Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum iti critici angajatii? Iata strategiile castigatoare!
Ce este o strategie castigatoare? Reprezinta acea strategie care iti permite sa obtii rezultatele dorite si inca ceva pe deasupra, daca se poate, bineinteles! In cazul nostru, tinta este sa readucem un angajat pe drumul cel bun, in directia corecta. Il criticam si stim cum sa o facem. Il criticam in mod pozitiv si atunci putem spera la rezultate cat mai bune.
Pentru multi, critica are din start un aspect negativ incarcat in sensul sau. Stim ca daca critici pe cineva, actiunea ta va deranja, va supara, poate va duce la conflicte, nemultumiri, despartiri, demisii samd.Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Cresterea prepelitelor japoneze
Cu toate acestea critica ar trebui, in mod ideal, sa tina doar de faptul ca se incearca imbunatatirea unei situatii. Ne criticam copiii cand vedem ca baga mana murdara in gura. Ne criticam vecinii pentru ca lasa gunoiul la usa mai mult de 3-4 ore. Ne criticam colegii pentru ca profita de noi, pentru ca sunt lenesi, pentru ca ne barfesc, pentru ca ...
Dupa cum vedeti, critica reprezinta un proces constructiv! Incercam sa construim situatii mai bune, situatii superioare fata de ce exista in acest moment, pentru binele tuturor!
In cateva cuvinte, cam asta reprezinta critica, acest proces tabu pentru multi dintre noi. Si este tabu mai ales cand discutam despre relatia angajat-angajator, pentru ca aici, critica este necesara 100% si in toate cazurile. Nu o sa avem vreodata angajati perfecti pe tot timpul angajarii lor si este normal sa ii indreptam in directia potrivita.
Iata si care sunt strategiile pe care sa mizezi de la bun inceput pentru a oferi critica pozitiva, critica constructiva, critica in urma careia relatiile sa fie la fel de bune (sau mai bune) si rezultatele sa fie peste exceptional:
1. Criticati de la bun inceput, daca este cazul. Nu va abtineti de la critica, chiar daca aveti de-a face cu un angajat nou. Este esential sa inteleaga faptul ca este vorba despre un proces dezirabil si ca in absenta criticii, rezultatele vor fi mereu proaste si toata lumea sta pe loc, pierde timp, iroseste bani, pierde nervi!
2. Criticati pe toata lumea, insa nu in fata tuturor. Este esential sa nu "defavorizati" pe nimeni. Nu o faceti in mijlocul departamentului pentru ca apar sentimente negative, insa este esential ca toti sa inteleaga faptul ca acest proces este acelasi pentru toti, deci nu este ceva personal! Multi angajati cred ca este ceva personal!
3. Criticati pe un ton scazut, eventual cu zambetul pe buze. Unii vor spune ca nu este posibil. Puteti sa criticati un angajati si spunandu-i ca la fel ati fost si voi si ca ati progresat in timp. Ii puteti povesti despre un mare profesionist care a facut aceeasi greseala si cum si-a reparat-o! Puteti sa criticati in mod placut, astfel incat angajatul sa inteleaga ca i se ofera o sansa sa isi repare greseala.
Esential este tonul, sa intelegem de la bun inceput. Asa cum le veti vorbi angajatilor dvs, asa vor proceda si ei cu subordonatii lor. Asa ca daca nu va doriti un birou in care sa se zbiere la fiecare ora, mai bine dati un exemplu bun din prima!
Cu alte cuvinte, fara ton ridicat, fara aluzii rautacioase, fara expresii taioase, fara adjective profunde, doar limbaj clar!
4. Cand criticati, nu dati solutii si indrumari. Nu spuneti unui angajat cum se poate comporta mai bine. Aruncati critica si lasati-l sa inteleaga faptul ca se poate si mai bine si ca metoda pe care o va alege este a lui. Asa va fi impacat cu noua sa decizie, pentru ca ii apartine!
5. Cand criticati, nu faceti comparatii niciodata. X are rezultate foarte slabe si Y este un as in vanzari. Nu este cazul sa ii puneti unul langa altul si sa faceti o demonstratie ca la lectia de chimie! Este de ajuns sa ii oferiti lui X mai multe informatii care sa il ajute sa inteleaga faptul ca trebuie sa ia o decizie cu privire la modul in care vinde!
Mai mult, atunci cand observati ca un angajat tinde sa intre in comparatie cu altul, stopati acest proces cat se poate de rapid! Nimeni nu trebuie sa se compare cu nimeni. Nimeni nu este in competitie cu nimeni. Toata echipa este unita, astfel incat compania sa prospere ca un intreg!
Sa aveti succes, afaceri prospere si nu uitati sa ne lasati recomandarile si intrebarile dvs in casuta de comentarii!
sursa foto: www.sxc.hu
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit