de Idei de afaceri
26 Apr. 2024
141
Pentru realizarea unei sigle vei avea nevoie de un grafician care sa inteleaga ideea ta de afacere, dar si imaginea pe care vrei sa o promovezi la lansarea ei.
Inainte de a incepe realizarea unui logo e bine sa stii ca ele sunt de 3 tipuri:
- Sigla bazata pe denumirea companiei si un font unic dezvoltat de proprietar, cum sunt cele de la IBM, Microsoft sau Sony.
- Sigla in care grafica ilustreaza efectiv cu ceea ce se ocupa compania, cum ar fi: pentru o companie de constructii sau imobiliare – o cladire, pentru o companie aeriana – un avion etc.
- Sigle care au un simbol abstract, neavand neaparat legatura cu obiectul de activitate al companiei, cum este cel de la Nike.
Inainte de a incepe designul efectiv la un logo, incearca sa iti pui pe foaie ceea ce vrei sa transmiti, o propozitie sau un slogan care sa cuprinda misiunea companiei si ceea ce o face diferita de ceilalti competitori.
Bineinteles ca asta nu va fi indeajuns si cred ca ar fi bine sa fii atent si la alte aspecte:
- Studiaza competitia si siglele lor, vezi ce tip de abordare au, imagini si fonturi folosite, urmand ca apoi sa stabilesti cu ce se va diferentia logoul tau de celelalte.
- Concentreaza-te pe mesaj, pe ceea ce vrei sa comunici despre companie, ce o face unica in relatia cu competitorii si ce tip de audienta ai.
- Logoul trebuie sa fie simplu si potrivit in orice situatie, avand in vedere ca el va fi afisat atat pe cartile de vizita, facturi, in magazinul virtual, cat si pe diferite materiale promotionale online sau offline. Un logo trebuie sa fie usor de reprodus si in alb-negru, iar diferentele sa fie minime comparativ cu varianta color.
- Numele afacerii va afecta sigla, spre exemplu, pentru un magazin de jucarii, fontul poate fi mai „jucaus”, iar pentru un magazin de business, fashion, acesta ar trebui sa fie mai sobru.
- Culorile sunt foarte importante, dar incearca sa nu folosesti mai multe de 2, maximum 3 culori. In cazul in care vei folosi mai multe, el va arata bine, dar s-ar putea sa intampini probleme la versiunile imprimate unde s-ar putea sa nu fie redat la aceeasi calitate, iar costurile iti vor creste.
Dupa ce ai angajat un grafician, ai vazut cateva variante de sigle realizate de acesta, ati facut impreuna diferite modificari, iar in cele din urma ai ajuns la o forma finala, nu uita sa iti protejezi logoul, asa cum iti povesteam in capitolul despre protejarea marcii.
Acum ca ai realizat o sigla superba, asa cum ti-ai dorit, va trebui sa lucrezi la interfata grafica a magazinului tau virtual. Daca ai ales o solutie deja dezvoltata, cel mai probabil vei alege si o interfata compatibila (gratuit sau contra cost) platformei respective.
Daca vei merge pe o solutie dezvoltata de la zero, ar trebui sa ai in vedere ca succesul unui magazin virtual se masoara in conversii, respectiv vanzari. Pentru aceasta, asigura-te ca le vei crea utilizatorilor tai o experienta placuta de navigare si ca reusesti sa ii indrumi sa parcurga rapid si simplu toti pasii necesari unei achizitii online.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: interfata graficasiglaafacere onlinemagazin online