Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analiza competitiei, un generator continuu de bune practici
Companiile care activeaza in diferite domenii se dezvolta constant, atat din punct de vedere organizatoric, dar mai ales al valorilor promovate si al mesajelor transmise. In contextul actual, si nu numai, antreprenorii si liderii trebuie sa invete unii de la altii si sa deschida canalele comunicarii, atat cu partenerii de afaceri, cat si cu angajatii. Bunele practici se invata si se dezvolta in timp, iar cele invatate de la alti experti in domeniu pot da roade pe termen lung in propria companie. Iata ce beneficii aduc acestea:
Solidaritatea pentru succes
Pandemia a adus o serie de lectii importante in toate domeniile, de la viata personala, la cea profesionala. Pe primul loc a stat intotdeauna solidaritatea, iar aceasta poate fi cu usurinta integrata in practicile business. In special in ceea ce priveste implementarea masurilor de viitor, care schimba semnificativ felul in care se face business, solidaritatea va aduce noi rezultate. De aceea este important ca orice companie de succes sa incurajeze comunicarea, sa studieze comportamentele si masurile care dau roade in viata de zi cu zi si sa imparta rezultatele cu mediul de afaceri. In aceasta idee a fost creat IMMUNE Building Standard, un pachet de masuri prin care administratorii de cladiri de birouri pot monitoriza, comunica si ajusta sanatatea spatiilor interioare, din perspectiva adaptarii la pandemie. Solidaritatea nu anuleaza competitia, ci ajuta la dezvoltarea unui mediu de afaceri pregatit pentru a se dezvolta chiar si in vremuri nesigure.
Dezvoltarea proceselor operationale
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Cultivarea plantei cu 5 arome
Situatiile speciale si neprevazute implica un grad ridicat de flexibilitate si capacitate de a implementa noi idei si sisteme de lucru. In pandemie, toate companiile au avut ocazia sa experimenteze cu diferite forme noi, chiar revolutionare. De la un program de lucru flexibil, construit in jurul nevoilor angajatilor, la munca remote, toate acestea au fost implementate mai repede decat s-ar fi asteptat profesionistii si liderii marilor companii. Intr-adevar, pentru unele businessuri, aceste aspecte au reprezentat o provocare prea mare, dar viitorul implica flexibilitate si initiative de durata. Cu ajutorul resurselor precum cele oferite de IMMUNE Building Standard, lideriii isi pot transforma spatiul de lucru în cel mai bun loc pentru ca angajatii sa-si manifeste creativitatea si spiritul de inovatie.
Implementarea sistemului de lucru hibrid
Sistemul de lucru hibrid este caracterizat printr-o serie de masuri care modernizeaza locul de munca. Printre acestea se numara orele de lucru flexibile, posibilitatea de a lucra de acasa sau de la distanta din orice loc, o comunicare intre manageri si angajati bazata pe feedback, obiceiuri de lucru mai bune si multe altele. Acest sistem a fost introdus la inceputul pandemiei, chiar daca o mare parte dintre companii incepeau deja sa implementeze masuri specifice care vizeaza stilul de munca. Acesta trebuie introdus ca masura de viitor, pentru a incuraja productivitatea si pentru retentia angajatilor valorosi.
Pentru inceput vei avea nevoie de un plan al sistemului hibrid, pe care il pui la cale alaturi de cei din echipa de resurse umane si business management, iar apoi organizezi meetinguri alaturi de angajati, in care supui ideile la discutii. Acestia iti pot oferi feedback in functie de nevoile lor si se pot pregati pentru implementarea noului sistem. Este necesar ca planul sa includa modalitati de consolidare a colaborarii dintre angajatii care muncesc remote si sa incurajeze dezvoltarea acestor abilitati.
Companiile cu cele mai bune practici in business si la nivel organizatoric vor reusi sa promoveze o cultura sanatoasa si de viitor. De aceea este necesar ca mediul business sa se solidarizeze, iar antreprenorii sa invete unii de la altii, deoarece astfel pot gasi solutii care consolideaza mediul de afaceri pe termen lung.
Sursa foto: pexels.com
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
Plan de afaceri florarie. Cum incepi o afacere cu flori de vanzare
de Bianca TilaPlan de afaceri cofetarie: Cum iti poti transforma pasiunea intr-un business profitabil
de Bianca TilaPlan de afaceri pentru o berarie. Cum poti impresiona investitorii
de Bianca TilaCum sa-ti alegi corect nisa de business
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit