Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cand te-apuci de marketing, important este sa ai un plan

de Silvia Bucsan 18 Sep. 2014 2906
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Este vorba de planul de marketing, adica de un fel de harta care, odata terminata, iti va dezvalui ruta cea mai sigura pentru a ajunge la potentialii clienti ai afacerii tale.

 
 Ca orice harta, si planul acesta trebuie sa ofere informatii foarte concrete si foarte precise. Astfel, un plan de marketing:
 
1) Prezinta o imagine exacta si documentata a industriei  sau domeniului in care vrei sa activezi. A-ti cunoaste foarte bine propriul produs nu este suficient.
 
2) Identifica piata-tinta, adica acei oameni care au nevoie de produsul/serviciul tau si sunt dispusi sa il cumpere.
 
3) Arata care este concurenta – numar de competitori, localizare, oferte actuale, perspective de dezvoltare.
 
4) Ofera o lista de potentiale preturi, bazate pe calcule amanuntite (costuri + profit), descrie strategii de distributie.
 
5) Mentioneaza costurile introducerii produsului/serviciului pe piata, face propuneri de finantare in vederea atragerii unor potentiali investitori.
 
Nu poti sa ai un plan de marketing bun fara o cercetare asiduua, iar cercetarea inseamna mult mai mult decat analiza unor statistici sau cifre brute. Cercetarea constituie oportunitatea de a privi in afara firmei tale pentru a descoperi ce factori iti influenteaza succesul. Inainte de a deveni un producator zelos, trebuie sa devii un observator atent si sa afli cu aceasta ocazie cine e clientul si ce e in mintea lui.

Model de plan de afaceri
Planificarea de marketing a afacerii (descrierea clientilor, concurentei, analiza pietei, politici de marketing, analiza SWOT)
 
 


Tags: planplan de marketinkplan de afaceriafacriafacereplanificare de marketing

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Planul de afaceri: intrebari-cheie pentru a incepe o afacere

de Idei de afaceri
02 Mai 2022
Planul de afaceri este un instrument esential in activitatea de planificare/ conducere a unei afaceri. El contureaza viziunea, ii da o forma...

4 Principii de baza pentru o afacere in domeniul frumusetii

de Camelia Diaconu
04 Mar 2020
Fie ca vorbim despre un salon de infrumusetare sau comercializarea produselor de infrumusetare, afacerile din domeniul beauty au un potential urias...

Vrei sa iti promovezi afacerea? Iata cinci metode eficiente!

de Camelia Diaconu
12 Iul 2019
Numarul antreprenorilor din Romania a crescut tot mai mult in ultimii ani datorita accesibilitatii fondurilor, menite sa ajute in dezvoltarea...

Crescatorie de ciuperci pleurotus - idee de afacere profitabila

de Camelia Diaconu
25 Mar 2019
O idee de afaceri pe care o poti dezvolta cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile este cultivarea ciupercilor pleurotus. Mai jos vei gasi...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]