Zilele acestea, Youtube a relevat o serie de noi caracteristici pentru creatorii si consumatorii site-ului, incluzand introducerea videoclipurilor de calitate inalta, posibilitatea pentru fani de a adauga subtitrari pentru videoclipuri si o aplicatie care le permite creatorilor sa ia masuri in timp real in legatura cu clipurile.
Cea mai interesanta dezvaluire a fost anuntul companiei privind intrarea in arena crowdfunding. Curand, vizualizatorii vor putea sa "sfatuiasca" creatorii canalului YouTube, un schimb care se poate intampla "oricand, din orice motiv", a precizat compania, conform entrepreneur.com.
"Pentru a simplifica cu adevarat procedura, orice vizitator poate arata oricarui creator sustinerea sa prin orice suma cuprinsa intre 1 dolar si 500 de dolari", a declarat CEO-ul Youtube, Susan Wojciki.
Aceasta miscare pozitioneaza Youtube ca un posibil competitor al platformelor clasice de crowdfunding Kickstarter si Indiegogo, desi formatul intelept, sistemul sau oglinda pentru sfaturi al platformei crowdfunding Patreon, cu baza in San Francisco, a primit doar 15 milioane de dolari in seria de finantare A. Spre deosebire de Kickstarter si Indiegogo, care strang bani pentru finantarea proiectelor de mari dimensiuni, Patreon invita sustinatorii sa trimita o suma mica de fiecare data cand un artist realizeaza ceva nou, indiferent ca este o melodie, un articol sau un video scurt.
Aripa de finantare nu a fost inca lansata oficial, fiind testata in prezent de catre un grup ales de cercetatori.
Serviciul video-streaming presupune a fi puternic armat de casele de discuri armie atat timp cat lucreaza pentru a construi o versiune platita, o versiune gratuita de publicitate a serviciului lor pentru a concura cu serviciile streaming cum sunt Spotify si Rdio.
Prin amenintarea blocarii etichetelor indie pana cand acestia nu sunt de acord cu termenii nefavorabili, Youtube trebuie sa faca, in esenta, cu muzicienii ceea ce face Amazon cu autorii.
Este neclar daca Youtube va avea o reducere de sfaturi donate creatorilor de pe site. In prezent, atat Kickstarter, cat si Patreon iau 5 procente din fondurile colectate pe platformele lor.
Youtube este o platforma foarte mare a muzicienilor, fiind primul canal pe care se lanseaza unele melodii, trailere si alte videoclipuri din diferite domenii. Multi scot bani frumosi din conturile de pe Youtube, un exempluclar fiind o fata din Coreea, care, prin videoclipuri tip tutorial de machiaj, a strans un million de euro si inca este in crestere. Initiativa pe care platforma a lansat-o este una care ar putea da batai de cap marilor competitori noi.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afaceriyoutubeindiegogokickstartercrowdfundingyoutube crowdfundingschimbari youtube