Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Care este continutul unui plan de afaceri
Principalele aspecte care pot fi avute in vedere in cadrul unui plan de afaceri sunt: viziune si strategie; istoric, management, resurse umane, activitatea curenta; analiza pietei; analiza costurilor de operare; investitii necesare; proiectii financiare; anexe. Sa vorbim despre fiecare in parte...
a. Viziune, strategieCultura de sofran
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Cuvinte pretentioase, dar in esenta atat de simple. Fiecare intreprinzator are o viziune, de exemplu: „Vreau sa fabric confectii pentru copii”. Calea pe care ai hotarat sa pornesti pentru a atinge si implini viziunea este strategia firmei tale.
Pentru a clarifica notiunea de strategie trebuie sa raspunzi la urmatoarele intrebari:
• Care este esenta afacerii tale ? Ce anume va genera bani si profit ?
• Cum vrei sa arate produsele/serviciile tale ?
• Ai deja un model sau un prototip ?
• Cine vor fi clientii tai ?
• Exista o oferta comparabila pe piata ?
• Unde vrei sa ajungi intr-un interval de 5 ani. Fixeaza-ti obiective cuantificabile!
• Care este punctul tau tare care te determina sa crezi ca vei avea succes ?
• Exista un consens intre asociati/actionari referitor la problemele mai sus mentionate?
b. Istoric, management, resurse umane, activitatea curenta
Istoricul unei afaceri este foarte important pentru a intelege afacerea in sine, afacerea din prezent. Iar afacerile nu se nasc din neant. Ele se nasc in jurul vointei unui/unor oameni, apoi se dezvolta si functioneaza, Viitorul manager ar trebuie sa-si puna intrebari de genul:
- Ce experienta practica aduci in afacere ?
- De ce cunostinte teoretice dispui ?
- Ce referinte poti prezenta ?
c. Analiza pietei
O analiza a pietei, a modului in care a evoluat in trecut si a modului in care se anticipeaza pe viitor evolutia acesteia sunt pilonii fundamentali pentru determinarea veniturilor viitoare pe care afacerea le va genera. Este important sa stim care sunt clientii, concurentii si furnizorii.
d. Analiza costurilor de operare
Acest capitol este dedicat intelegerii si evidentierii costurilor de functionare curenta a activitatii.
Realizarea lui demonstreaza deopotriva intelegerea aspectelor tehnologice, economice si manageriale ale activitatii curente. Demonstreaza ca intelegem fluxul tehnologic, ca stim de ce infrastructura de utilitati avem nevoie, cati oameni trebuie sa angajam.
e. Investitii necesare
Planul de afaceri este necesar la inceputul unei noi activitati. Si, de cele mai multe ori, o noua activitate presupune o investitie noua. Din acest motiv, in acest capitol trebuie sa fundamentam onest si realist investitia. A diminua sau a ignora aspecte conexe investitiei (introducerea unor echipamente foarte scumpe, de lux) sunt greseli frecvente care ridica semne de intrebare actionarilor, partenerilor, finantatorilor.
f. Proiectii financiare
Proiectiile financiare nu sunt altceva decat anticipari/planificari pe viitor ale situatiilor financiare ale afacerii. Sunt modalitati matematice, viitoare ale bilantului, contului de profit si pierdere si a calculului de lichiditati (cash-flow) pe baza carora se calculeaza eventual si anumite rate de profitabilitate ale afacerii.
Proiectiile sunt legate de punctele c, d si e de mai sus. Aceste puncte furnizeaza datele de intrate in modelul matematic si daca acestea sunt eronate, rezultatele nu pot fi decat tot eronate si deci complet inutile.
g. Anexe
In cazul unor programe de finantare pot fi puse la dispozitia solicitantilor formate cadru specifice. Ca manager-intreprinzator trebuie sa iti alcatuiesti planul afacerii tale. Poti introduce acele materiale care te pot ajuta sa iti prezinti mai bine afacerea, ca de exemplu: certificate de studii/calificari ale echipei manageriale si ale resurselor umane, certificate de calitate, aprecieri de la clienti, aprecieri de la banca, detalii tehnologice sau constructive si orice alte materiale sau documente pe care le consideri relevante in prezentarea propriei afaceri.
In continuare, pe baza proiectiilor financiare, este necesar sa se realizeze:
- o analiza a fluxului de numerar actualizat cu calcularea valorii actualizate nete (VNAT) si a ratei interne de rentabilitate (RIR);
- o analiza a pragului de rentabilitate;
- un flux de numerar detaliat lunar/saptamanl, pe termen scurt, pentru primele luni dupa inceperea activitatii;
- o analiza de senzitivitate.
Sursa: http://www.aippimm.ro
Articole conexe
Plan de afaceri florarie. Cum incepi o afacere cu flori de vanzare
de Bianca TilaPlan de afaceri cofetarie: Cum iti poti transforma pasiunea intr-un business profitabil
de Bianca TilaPlan de afaceri pentru o berarie. Cum poti impresiona investitorii
de Bianca TilaModel de plan de afaceri. Constituirea unei ferme ecologice cu gaini Brahma
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit