de Andrioae Ruxandra
14 Mai. 2014
2796
Inceperea si desfasurarea unei afaceri presupune crearea produselor si a serviciilor. Apoi, urmeaza furnizorii si personalul, marketingul afacerii, gestionarea muncii si calculul fiecarei cheltuieli. In afara de mitul care se refera la faptul ca a incepe o afacere este cumva mai simplu decat sa lucrezi pentru cineva, mai sunt cateva mituri despre micile afaceri care inca sunt valabile.
Unele dintre acestea sunt partial adevarate, dar altele te-ar putea descuraja si ti-ar putea afecta afacerea, daca le iei in seama.
Totul se afla in marea Idee
Daca ar fi adevarat, poate ca oricine ar fi antreprenor. Dar este nevoie de mult mai mult decat idei (minunate sau nu) pentru a face o afacere sa fie de succes. Pe langa o idee buna, vei avea nevoie si de:
• Dezvoltarea marketingului, care practic arata ideea ta lumii
• Reteaua de internet pentru a crea parteneriate necesare scoaterii produsului sau serviciului tau pe piata
• Rezolva problemele clientului si fa imbunatatiri ca si cum ai primi feedback
• Extinde-ti afacerea si mareste-ti echipa pe masura ce afacerea se dezvolta
Si acestea sunt doar cateva dintre lucrurile pe care trebuie sa le faci pentru a avea o afacere rezistenta.
Va fi usor sa gasesti investitor
Daca nu cumva Warren Buffet iti datoreaza un mare favor, nici vorba sa fie usor sa gasesti un investitor!
Multe institutii care acorda imprumuturi cer informatii personale inainte de a da imprumutul. Aceasta duce inapoi la vechile avertizari ale prietenilor si familiei. Presupunem pentru moment ca, de cand cauti optiuni pentru finantare, ai investigat deja aceste surse posibile.
Alta posibilitate este investirea din afara, incluzand bani de la firme care au capital de risc. Dar exista motive pentru care firmele cu capital de risc sa nu-ti fie de ajutor. De fapt, doar 300 din cele 600.000 de afaceri lansate anual in SUA au fost finantate din venituri.
Cauta alternative precum finantarea afacerii fara surse externe sau folosirea finantelor unei afaceri existente pentru a-ti putea lansa afacerea.
Ai nevoie de un birou si de echipament ca sa poti incepe
Unele dintre marile afaceri de azi (Microsoft si Google, de exemplu) au inceput fara birouri fancy sau echipamente. Este unul dintre miturile care iti vor distruge afacerea din cauza presiunii pe care aceste costuri suplimentare o pun pe cheltuielile firmei.
Pentru cele mai multe tipuri de afacere, nu ai nevoie de altceva in afara de un computer si o masa pe care sa-l asezi. Un telefon si o conexiune la internet sunt, de asemenea, necesare. Chiar daca afacerea ta are nevoie de spatiu comercial, depozit de stocare, poti inchiria spatiul in loc sa-l cumperi.
Ar trebui sa iti tii singur contabilitatea si plata
Autoritatile iti cer, prin intermediul taxelor, sa raportezi castigurile, cheltuielile si profiturile cat mai exact. Este, de asemenea, grav pentru afacerea ta, deoarece firma va depinde de asta. Castigurile tale personale vor depinde de cat de bine iti gestionezi finantele si contabilitatea.
Este o aptitudine profesionala si un job full-time. Daca incerci sa faci toate astea singur, cine va pune afacerea in functiune intre timp? Acorduri, taxe legale, avocati corporatisti, contabilitatea si salariul sunt prea multe pentru umerii unui antreprenor singur. Lasa-i pe profesionisti sa faca asta.
Vei avea nevoie de angajati
Poate ca da…poate ca nu.
Identifica-ti munca pe care o ai de facut. Apoi da-ti seama cum sa externalizezi serviciul. Lucrul de acasa este la moda.
Freelancerii nu au nevoie de un loc unde sa stea sau de echipament. Nu au nevoie de conexiuni costisitoare la internet, facturi electrice sau alte cheltuieli. Companiile economisesc 10.000 de dolari per angajat datorita celor care lucreaza de acasa.
Succesul consta in repetarea formulei
Apple a schimbat modul in care privim computerele. Amazon a schimbat felul in care facem shopping.
Nu, nu pare ca cele mai de succes companii din lume si-au pus problema repetarii formulei. Poate nici afacerile mici n-au facut-o.
De fapt, mai degraba intr-o prezentare binecunoscuta a subiectului, autorul si distribuitorul Seth Godin insista ca nu poti crea ceva ce ai mai creat. Produsele de calitate medie pentru oamenii mediocri sunt banale.
Cheia spre succes este de a face ceva diferit - ceva ce oricine va vedea.
Sursa: smallbiztrends.com
Tags: afaceristart-upmarketingmituri afaceri