Ai lansat o mica afacere si te-ai descurcat. Oamenii intra in magazinele tale sau vizitatorii se intorc la site-ul tau. Poate nu ai fost activ avand in vedere marketingul micii tale afaceri (sau poate ai fost) dar intrebarea este, ai facut ceea ce trebuia pentru a-ti brandui afacerea?
Care e diferenta intre branding si marketing?
Marketingul este usor de definit. Totul se bazeaza pe impresii, publicitate si un buget specific pe care cineva il plaseaza pe piata.
Brandingul este mai fluid si de departe mai dificil de indeplinit.
Branduirea afacerii tale inseamna ca iit creezi propria identitate pentru compania care se bazeaza pe ofertele tale, nu pe achizitionarea unui radio. Poate esti cea mai potrivita alegere pentru cineva care doreste sa faca afaceri cu tine si e dificil sa lansezi o afacere daca nu ai un brand pe care sa-l promovezi.
Cum iti dai seama ca iti branduiesti afacerea?
In primul rand, tu si restul companiei aveti nevoie sa aveti o sedinta de brainstorming in ceea ce priveste alegerea brandului. Este placut sa stai jos langa potentialii clienti si sa le vorbesti despre afacerea ta…iti vor recunoaste logo-ul? Care este primul lucru la care se vor gandi cand vor auzi numele companiei tale?
Brandul tau va fi present in feedback-ul pe care clientii ti-l vor da in legatura cu firma ta. Daca oamenii nu reactioneaza emotional cu privire la brandul tau, inseamna nu ai unul.
Ce poti sa faci ca sa-ti construiesti un brand?
Pentru a-ti construi un brand este nevoie sa apelezi la “voce”. Ai nevoie sa-ti definesti brandul in minte inainte de a-l promova public, pentru ca el va vorbi prin tine si prin compania ta. Vocea ta ar trebui sa reprezinte modul in care inchei afaceri cu clientii, modul in care site-ul tau prezinta acestora informatii despre plasarea produselor tale online.
Daca nu-ti alegi brandul, clientii tai o vor face pentru tine si s-ar putea sa nu-ti placa rezultatele.
Si cum iti solidifici mesajul brandului?
Cheia pentru branduire este consistenta. Ai nevoie de o voce specifica a brandului ori de cate ori compania ta interactioneaza cu clientii.
Acest lucru inseamna social media, publicitatea ta si chiar materialele tale de marketing printate ca pungi pentru shopping si calendare.
Cand cineva citeste un rand sau vede o culoare particulara fara numele companiei tale atasat, trebuie sa fie capabil sa se gandeasca automat la brandul tau. Acesta este scopul final.
Si cum iti dai seama ca eforturile branduirii functioneaza?
Brandingul si marketingul au legatura cu informatia. Brandingul este primul pas intr-o campanie de marketing si pentru a afla cum functioneaza cele doua impreuna este nevoie de colectarea informatiilor. Angajeaza un consultant in marketing digital pentru a se uita pe site-ul afacerii tale si pe retelele de socializare. Vei fi surprins cat de multe lucruri iti pot spune numerele.
Brandingul nu se petrece o singura data. Daca ai o mica afacere ai nevoie constant sa fii branduit. Daca nu iti poti construi propriul brand, poti paria ca alt competitor o va face pentru tine, si esti de departe mai bun sa le spui clientilor cum sa-ti asocieze afacerea decat sa incheie contracte cu altcineva.
Sursa: www.dailybusinessdose.com
Tags: brandbrandingafacerimarketing