Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum iti critici angajatii? Iata strategiile castigatoare!

de Maria Nicutar 04 Iun. 2013 2414
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ce este o strategie castigatoare? Reprezinta acea strategie care iti permite sa obtii rezultatele dorite si inca ceva pe deasupra, daca se poate, bineinteles! In cazul nostru, tinta este sa readucem un angajat pe drumul cel bun, in directia corecta. Il criticam si stim cum sa o facem. Il criticam in mod pozitiv si atunci putem spera la rezultate cat mai bune.

Pentru multi, critica are din start un aspect negativ incarcat in sensul sau. Stim ca daca critici pe cineva, actiunea ta va deranja, va supara, poate va duce la conflicte, nemultumiri, despartiri, demisii samd.

Cu toate acestea critica ar trebui, in mod ideal, sa tina doar de faptul ca se incearca imbunatatirea unei situatii. Ne criticam copiii cand vedem ca baga mana murdara in gura. Ne criticam vecinii pentru ca lasa gunoiul la usa mai mult de 3-4 ore. Ne criticam colegii pentru ca profita de noi, pentru ca sunt lenesi, pentru ca ne barfesc, pentru ca ...

Dupa cum vedeti, critica reprezinta un proces constructiv! Incercam sa construim situatii mai bune, situatii superioare fata de ce exista in acest moment, pentru binele tuturor!

In cateva cuvinte, cam asta reprezinta critica, acest proces tabu pentru multi dintre noi. Si este tabu mai ales cand discutam despre relatia angajat-angajator, pentru ca aici, critica este necesara 100% si in toate cazurile. Nu o sa avem vreodata angajati perfecti pe tot timpul angajarii lor si este normal sa ii indreptam in directia potrivita.

Iata si care sunt strategiile pe care sa mizezi de la bun inceput pentru a oferi critica pozitiva, critica constructiva, critica in urma careia relatiile sa fie la fel de bune (sau mai bune) si rezultatele sa fie peste exceptional:

1. Criticati de la bun inceput, daca este cazul.
Nu va abtineti de la critica, chiar daca aveti de-a face cu un angajat nou. Este esential sa inteleaga faptul ca este vorba despre un proces dezirabil si ca in absenta criticii, rezultatele vor fi mereu proaste si toata lumea sta pe loc, pierde timp, iroseste bani, pierde nervi!

2. Criticati pe toata lumea, insa nu in fata tuturor. Este esential sa nu "defavorizati" pe nimeni. Nu o faceti in mijlocul departamentului pentru ca apar sentimente negative, insa este esential ca toti sa inteleaga faptul ca acest proces este acelasi pentru toti, deci nu este ceva personal! Multi angajati cred ca este ceva personal!

3. Criticati pe un ton scazut, eventual cu zambetul pe buze. Unii vor spune ca nu este posibil. Puteti sa criticati un angajati si spunandu-i ca la fel ati fost si voi si ca ati progresat in timp. Ii puteti povesti despre un mare profesionist care a facut aceeasi greseala si cum si-a reparat-o! Puteti sa criticati in mod placut, astfel incat angajatul sa inteleaga ca i se ofera o sansa sa isi repare greseala.

Esential este tonul, sa intelegem de la bun inceput. Asa cum le veti vorbi angajatilor dvs, asa vor proceda si ei cu subordonatii lor. Asa ca daca nu va doriti un birou in care sa se zbiere la fiecare ora, mai bine dati un exemplu bun din prima!

Cu alte cuvinte, fara ton ridicat, fara aluzii rautacioase, fara expresii taioase, fara adjective profunde, doar limbaj clar!

4. Cand criticati, nu dati solutii si indrumari. Nu spuneti unui angajat cum se poate comporta mai bine. Aruncati critica si lasati-l sa inteleaga faptul ca se poate si mai bine si ca metoda pe care o va alege este a lui. Asa va fi impacat cu noua sa decizie, pentru ca ii apartine!

5. Cand criticati, nu faceti comparatii niciodata. X are rezultate foarte slabe si Y este un as in vanzari. Nu este cazul sa ii puneti unul langa altul si sa faceti o demonstratie ca la lectia de chimie! Este de ajuns sa ii oferiti lui X mai multe informatii care sa il ajute sa inteleaga faptul ca trebuie sa ia o decizie cu privire la modul in care vinde!

Mai mult, atunci cand observati ca un angajat tinde sa intre in comparatie cu altul, stopati acest proces cat se poate de rapid! Nimeni nu trebuie sa se compare cu nimeni. Nimeni nu este in competitie cu nimeni. Toata echipa este unita, astfel incat compania sa prospere ca un intreg!

Sa aveti succes, afaceri prospere si nu uitati sa ne lasati recomandarile si intrebarile dvs in casuta de comentarii!

sursa foto: www.sxc.hu



Tags: critica angajaticum criticam angajatiicritica pozitivacritica constructive

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]