de Andrioae Ruxandra
16 Iun. 2014
2813
In "Urzeala tronurilor", totul se rezuma la lupta pentru putere. Familiile fiind in conflict, chiar si fratii au varii disensiuni, iar loialitatile sunt in conflict, lupta pentru putere este personajul principal atat in carti, cat si in serial. Desi specialistii in marketing nu trebuie sa isi faca griji despre judecati prin lupta ori un neam de dragoni, provocarea lor de a produce campanii de marketing pe baza de continut de foarte buna calitate poate parea uneori un efort supraomenesc.
Este vorba despre a prelua controlul ideilor proprii, a canaliza creativitatea, avand ca rezultat media utilizabila si captarea atentiei maselor. Deci, cum reusiti sa captati atentia publicului? Acest final de sezon difuzat in curand de HBO mi-a oferit cateva indicii, direct din motto-urile diferitelor dinastii.
Casa Stark: Iarna e aproape (Winter is coming). Arya Stark are unul dintre cele mai impresionante instincte de conservare. Am vazut cum a evoluat de la fetita dragalasa si inselatoare, imbracata in rochite, la unul dintre cele mai puternice si pline de resurse personaje.
Pentru expertii in marketing, aceasta abundenta de resurse este esentiala. Unul dintre cele mai dificile aspecte este constanta cu care produc idei relevante, in timp util. Nu te poti opri din publicat continut atunci cand esti in pana de idei. In schimb, poti economisi idei mereu aplicabile, pentru a supravietui "iernilor" reci ale penei de inspiratie.
Fie ca e vorba de un tweet sau comentariu interesant, integreaza utilizarea povestii in rutina ta zilnica si pastreaza ideile acelea stralucite pentru continut viitor. Nu lasa izvorul de povesti sa sece, altfel, chiar daca astazi esti plin de inspiratie, iarna e mereu aproape.
Casa Lannister: Imi fac vocea auzita. Membrii Casei Lannister nu se jeneaza sa isi faca vocile auzite. De exemplu, Tyrion Lannister, chit ca plesneste un rege impertinent (de doua ori) sau tine un discurs puternic, la judecata asa, stie cum sa se faca auzit. Pentru expertii in marketing, producerea continutului de calitate nu are nicio valoare, daca nu are impact public.
90% din consumatorii de astazi efectueaza sarcini si consuma continut utilizand dispozitive multiple, conform Think With Google. Pentru a fi auzit pe piata zgomotoasa a zilelor noastre, trebuie sa utilizati toate canalele, mentinand o experienta omogena.
E mai putin vorba de crearea continutului unic pentru fiecare canal (o pierdere masiva de resurse). E vorba de identificarea celui mai bun continut si de distribuirea sa eficienta. Un exemplu de brand sonor, in stil Lannister, este Starbucks. Experienta memorabila a cumpararii din magazin este strans legata de prezenta in mediul social a companiei, pe aplicatie mobila si pe site-ul web. Starbucks si-a construit un public foarte implicat.
Arunca o privire la campania Frapuccino "Say Yes to Summer", cu un brand puternic, sustinut de media sociala. O astfel de campanie care isi implica clientii rezulta dintr-o experienta de branding impecabil, pe toate canalele. Concentreaza-te pe omogenizarea personalitatii brandului, pe toate canalele si vei observa rapid efectele.
Casa Tyrell: Dezvoltati-va puternici. Margaery Tyrell este, cu certitudine, intruchiparea casei sale. In acest punct al serialului HBO, este vaduva a doua oara si este in continuare capabila sa devina regina. Actiunile sale sunt extrem de bine calculate si, desi este inconjurata de haos si lipsa de predictibilitate, intotdeauna isi indeplineste obiectivele pe termen lung. Acesta este tipul de atitudine pe care specialistii in marketing trebuie sa o aiba pentru a nu uita ideea de baza si pentru a asigura dezvoltarea unor campanii puternice.
Piata aglomerata a zilelor noastre e la fel de predictibila ca o nunta Westeros, dar, cu fiecare decizie de continut luata, trebuie sa te concentrezi asupra rezultatului final: Ce valoare iti aduce? Ce fel de angajament va rezulta?
Lowe este un exemplu de companie care este extrem de atenta cu continutul sau. Compania isi utilizeaza punctele forte in privinta continutului, valoroase pentru publicul tinta, in loc sa incerce constant sa obtina virale sau sa arunce o plasa prea mare. Lowe a cultivat canale bogate pe Youtube, Vine si pe blogul sau, invartindu-se in jurul promisiunii sale de a ajuta clientul sa "se imbunatateasca constant".
Fie ca e vorba de un clip despre renovarea curtilor interioare sau de un clip Vine despre un secret legat de gradinarit, Lowe publica in mod constant continut de calitate excelenta, usor de distribuit, care tine direct de scopul sau final: atragerea mai multor clienti noi, in zona renovarilor si imbunatatilor casei.
Cu peste 7 milioane de privitori, popularitatea serialului "Urzeala tronurilor" a crescut din ce in ce mai mult, in ultima vreme. In mod similar, piata de continut nu este fada. Va fi aici pe termen lung si, daca este manevrat in mod corect, continutul este o metoda puternica de a comunica cu clientii. Are efect asupra lor, deoarece este distractiv, spune o poveste si genereaza interactiune sociala. Expertii in marketing care canalizeaza creativitatea si pasiunea, transformandu-le in continut valoros, consistent pentru toate canalele, sunt pe drumul cel bun pentru tronul de fier, tronul regilor, din serial.
Sursa: www.entrepreneur.com
Tags: marketingurzeala tronurilorstrategii de marketingspecialist marketingcreativitate