de Andrioae Ruxandra
28 Sep. 2014
3424
Economia inca intampina probleme, asadar inceperea unei afaceri cu un capital mic a devenit o tema de discutie comuna. O veste buna ar fi ca nu este nevoie sa fii dator 10 ani la banca pentru a incepe o afacere. De fapt, este posibil nu numai sa incepi o afacere de la zero, dar sa o si dezvolti datorita unei investitii minime. Marketingul este una din cele mai flexibile zone ale afacerilor, cu un potential ridicat de a dezvolta o afacere cu un buget extrem de mic.
Exista multe modalitati prin care iti poti face cunoscuta afacerea fara sa cheltuiesti prea multi bani.
Iata cateva tehnici de marketing adresate afacerilor care au un buget foarte mic si pe care le poti implementa si tu in planul tau de afaceri:
1. Marketingul prin e-mail reprezinta o modalitate economica pentru a tine legatura cu propriii clienti, pentru a-ti promova produsele si pentru a-ti face cunoscut brandul. Este o activitate care trebuie desfasurata pe termen lung si care, probabil, nu iti va aduce un potop de vanzari, dar construirea unei baze de date, a unei liste cu e-mail-uri ale clientilor este o activitate pe care orice proprietar de afaceri trebuie sa o faca.
2. Partea principala a oricarui plan de marketing este cunoasterea clientelei-tinta. Cu cat iti intelegi mai bine clientii, cu atat iti va fi mai usor sa le vinzi ceea ce au nevoie. Cu cat te adresezi mai mult nevoilor clientilor tai, cu atat vor cumpara mai mult de la tine si te vor recomanda mai departe.
Exista multe cai prin care iti poti cunoaste clientii si prin care le poti arata cat valoreaza pentru tine. Iata cateva idei:
• Cere parerea clientilor si include aceste pareri in materialele de marketing;
• Trimite cadouri de sarbatori celor mai importanti si fideli clienti;
• Trimite fostilor clienti mostre gratuite ale produselor tale, astfel incat sa ii convingi sa se intoarca la tine;
• Creeaza sondaje care sa aiba in vedere gradul de satisfacere a clientului pe baza carora sa iti poti imbunatati afacerea;
• Trimite cadouri clientilor cu ocazia zilelor de nastere;
• Creeaza un program de recompensare a clientilor fideli.
Desi strategiile de marketing se adreseaza unui colectiv, poti lua in calcul ideea de a te adresa fiecarui client, personal. Identifica nevoile clientilor si personalizeaza mesajele de marketing astfel incat sa incluzi aceste nevoi. Cat timp clientii vor simti ca sunt valorosi pentru tine vei putea mentine relatii de lunga durata.
3. In cazul in care nu ai utilizat inca social media pentru afacerea ta, ai ratat o sansa gratuita de a capta atentia clientelei. Nu numai ca social media a devenit cea mai frecventa cale de promovare in marketingul online, dar si clientii tai vor intreba daca esti activ pe retelele de socializare. Aceste platforme sunt utilizate in scopul promovarii unei afaceri. Iata cateva dintre ele:
• Deschide un blog pentru afacerea ta;
• Aboneaza-te la alte bloguri care au legatura cu subiectele blogului tau si lasa comentarii acolo unde este cazul;
• Posteaza clipuri cu si despre afacerea ta pe un canal de YouTube;
• Creeaza un cont pe Pinterest care sa iti evidentieze produsele, serviciile si alte resurse.
In ceea ce priveste alte activitati de marketing din social media, asigura-te ca ai destul timp pentru a-ti indeplini obiectivele si pentru a crea un plan inainte sa incepi.
4. Oricine vrea sa primeasca lucruri gratuite, asadar te poti folosi de aceasta strategie pentru a atrage clienti noi. Iata cateva cai prin care poti face asta:
• Ofera cupoane sau mostre drept multumire clientilor fideli;
• Creeaza un concurs, in urma caruia sa oferi un produs castigatorului;
• Ofera un workshop local pentru clientela ta. Iti doresti ca imaginea ta sa fie impecabila in ochii clientilor, asadar vrei ca produsele tale sa fie de buna calitate, necesare si relevante, nu ieftine;
• Organizeaza evenimente caritabile, sponsorizeaza echipe sportive locale etc.
Ca in orice alta strategie de marketing, ai nevoie de timp pentru a crea un plan de marketing si a-ti dezvolta strategia pentru a avea succes. In momentul in care ai un buget mic, fiecare actiune pe care o intreprinzi si fiecare decizie pe care o iei conteaza.
Sursa: sbinformation.about.com
Tags: afaceriafaceri micitehnici marketingmarketing afaceripromovare afacerisocial media