de marketing pe care il realizezi sa fii cat mai exact – sa oferi date statistice, indicatori si alte informatii, impreuna cu sursele din care le-ai colectat.

Factorii economici

Date referitoare la sectorul din care face parte afacerea ta:

■    Marimea pietii
■    Cota de piata vizata (acest lucru este obligatoriu doar daca estimati ca veti deveni un nume pe piata)
■    Cererea existenta pe piata pe care doriti sa intrati
■    Tendinte ale pietii: aspecte referitoare la dezvoltare, preferinte de consum si evolutia produsului
■    Perspectivele si oportunitatea de dezvoltare a marimii afacerii. Obstacolele existente in intrarea pe piata respectiva.
Exemple:
1. Capital ridicat/costul capitalului
2. Costuri de productie ridicate
3. Cost de marketing ridicat
4. Acceptarea de catre clienti si recunoasterea marcii
5.  Instruire si competente necesare
6. Tehnologii si brevete specifice
7. Cheltuieli de transport
8. Taxe si alte obligatii, etc.

Bineinteles ca trebuie sa specificati si modul in care veti depasi aceste obstacole. Modificari ale mediului de afaceri care ar putea influenta afacerea dvs.
Ex.:
Schimbari tehnologice
Schimbari legislative
Schimbari economice
Schimbari in sectorul in care activeaza afacerea

De asemenea, va trebui sa faceti referire la modul in care veti gestiona aceste posibile schimbari, astfel incat sa reduceti impactul negativ si sa-l mariti pe cel pozitiv.



Tags: studiu de piatastudii de piatapiatacercetare de piata

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 2.75 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Incepe o afacere cu flori in ghiveci. Cum sa te impui pe piata si sa obtii profit

de Idei de afaceri
04 Mai 2022
Pe cat de mare este oportunitatea de a demara o afacere cu flori, pe atat de atenti trebuie sa fie noii antreprenori la conditiile comerciale...

Facebook intra pe piata de wearables. Va lansa un ceas inteligent

de Florin Amariei
15 Feb 2021
Reteaua de socializare isi diversifica intens operatiunile si incearca sa penetreze cat mai multe categorii de consumatori. Acum planuieste sa...

Piata de advertising, in scadere. Tendinta globala nu se resimte in Romania

de Florin Amariei
08 Dec 2020
O noua analiza releva ca piata de avertising este in continua scadere, dar tendinta globala nu se resimte in Romania. Piata globala de publicitate...

Piata imobiliara din Bucuresti a fost in crestere in 2018

de Florin Amariei
10 Ian 2019
Anul 2018 a marca o crestere consistenta pentru piata imobiliara din Bucuresti. Preturile apartamentelor din Bucuresti au crescut in medie cu 5%...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]