Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum realizezi planul de marketing perfect pentru o cafenea

de Silviu Marian Banila 31 Mai. 2017 12307
3.82 din 17 voturi
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cafeneaua ramane cel mai bun business posibil in industria HORECA. Ea ofera profituri considerabile, chiar si in conditiile actuale.

Totusi, Romania sta prost la capitolul “numar de cafenele”. La nivel european, exista o cafenea la 2.000 de locuitori. In Bucuresti, raportul este de o cafenea la 7.000 de locuitori. In capitala sunt circa 500 de cafenele, in timp ce Praga are 1.000 si Paris, Londra, cate 3.000.

Ultima perioada a adus cresteri in privinta cafenelelor, atat in Bucuresti, cat si in celelalte orase.

Piata a fost invadata de branduri noi de cafea si lanturi de cafenele in diverse forme. Cresterea s-a datorat cererii si faptului ca s-au inmultit spatiile comerciale, mall-urile si birourile.

Numarul cafenelelor stradale este mai redus din cauza lipsei spatiului si a chiriilor foarte mari. Din cauza preturilor mari practicate in cafenele, oamenii nu-si permit sa iasa in oras in fiecare saptamana.

Cresterea consumului este, astfel, afectata. In Italia, un espresso costa in medie intre 0,80-1,20 euro, in Germania 1,2-1,8 euro, in Franta 1,2-2,00 euro, iar in Romania, intre 1,1 si 2 euro.

Dupa cum vedem, preturile noastre sunt in concordanta cu cele europene, insa puterea de cumparare se dovedeste cu mult mai redusa. in Italia, o cafenea vinde intre 3 si 6 kg de cafea pe zi, in timp ce in Romania cafenelele care depasesc 3 kg/zi sunt rare. Totodata, interzicerea fumatului in cafenele ar aduce o scadere a afacerii cu pana la 30%.

El, consumatorul X
Conform studiilor, clientii obisnuiti ai cafenelelor sunt cei cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani, cu studii, aflati in cautarea unor servicii de calitate. Un procent de 50% din clientii cafenelelor este ocupat de oamenii de afaceri.

Numarul acestora poate creste, daca localul este situat in vecinatatea unui centru de afaceri sau a unei cladiri de birouri. in acest caz, clientii ocupa cafeneaua mai ales dimineata, respectiv seara tarziu, dupa ziua de munca.

Romania consuma mai multa cafea decat in anii anteriori, dar se situeaza in continuare la coada tarilor europene. in Europa, piata HORECA poate ocupa primul loc in economia de piata. 60% din cafea se vinde in restaurante, baruri si cafenele.

Cafenelele nu vor da niciodata faliment, datorita caracterului lor social. Ele se adreseaza indeosebi clasei de mijloc, in care se incadreaza majoritatea romanilor.

Totodata, stresul creat de criza financiara, lipsa locurilor de munca si a perspectivelor ii indeamna pe oameni sa se detensioneze in afara casei, la o masa, savurand o cafea sau un suc. Ei vor sa evadeze din labirintul stresului cotidian. Cafenelele au un avantaj clar in fata restaurantelor, datorita notei de plata mici.

Astfel, pentru aceleasi momente de relaxare, consumatorul X scoate din buzunar 2-5 euro (cca. 10-20 lei). In acelasi timp, cafenelele pot fi nevoite sa scada din preturi cu aproximativ 5-10% daca doresc sa aiba un flux considerabil de clienti. Astfel, produsele de baza ar putea fi ieftinite, in favoarea clientilor de rand, cu posibilitati materiale reduse.

Cum realizezi un plan de afaceri pentru o cafenea?



Tags: plan de marketingcafeneacafeaplanplan de afacericafenele

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.82 din 5 - 17 voturi.

Articole conexe

Planul de afaceri: intrebari-cheie pentru a incepe o afacere

de Idei de afaceri
02 Mai 2022
Planul de afaceri este un instrument esential in activitatea de planificare/ conducere a unei afaceri. El contureaza viziunea, ii da o forma...

De ce se insista pentru planul de afaceri?

de Florin Amariei
03 Oct 2019
Planul de afaceri este un lucru de care ati auzit cel putin o data, daca v-a interesat pana acum sa intrati in lumea antreprenorilor. Pana la urma,...

Cum realizezi un plan de afaceri

de Camelia Diaconu
11 Sep 2019
Realizarea unui plan de afaceri reprezinta una dintre solutiile care poate demonstra viabilitatea proiectului. Planul trebuie sa se ghideze dupa...

Iti trebuie un plan, daca vrei sa iti deschizi o afacere!

de Florin Amariei
31 Aug 2018
Antreprenorii care pornesc pe propriul drum stiu ca trebuie sa se pregateasca temeinic pentru a avea parte de succes. Banii de care esti responsabil...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]