Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Care este tipul de plan de afaceri potrivit pentru tine?
Fiecare afacere este unica. Ca urmare, in functie de afacerea pe care o ai si de obiectivul pentru care intentionezi sa il folosesti, ai nevoie de un plan de afaceri specific. Planurile difera mult la marime, prezentare, detallii pe care le contin, si la solutiile pe care le gasesc pentru tratarea acelorasi probleme cu care afacerile se confrunta. Motivul pentru care planificarea este asa importanta este acela ca are un efect puternic asupra intregii activitati a afacerii.
Vrei ca planul sa te prezinte atat pe tine, cat si afacerea ca fiind cei mai buni, intr-o lumina favorabila. Este normal, indiferent unde intentionezi sa iti folosesti planul de afaceri, indiferent ca este destinat strict prezentarii sau atragerii de fonduri, sau chiar daca nu va parasi niciodata biroul.Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Planurile de afaceri tind sa aiba o multime de elemente in comun, cum ar fi planificarea cash flow-ului si planurile de marketing. Multe dintre ele impartasesc obiective precise, cum ar fi cresterea profitului sau convingerea unui partener de a se alatura firmei. Dar planurile de afaceri nu sunt toate la fel, cum nici afacerile nu sunt identice.
Atunci cand iti alegi garderoba pentru o ocazie speciala, sigur iti vei dori sa iti pui in valoare cele mai bune trasaturi, cele de care esti mandru. Gandeste la fel si cand vine vorba de planul tau de afaceri. Vrei sa arati toate laturile pozitive pe care afacerea ta le are si vrei sa te asiguri ca primesti in schimb consideratia oamenilor.
4 tipuri de planuri de afaceri
Planurile de afaceri pot fi divizate in patru categorii. Exista planuri scurte, sau miniplanuri, planuri bazate pe detalii, planuri de prezentare, si chiar planuri electronice. Planurile necesita cantitati diferite de munca, neavand intotdeauna rezultate diferite. Un plan mai elaborat nu este neaparat superior unuia abreviat, asta depinzand mult de activitatea pentru care vrei sa il folosesti.
• Miniplanul.
Acesta poate fi alcatuit din una pana la 10 pagini, si ar trebui sa includa cel putin conceptul de business, necesarul de finante, planul de marketing si analize financiare, in special cash flow, poiectul pentru venit si balanta. Este o modalitate buna de a testa rapid un concept de afaceri sau de a masura interesul unui potential partener sau investitor. Poate servi de asemenea ca o schita de valoare pentru planul de dimensiuni considerabile pe care il vei face mai tarziu.
Fii atent sa nu folosesti gresit un miniplan, iar apoi sa ai rezultate nedorite. Nu poate inlocui un plan de dimensiuni mari. Daca trimiti un miniplan unui investitor care se asteapta la ceva detaliat si complex, nu vei face altceva decat sa arati rau in fata lui.
• Planul bazat pe detalii.
Un astfel de plan este un instrument care se poate folosi pentru a face operatiuni in afacerea ta. Trebuie sa fie lung in detalii, dar scurt in prezentare. Ca si in cazul unui miniplan, aici iti poti permite un grad mai ridicat de sinceritate si un stil de redactare mai informal atunci cand pregatesti un plan de acest gen.
Un plan facut special pentru uz intern poate sa omita anumite elemente care ar fi importante pentru un plan facut special pentru cineva din afara firmei. Probabil ca nu va fi nevoie sa incluzi o parte la sfarsitul planului in care sa aduci informatii aditionale. De asemenea, un plan bazat pe detalii nu va avea nevoie de fotografiile produsului.
Continutul si sfarsitul unui plan bazat pe detalii sunt putin diferite. Nu este nevoie ca un astfel de plan sa fie printat pe o hartie de foarte buna calitate si pus intr-un dosar de calitate. Este suficient sa scrii pe el cu marker “Plan”.
Continutul intern de fapte si garfice este la fel de important intr-un plan bazat pe detalii ca si intr-unul redactat special pentru cineva din afara firmei. Totusi, nu trebuie sa fii la fel de atent cu lucruri precum fonturile din text, care sa se potriveasca perfect cu stilul business, insistand pe format de date si asa mai departe. Acest document este precum o pereche veche de jeans pe care o porti sambata la birou, si care nu se demodeaza niciodata. Este acolo sa fie folosita, nu admirata.
• Planul de prezentare.
Daca iei cazul unui plan bazat pe detalii (unde nu cosmetizezi nimic, nu lucrezi la impresie), si incerci sa cresti atentia pentru infatisare, vei avea un plan de prezentare. Acest plan este potrivit pentru a-l arata bancherilor, investitorilor, sau celorlalti din afara companiei.
Aproape toata informatia dintr-un plan de prezentare este identica cu cea dintr-un plan bazat pe detalii, desi este prezentata intr-un stil diferit. De exemplu, ar trebui sa folosesti vocabularul standard de afaceri, omitand stilul informal, jargonul si prescurtarile, care sunt asa folosite in ziua de azi, dar care sunt potrivite intr-un plan bazat pe detalii. Tine minte, acesti cititori nu vor fi familiarizati cu ele. Fata de planul bazat pe detalii, acesta nu este folosit ca un reminder, ci ca o introducere.
Va trebui totodata sa incluzi anumite elemente aditionale. Printre cerintele investitorilor se numara informatia legata de amenintarile concurentei si riscuri. Chiar daca ai impresia ca aceste lucruri sunt insignifiante, trebuie sa iei in considerare aceste griji, furnizand informatie.
Marea diferenta intre planul de prezentare si cel bazat pe detalii consta in infatisare si cosmetizare. Un plan bazat pe detalii poate fi printat oricum, si pus intr-un plic in birou. Un plan de prezentare ar trebui sa fie printat pe o hartie de buna calitate, folosind un printer color. Trebuie prins intr-un dosar durabil, de unde se poate citi usor. Ar trebui sa includa grafice, harti, tabele si ilustratii.
Este esential ca un plan de prezentare sa fie curat, citet si consistent. O greseala aici poate duce la intelegerea gresita din partea cuiva din afara companiei. Te poate face sa arati neatent. Daca planul descrie o nevoie de finantare de 40.000 euro, dar proiectul de cash flow-ul arata 50.000 euro intrati in firma in primul an, ai putea gandi ca ai uitat sa updatezi planul si sa faci cunoascute noile sume. Investitorul caruia ii ceri sa iti ofere finantarea, este posibil sa nu fie asa darnic.
• Planul electronic.
Mojoritatea planurilor de afaceri sunt compuse pe un calculator, apoi printate si prezentate. Dar din ce in ce mai multa informatie care odata era transferata intre departamente doar pe hartie, este acum transmisa electronic. Asa ca, e posibil sa ti se para potrivit sa ai o versiune electronica disponibila pentru planul tau. Un plan electronic poate fi usor de folosit in prezentari, si poate satisface gusturile unui investitor exigent atunci cand analizeaza un plan complex.
Articole conexe
Plan de afaceri florarie. Cum incepi o afacere cu flori de vanzare
de Bianca TilaPlan de afaceri cofetarie: Cum iti poti transforma pasiunea intr-un business profitabil
de Bianca TilaPlan de afaceri pentru o berarie. Cum poti impresiona investitorii
de Bianca TilaINS: Comertul cu ridicata a afisat cifre de afaceri in crestere
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit