de Andrioae Ruxandra
01 Sep. 2014
4676
Cand vine vorba despre aplicarea strategiilor de marketing si de advertising afacerii tale, trebuie sa te concentrezi pe captarea interesului clientilor. De fapt, este cea mai costisitoare si mai dificila cale de a creste afacerea. Incearca sa folosesti o combinatie intre aceste 3 tipuri de tactici de marketing pentru a atrage clientii, astfel incat sa devina fideli afacerii tale.
Daca esti unul dintre antreprenorii care se concentreaza pe atragerea clientilor pe baza marketingului si advertisingului, trebuie sa te promovezi foarte mult in online sau sa plasezi reclame in spatii publicitare. Aceste tactici atrag clienti si consumatori si sunt foarte eficiente.
Antreprenorii au tendinta sa utilizeze o multime de tactici care sunt deja cunoscute. Fie la TV sau la radio, sub forma afiselor pe autobuze, cladiri, in magazine sau ziare, suntem "bombardati" cu reclame care nu sunt altceva decat imagini catchy cu sloganuri si adrese web. Atractie pura.
Daca toate companiile de succes investesc sume mari de bani in aceste strategii, poti incerca si tu, insa exista 2 tactici puternice de captare a atentiei care trebuie utilizate in cadrul afacerii tale. Aceste strategii de atragere a clientilor pot fi parte dintr-un plan de marketing, in sensul ca iti vei face cunoscut brandul, vei crea o relatie intre tine si client si poate ca afacerea ta va fi usor de retinut. Problema este ca aceste tactici sunt si cele mai costisitoare, avand rezultate care de multe ori apar dupa o perioada lunga de timp.
In medie, este nevoie de pana la de 7 ori mai multi bani investiti pentru a atrage un client nou decat sa pastrezi unul vechi. Vei avea nevoie sa investesti de inca 7 ori sau chiar mai mult inainte ca ei sa cumpere sau sa comande produsul tau, iar asta inseamna ca vei ajunge in fata audientei potrivite.
Nu vei sti niciodata cate produse au fost comandate dupa ce oamenii au vazut reclamele tale, dar iti poti permite sa cheltuiesti o multime de bani pentru a mentine celebritatea brandului? Majoritatea antreprenorilor care au afaceri mici nu isi permit.
Nu este indicat sa investesti in aceste tactici directe de atragere a clientilor, pentru ca celelalte doua strategii, conversia si retentia, necesita si mai multi bani.
Exista 3 tipuri de strategii de marketing care trebuie utilizate in orice afacere si va trebui sa le combini:
1. Strategii de atragere a clientilor – te vor ajuta sa iesi in evidenta, sa dezvolti brandul si relatia de familiaritate;
2. Strategii de conversie – vor determina clientii sa sune, sa comande, sa isi faca conturi si sa cumpere;
3. Strategii de retentie – vor contribui la mentinerea contactului cu clientii fideli, transformandu-i in surse de referinta pentru afacerea ta.
Despre strategiile de retentie afla ca antreprenorii esueaza lamentabil. Este simplu sa irosesti timp concentrat fiind sa aduci clienti noi, in acelasi timp uitand de cei care iti sunt deja fideli. Daca nu pastrezi legatura, iti vei pierde clientii. Strategiile de retentie sunt cele mai simple si mai putin costisitoare strategii pe care le poti implementa. Pana la urma, nu trebuie sa le mai dai socoteala clientilor vechi, acestia stiu deja cine esti. Daca au fost incantati sa faca afaceri cu tine de prima data, sunt sanse sa se reintoarca.
Trebuie sa iti dezvolti un sistem pentru a-ti pastra clientii. O poti face prin trimiterea noilor oferte, a scrisorilor de multumire, a invitatiilor la evenimente speciale sau chiar contactandu-i personal. Ideea este ca afacerea ta nu va functiona doar sperand ca oamenii vor suna sau te vor vizita. Daca vrei ca afacerea ta sa creasca intr-un mod exploziv, va trebui sa combini aceste trei strategii de marketing pentru a facilita un profit mai mare.
Sursa: www.businessknowhow.com
Tags: afacerimarketingstrategii marketingstrategii advertisingmarketing afacericlienti