Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum realizezi planul de marketing perfect pentru o cafenea

de Silviu Marian Banila 31 Mai. 2017 12914
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cafeneaua ramane cel mai bun business posibil in industria HORECA. Ea ofera profituri considerabile, chiar si in conditiile actuale.

Totusi, Romania sta prost la capitolul “numar de cafenele”. La nivel european, exista o cafenea la 2.000 de locuitori. In Bucuresti, raportul este de o cafenea la 7.000 de locuitori. In capitala sunt circa 500 de cafenele, in timp ce Praga are 1.000 si Paris, Londra, cate 3.000.

Ultima perioada a adus cresteri in privinta cafenelelor, atat in Bucuresti, cat si in celelalte orase.

Piata a fost invadata de branduri noi de cafea si lanturi de cafenele in diverse forme. Cresterea s-a datorat cererii si faptului ca s-au inmultit spatiile comerciale, mall-urile si birourile.

Numarul cafenelelor stradale este mai redus din cauza lipsei spatiului si a chiriilor foarte mari. Din cauza preturilor mari practicate in cafenele, oamenii nu-si permit sa iasa in oras in fiecare saptamana.

Cresterea consumului este, astfel, afectata. In Italia, un espresso costa in medie intre 0,80-1,20 euro, in Germania 1,2-1,8 euro, in Franta 1,2-2,00 euro, iar in Romania, intre 1,1 si 2 euro.

Dupa cum vedem, preturile noastre sunt in concordanta cu cele europene, insa puterea de cumparare se dovedeste cu mult mai redusa. in Italia, o cafenea vinde intre 3 si 6 kg de cafea pe zi, in timp ce in Romania cafenelele care depasesc 3 kg/zi sunt rare. Totodata, interzicerea fumatului in cafenele ar aduce o scadere a afacerii cu pana la 30%.

El, consumatorul X
Conform studiilor, clientii obisnuiti ai cafenelelor sunt cei cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani, cu studii, aflati in cautarea unor servicii de calitate. Un procent de 50% din clientii cafenelelor este ocupat de oamenii de afaceri.

Numarul acestora poate creste, daca localul este situat in vecinatatea unui centru de afaceri sau a unei cladiri de birouri. in acest caz, clientii ocupa cafeneaua mai ales dimineata, respectiv seara tarziu, dupa ziua de munca.

Romania consuma mai multa cafea decat in anii anteriori, dar se situeaza in continuare la coada tarilor europene. in Europa, piata HORECA poate ocupa primul loc in economia de piata. 60% din cafea se vinde in restaurante, baruri si cafenele.

Cafenelele nu vor da niciodata faliment, datorita caracterului lor social. Ele se adreseaza indeosebi clasei de mijloc, in care se incadreaza majoritatea romanilor.

Totodata, stresul creat de criza financiara, lipsa locurilor de munca si a perspectivelor ii indeamna pe oameni sa se detensioneze in afara casei, la o masa, savurand o cafea sau un suc. Ei vor sa evadeze din labirintul stresului cotidian. Cafenelele au un avantaj clar in fata restaurantelor, datorita notei de plata mici.

Astfel, pentru aceleasi momente de relaxare, consumatorul X scoate din buzunar 2-5 euro (cca. 10-20 lei). In acelasi timp, cafenelele pot fi nevoite sa scada din preturi cu aproximativ 5-10% daca doresc sa aiba un flux considerabil de clienti. Astfel, produsele de baza ar putea fi ieftinite, in favoarea clientilor de rand, cu posibilitati materiale reduse.

Cum realizezi un plan de afaceri pentru o cafenea?



Tags: plan de marketingcafeneacafeaplanplan de afacericafenele

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Plan de afaceri florarie. Cum incepi o afacere cu flori de vanzare

de Bianca Tila
25 Sep 2024
Un plan de afaceri ofera o imagine detaliata a viitorului business. Obiectivele si strategiile bine gandite sunt asezate strategic in calendar pentru...

Plan de afaceri cofetarie: Cum iti poti transforma pasiunea intr-un business profitabil

de Bianca Tila
05 Sep 2024
Candy barurile pentru evenimente sau micile atentii dulci sunt unele dinte cele mai ravnite lucruri pentru amatorii de dulciuri. Aceasta categorie de...

Plan de afaceri pentru o berarie. Cum poti impresiona investitorii

de Bianca Tila
05 Sep 2024
Nebunia berii artizanala era in plina desfasurare in 2010, iar pasionatii de bere se inghesuiau la berariile locale pentru a le degusta. In Romania,...

Planul de afaceri pentru o pizzerie. Ce NU trebuie sa lipseasca dintr-un plan de afaceri eficient

de Bianca Tila
23 Iul 2024
Succesul unei afaceri este determinat de eficienta planului de afaceri. O schita de inceput ghideaza pasii si strategiile necesare pentru o pizzerie...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]