Atunci cand o idee buna se transforma intr-o afacere, este normal sa iti doresti sa o extinzi si sa atragi clienti noi. Totusi, sa stabilesti o cota de piata mai mare si sa ai si o prezenta internationala poate fi usor de zis, insa este greu de realizat.
De la protocoalele afacerilor internationale la clientii si cultura fiecarei natiuni in parte, fiecare regiune are propriile sale beneficii si provocari unice.
In continuare sunt prezentate cateva sfaturi cu privire la incercarea de extindere a companiei tale pe plan international, pe care orice antreprenor le poate aplica.
1. Pitch-ul difera
Indiferent de ceea ce a fost compania ta anterior, cand intri pe o piata noua trebuie sa ajustezi terenul pentru a respecta standardele locale. Ar putea insemna modificarea continutului ori a formatului sau chiar mai mult. In unele cazuri, o revizuire masiva ar putea fi necesara pentru o prezentare de succes. Este foarte important sa cercetezi bine piata pe care vrei sa o iei cu asalt, pentru a evita unele surprize.
2. Imbratiseaza rapoartele existente
Nu fugi de succesul tau catre alte piete. Doar daca produsul nu a fost demarat pe piata in care intri, nu inseamna ca nu va avea succes. Poate fi chiar opusul. Succesul anterior genereaza alt succes. Poti arata toate realizarile pe o piata semnificativa, insa rezultatele nu sunt garantate, dar iti vor face pitch-ul mai puternic.
3. "Este minunat" nu inseamna "da"
Te poti pregati cat mai mult posibil, dar, in cele din urma, vor exista unele probleme de comunicare culturale in orice piata in care te extinzi. Indiferent ca reprezinti o companie din Romania care se aventureaza in Germania sau invers, pietele locale au propriul lor mod stabilit de a spune sau a face lucrurile. Aminteste-ti de diferentele culturale si lingvistice atunci cand discuti cu terte persoane.
4. Alege un sediu
Este foarte important atunci cand intri pe o piata sa gasesti locatia de care ai nevoie. Sunt multi factori care contribuie la amplasarea ideala a unei corporatii locale. Gaseste o amplasare a sediului principal in functie de nevoi. Nu lua o decizie bazata pe ceea ce crezi ca stii despre trenduri sau prejudecati generale.
5. Nu subestima efortul personal
Multe tari au acorduri SEAC (Sistemul Electronic de Autorizare a Calatoriilor), care fac calatoriile de afaceri mai usoare. Trebuie sa verifici daca ai nevoie de viza, aceasta variind de la tara la tara. In functie de timpul pe care il petreci pe piata ta in expansiune vei avea nevoie sa depui o declaratie fiscala sau sa aplici pentru o identificare personala. Chiar si deschiderea unui cont bancar poate dura mai multe saptamani pana ce tot procesul va fi finalizat.
6. Fii increzator sau pleaca acasa
Construirea unei afaceri pe o piata noua este scumpa, de aceea este posibil sa ai nevoie de finantare. Taxele legale, de marketing sau salariile sunt doar unele dintre cheltuielile ce necesita alocarea unor sume mari.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afacerisfaturi afaceriextindere afaceriafaceri internationalefinantare afaceri