Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum controlam exact situatia veniturilor si cheltuielilor?

de Stefania Tanase 03 Sep. 2015 3664
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In faza de fundamentare a deciziei de lansare a afacerii, analiza previziunilor veniturilor este util sa cuprinda:

- fundamentarea deciziei de pret;
- fundamentarea volumului cifrei de afaceri (identificarea pragului de rentabilitate);
- analiza ritmicitatii realizarii veniturilor.

Fundamentarea deciziei de pret are drept obiectiv estimarea previzionala a nivelului pretului de oferta. Este vorba de un nivel estimat, deoarece piata va fi cea care-l va recunoaste sau nu.

Calculele de fundamentare au in vedere calculul economic al agentului privind costul si marja estimata de profit, dar si situatia concurentei pe piata produ sului si pretul deja practicat (elemente exogene in calcul).

Pretul estimat = cost estimat + marja profitului sperat

Fundamentarea volumului cifrei de afaceri pune in evidenta corelatia dintre costurile de exploatare si rezultat (profitul inainte de cheltuielile financiare si impozitul pe profit).

Ea mai este denumita si ana liza cost – volum – profit sau analiza punctului critic.

In mod curent, analiza punctului critic (sau a pragului de rentabilitate) evalueaza profitabilitatea financiara a unei noi intreprinderi sau a unei noi linii de produse.

In plus, aceasta se evidentiaza ca un instrument analitic valoros pentru masurarea efectelor modi ficarilor pretului, a costului variabil sau fix asupra variatiilor productiei vandute, sub restrictia ca intreprinderea sa ramana profitabila.



Tags: afaceriafacerepretdecizie de pretpret estimatprofitprofit estimat

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Plan de afaceri pentru o berarie. Cum poti impresiona investitorii

de Bianca Tila
08 Mar 2024
Nebunia berii artizanala era in plina desfasurare in 2010, iar pasionatii de bere se inghesuiau la berariile locale pentru a le degusta. In Romania,...

INS: Comertul cu ridicata a afisat cifre de afaceri in crestere

de Bianca Tila
22 Nov 2023
In primele noua luni ale acestui an, afacerile din comertul cu ridicata s-au majorat cu 1,4%, ca serie bruta fata de intervalul similar din 2022,...

Planul de afaceri pentru o pizzerie. Ce NU trebuie sa lipseasca dintr-un plan de afaceri eficient

de Bianca Tila
14 Nov 2023
Succesul unei afaceri este determinat de eficienta planului de afaceri. O schita de inceput ghideaza pasii si strategiile necesare pentru o pizzerie...

Estimarile managerilor: Preturile in constructii vor creste

de Bianca Tila
28 Sep 2023
Managerii romani estimeaza o crestere a preturilor in constructii si in comertul cu amanuntul pentru perioada septembrie - noiembrie 2023. De...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]