Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

4 cerinte si etape in proiectarea unei structuri organizatorice eficiente

de Stefania Tanase 08 Sep. 2015 4443
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Procesul de analiza, proiectare, evaluare si imbunatatire a structurii organizatorice presupune respectarea unor cerinte, cum sunt urmatoarele 4 pe care le vom prezenta in continuare:

1. Asigurarea unui evantai optim al subordonarilor
Un sef poate avea numai un numar limitat de subordonati directi, atatia cat poate efectiv sa coordoneze si sa controleze. Una dintre calitatile cele mai valoroase ale structurii unei firme o constituie supletea ei, ceea ce presupune un numar mic de niveluri.

2. Crearea si dependenta compartimentelor
Fiecare functiune de importanta capitala pentru rea lizarea politicii si obiectivelor unei firme trebuie sa constituie obiectul unui serviciu specializat.

Cele patru criterii de corelare a serviciilor specializate sunt: importanta lor; frecventa legaturilor dintre ele; independenta acestora; competenta sefului si limbajul comun.

Un serviciu tehnic specializat, de exemplu, trebuie sa fie dependent de un sef care sa cunoasca bine problemele tehnice, astfel incat sa poata avea un limbaj comun cu subalternii. in caz contrar, seful nu va putea orienta, programa si controla eficient acest serviciu.

3. Asigurarea economiei de comunicatii
O structura eficienta trebuie sa minimalizeze volumul comunicatiilor nestandardizate si necodificate dintre grupuri separate. In acest  scop, personalul sau functiile chemate sa realizeze un volum important de asemenea comunicatii trebuie, in masura posibilitatilor, sa fie reunite intr-un singur grup, intr-un singur loc, sub comanda unui singur sef, ceea ce rezolva cel mai bine situatiile contradictorii.

Deciziile strategice ale intreprinderii, importante si mai mult sau mai putin numeroase, pot sa aiba un circuit de ela borare mai lung  bazat pe studii si consultari. Structura organizatorica trebuie sa permita insa circuite scurte, operative.

4. Folosirea delegarii
Persoanele care depind de directia generala a firmei trebuie sa se consacre problemelor pe termen lung, lasand organelor  operationale toate sarcinile de rutina pe termen scurt. Pentru problemele curente, de rutina, puterea de decizie si responsabilitatea trebuie sa fie descentralizate, cat mai aproape posibil de cei care le executa.

Pentru problemele de gestiune generala, pe termen scurt, responsabilitatile (fara putere de decizie) pot fi dele gate functiunilor calificate. Descentralizarea completa (ca responsabilitate si putere de decizie) nu poate fi detinuta decat de un singur „sef sintetic” sau de un comitet format din mai multe persoane.

Pentru obiectivele strategice pe termen lung, deciziile nu se pot delega, fiind posibil ca seful sa se consulte cu staff-ul firmei. Pentru actiunile sociale, nerepetitive, este normal sa se delege responsabilitatea realizarii obiectivului fara a atribui toata puterea de decizie.



Tags: strategiifirmamanagementorganizare

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Administrator firma. Ce face mai exact un administrator de firma si ce drepturi are

de Bianca Tila
04 Sep 2024
Daca va ganditi sa infiintati o afacere, trebuie sa luati in calcul toate strategiile posibile pentru o imagine buna in spatiul public, dar si...

Alege un dulap metalic de calitate pentru organizarea eficienta a spatiului de lucru!

de Idei de afaceri
17 Iul 2019
Cu cat activitatile business-ului tau se desfasoara mai eficient, cu atat mai bune sunt rezultatele de care te bucuri. Un mediu de lucru organizat si...

Plan de afaceri - Firma de catering

de Teo Manole
08 Feb 2016
Exemplul urmator cuprinde un nume fictiv de companie de catering; compania Y a fost infiintata la inceputul lui 2011, ca urmare a ideilor comune a...

Componentele unui plan eficient pentru managementul performantelor.

de Marinache Paula
03 Feb 2016
O greseala pe care o fac multi manageri, din cauza ca apeleaza la sabloane - planuri prost gandite, este sa abordeze prea multe provocari concomitent....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]