de Idei de afaceri
16 Apr. 2024
277
Amazon, initial un magazin de vandut carti, este acum cea mai importanta afacere online a lumii, atat ca valoare bursiera, cat si ca venituri – devenind un furnizor de infrastructura cloud si un producator de electronice.
Titlul
Amazon a propus pastrarea titlului cat mai scurt (maximum 80 de caractere), dar analizand cele mai vandute produse din mai multe segmente s-a evidentiat ca antreprenorii de succes nu asculta acest sfat.
Comerciantii aleg titluri mai lungi pentru ca se pare ca produsul va fi cotat mai bine pentru cuvintele-cheie care apar in titlu. Ideal este sa pui cele mai relevante si cautate cuvinte-cheie pentru produs titlu, adaugand si caracteristicile de baza (culoare, dimensiune etc.), dar sa nu se depaseasca 100 de caractere.
Imaginile
Imaginile, in ceea ce priveste pagina de produs, reprezinta un element foarte necesar si sugestiv.
Aceste imagini trebuie sa aiba o marime de cel putin 1000 x 500 pixeli, astfel incat la nevoie sa se activeze si functia de zoom. Aceste produse care au imagini ce contin aceasta caracteristica zoom sunt comercializate mai bine, avand mai mult succes. Este si normal, avand in vedere ca potentialii clienti observa mult mai clar toate aspectele.
Prima imagine reprezinta imaginea de baza si are niste cerinte, pentru a se incadra cat mai bine in design-ul general al Amazon.com:
- Fundalul trebuie sa fie alb.
- Nu se accepta text sau logo-uri.
- Imaginea sa contina doar produsul.
O multime de viitori antreprenori nu tin seama de aceste propuneri, dar experimentand o sa observe o dezvoltare in clasament dupa ce se trece la un fundal alb si se scoate textul din imaginea principala.
In general exista tendinta sa se creada ca Amazon nu o sa angajeze oameni care sa verifice infinitatea de imagini de pe platforma pentru fundal, text, logo-uri, de fiecare data cand sunt modificate. Poate fi probabil o „inteligenta artificiala” care realizeaza acest lucru, avand in vedere miliardele pe care le invarte Amazon in domeniul tehnologic.
Bullet points
Acesta este locul unde se gasesc trasaturile esentiale ale produsului, fiind diferite in functie de categoria produsului. Este vorba de materialul, dimensiunea, culoarea si modul in care functioneaza produsul, standarde si certificate etc.
In ceea ce priveste forma, multe produse vandute bine au cateva date afisate pe scurt, unde chiar Amazon propune concizie, cu cat mai putin text. La unele categorii s-ar putea sa fie de folos daca exista putin marketing in aceste propozitii.
Descriere
Din pacate, pe aceasta parte nu se pune prea mult accent de catre o de multime vanzatori. Este limpede ca potentialii clienti vad mai intai titlul, imaginile si bullet points, iar procentajul celor care se uita pana la descriere va fi mai mic. Aceasta este partea unde se poate scrie un continut ce ar ajuta tranzactia, cum ar fi aspecte mai multe despre produs sau un text de marketing.
O chestiune care a aratat ca ajuta tranzactia este sa se foloseasca un „call to action”, astfel sa impingi potentialul client sa achizitioneze produsul. Atunci cand propozitia include si un argument, este mai rentabila. Este de preferat utilizarea formatarii HTML. Amazon permite doar introducerea de text la descriere, fara imagini sau video, dar ce nu stiu multi e ca textul se poate formata. Daca nu stii HTML, internetul e plin de documentatie.
Din cauza ca au existat o multime de exemple de produse contrafacute, Amazon a realizat o functie prin care proprietarii de brand-uri sa-si protejeze proprietatea intelectuala.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: amazonstrategieinvestitiebrand