de Alexandra Popescu
25 Mai. 2014
2571
Spatiul unui birou unde se desfasoara activitatea afacerilor aflate la inceput de drum poate fi o problema, la un moment dat. La inceput, nu sunt multi angajati, insa pe parcurs ce se extinde afacerea, s-ar putea ca spatiul sa fie mult prea mic pentru companie, asa ca necesita schimbarea locatiei.
Multe dintre companii semneaza, la inceput, un contract de inchiriere pe termen lung, cinci sau sapte ani. Dar aici intervine dilema cea mai mare. Stii exact unde vei fi peste cinci ani? Peste acesti ani afacerea poate sa dea faliment, poate stagna sau poate creste intr-un mod spectaculos. Cum primele doua variante nu si le doreste nimeni, a treia, cea a cresterii, poate genera un numar mai mare de angajati, o locatie mai mare.
Oricine isi doreste sa se dezvolte intr-un termen mai scurt, asa ca trebuie sa fii sigur ca biroul tau se aliniaza cu strategia de afaceri. Pentru asta, ia in considerare urmatorii factori inainte sa te gandesti la spatiul biroului.
Timpul. In special pentru cei noi, este important sa te asiguri ca nu te-ai blocat intr-un contract de inchiriere care este mai lung decat ai avea nevoie. Este posibil ca acum sa ai doar 10 angajati, iar in sase luni sa ajungi la 60. Nu trebuie sa semnezi, in general, un contract care nu este in concordanta cu planul tau de afaceri.
Pune-ti intrebari si fii sigur ca ai explorat pe deplin alternativele. Optiuni, cum ar fi un subcontract de inchiriere, se pot potrivi mult mai bine in cronologia si flexibilitatea ta. Mai poti face un acord, scris desigur, cu proprietarul spatiului, care ar putea limita optiunile. Asigura-te ca spatiul indeplineste sau ar putea indeplini cronologia impusa.
Amplasarea. Daca esti implicat intr-o companie tehnologica sau creativa, iti va placea sa ai un spatiu deschis, astfel incat ideile sa creasca prin colaborare. In schimb, daca ai o firma de avocatura, ai putea sa iti doresti un spatiu mai concentrat, intim, deoarece clientii si doresc sa dicute lucruri in spatele usilor inchise.
Asigura-te ca aspectul spatiului pe care il alegi este in conformitate cu tipul de munca pe care il desfasori in cadrul sau. Exploreaza optiuni cum ar fi sali de conferinta sau bucatarii. Daca compania ta este confortabila in spatiul pe care il detine, vei putea gasi companii "like-minded", care sa iti impartaseasca valorile sau sa lucreze la initiative complementare si idei.
Facilitatile. Acestea cred ca sunt unele dintre cele mai importante, fiind cele care dau valoarea spatiului. Asigura-te ca acesta are bai, bucatarie, sala de conferinte, parcare, astfel incat sa stii exact daca este potrivit.
Pretul. Aici trebuie luati in calcul mai multi factori. In primul rand, facilitatile, apoi perioada de timp pe care doresti sa o petreci acolo, cat de mult esti dispus sa cheltuiesti lunar pentru tot, incluzand echipa. Mai exista si alte costuri ascunse, precum mobilier, utilitati, taxe. In functie de acestea stabileste pretul pe care esti dispus sa il platesti astfel incat sa iesi si tu in castig.
Tags: afaceristart-upstart in afacerispatii birourisfaturi