Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Avantajele si dezavantajele infiintarii unei firme de tip PFA

de Florin Amariei 24 Apr. 2018 6190
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cele mai raspandite modalitati de organizare a afacerilor din Romania sunt persoana fizica autorizata (PFA), societatea cu raspundere limitata (SRL) si societatea pe actiuni (SA), acestea diferentiindu-se in ceea ce priveste cheltuielile de infiintare, obligatiile declarative si nivelul de fiscalitate.

Persoana fizica autorizata (PFA) este una dintre cele mai facile si accesibile modalitati prin care un antreprenor poate demara o afacere pentru desfasurarea unei activitati compatibile cu domeniul in care detine o pregatire profesionala. Conform criteriilor aplicabile,aceasta forma nu intra in categoria Intreprinderilor Mici si Mijlocii (IMM) dar este, de multe ori, o precursoare a acestora, multe IMM-uri avand originea in PFA.
 

Avantajele infiintarii unei firme de tip PFA

Constituirea ca PFA este recomandata pentru activitati de consultanta, comert online, servicii profesionale.
 
PFA poate avea orice obiect de activitate, sub conditia indeplinirii conditiilor speciale impuse de lege pentru anumite obiecte de activitate. Pentru unele coduri CAEN este necesara dovada pregatirii profesionale (ex: avocat, contabil etc.)
 
Costurile infiintarii PFA sunt relativ reduse (aproximativ 250 lei, reprezentand taxe percepute de Registrul Comertului).
 
Cheltuielile de administrare sunt reduse, contabilitatea, fiind condusa in partida simpla, poate fi tinuta chiar si de persoana care a solicitat infiintarea PFA-ului, fara a fi strict necesara contractarea serviciilor unui contabil autorizat.

Citeste si: SFATURI PENTRU A INCEPE O AFACERE DE SUCCES
 
Din punct de vedere fiscal, PFA depune declaratia privind venitul estimat, in baza careia administratia fiscala stabileste platile anticipate de impozit datorate de PFA in contul impozitului anual (16% din venitul net anual), precum si platile anticipate de contributii obligatorii (5,5% din venitul brut pentru contributia de asigurari sociale de sanatate si 31,3% din venitul lunar declarat de asigurat, respectiv, venitul pentru care doresc sa se asigure, pentru contributia la sistemul national de pensii).
 
PFA al caror venit net anual, obtinut in anul fiscal precedent, raportat la cele 12 luni ale anului, este sub 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat (845,25 lei) nu sunt obligati sa contribuie la sistemul public de pensii. De asemenea, nici persoanele care sunt asigurate ale sistemului public de pensii ca urmare a obtinerii de venituri salariale sau indemnizatii somaj nu trebuie sa mai plateasca CAS pentru veniturile obtinute ca PFA.
 
In cazul PFA care realizeaza venituri din activitati independente si desfasoara activitati cuprinse in nomenclatorul stabilit de Directiile Generale ale Finantelor Publice teritoriale, individual, fara angajati, venitul net se poate determina pe baza de norme anuale de venit. Norma de venit reprezinta o suma fixa stabilita anual de catre Directia Generala a Finantelor Publice judeteana, in functie de specificul activitatii si de zona in care va fi desfasurata activitatea.
 
PFA poate avea angajati, fara a exista o limita maxima sau minima de angajati.

Citeste si: CE AFACERI MICI POTI INCEPE CU AJUTORUL FONDURILOR EUROPENE
 
PFA poate beneficia de profitul realizat oricand fara a fi necesara distribuirea dividendelor sau prezentarea unor documente justificative in acest sens.
 

Dezavantajele infiintarii unei firme de tip PFA

Pentru a putea infiinta o forma de tip PFA, este obligatorie depunerea unor documente care atesta pregatirea si experienta profesionala a solicitantului in domeniul de activitate solicitat, respectiv diplome, atestate, contract de munca din care rezulta experienta profesionala, etc.
 
Din punct de vedere fiscal, contributiile pentru asigurarile sociale de sanatate si constributiile de asigurari sociale se vor plati si in situatia in care PFA nu realizeaza venit in cursul unui an,  in aceasta situatie, stabilindu-se, ca baza de calcul, venitul minim pe economie.
 
In ceea priveste intinderea raspunderii persoanei fizice, in situatia unor datorii inregistrate de PFA, persoana fizica raspunde, inclusiv, cu bunurile proprietate personala.


S-ar putea sa te intereseze si: CUM POTI CASTIGA BANI LUCRAND DE ACASA


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: persoana fizica autorizata 2018infiintare pfa 2018infiintare pfa costuriavantaje pfadezavantaje pfa

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]