Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum recrutam la final de pandemie, pentru a forma un colectiv puternic

de Idei de afaceri 22 Apr. 2022 2474
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Chiar daca avem impresia ca procesul de recrutare are loc la fel ca inainte de pandemie, in ultima perioada regulile jocului s-au schimbat semnificativ. Persoanele care sunt in cautarea unui loc de munca sunt interesate nu doar de un salariu motivant si de un colectiv placut, ci si de extra-beneficiile oferite de angajatori.

Odata cu revenirea la birou, este posibil ca anumite companii sa fie in cautarea fortei de munca pentru pozitii care au ramas vacante din varii motive sau pentru functii nou create.  In plus, afacerile care au si componenta de online shopping si-au dat seama ca acest tip de business nu este afectat de limitarile fizice care pot aparea si recruteaza pentru pozitii din sfera de marketing digital sau vanzari online. Insa cum ar trebui sa decurga un proces de recrutare la final de pandemie, pentru a avea o echipa eficienta si completa?

Cum motivezi candidatii valorosi 

Statutul de angajator de top este dorit de orice companie, indiferent de anvergura acesteia sau de domeniul de activitate. Cu toate acestea, doar managerii care aleg sa includa inovatia in procesul de dezvoltare a companiei vor avea castig de cauza si vor forma echipe care contribuie decisiv la succesul afacerii.

Angajații capabili sunt in cautarea unor locuri de munca in care sunt nu doar pusi in valoare, ci si unde se simt in siguranta zi de zi. De aceea, este important sa incluzi in politica de recrutare beneficii care au rolul de a contribui la starea de bine a actualilor si viitorilor angajati. Astfel, acestia vor fi nu doar motivati, ci si loiali, si isi vor dori sa ramana cat mai mult timp in cadrul companiei.

Alaturi de accentul pus pe acordarea de beneficii extra-salariale si de recompensarea eforturilor, un set revolutionar de masuri pentru protectia sanitara poate cantari mult in ochii unui candidat.

Un exemplu de viziune in business si rezilienta in fata riscurilor patogene este Liviu Tudor, fondatorul certificarii IMMUNE Building Standard™, un standard pentru cladiri ce are rolul de a asigura sanatatea cladirilor de birouri. Certificarea IMMUNE™ are la baza 135 de criterii, tehnologii, dispozitive, echipamente, personal dedicat Č™i facilitaČ›i, pentru ca proprietarii de cladiri si angajatorii sa aiba la dispozitie instrumentele necesare pentru monitorizarea si ajustarea starii de sanatate a spatiilor de lucru. Implementarea acestei certificari a fost gandita sa ajute companiile sa motiveze angajatii sa revina intr-un spatiu de lucru in care sanatatea lor este protejata. 

Cum asiguri continuitatea angajatilor buni 

Chiar daca la o prima vedere pare dificil sa schimbi anumite posibile perceptii ale angajatilor care sunt de mult timp in cadrul companiei, nu este imposibil si nici nu presupune un efort foarte mare. Intr-un anumit sens, este nevoie ca periodic sa tratezi angajatii mai vechi ca si cand abia au fost recrutati si si-au preluat rolul si atributiile de putin timp.

Dupa un anumit timp, chiar si cei mai dedicati angajati se plafoneaza, au senzatia ca nu inainteaza in cariera si isi pierd motivatia. Acesti angajati, mai ales daca sunt de mult timp in cadrul companiei si cunosc in amanunt toate procesele si rutinele si isi fac treaba foarte bine, au nevoie sa le fie reconfirmate valoarea, dar si contributia pe care o aduc.

De aceea, este recomandat sa iei in considerare implementarea unor masuri care au ca scop motivarea si loializarea acestora, cu scopul de a asigura retentia personalului esential pentru buna desfasurare si succesul companiei.

Poti sa incepi prin organizarea de workshopuri si activitati comune, in echipa sau cu angajati din alte departamente, in care sa scoti in evidenta importanta lucrului in echipa pentru ca activitatea companiei sa se desfasoare eficient si sa aduca rezultatele dorite. O alta modalitate de motivare este acordarea de beneficii suplimentare, de exemplu carduri cadou, abonamente la sala sau la teatru, petreceri sau iesiri in oras in echipa.  

 

Desi par lucruri lipsite de importanta la prima vedere, toate activitatile in echipa au rolul de a motiva angajatii si de a le confirma sau reconfirma importanta in cadrul companiei. In cazul in care recrutezi pentru o anumita pozitie, este important sa le prezinti candidatilor si beneficiile care nu tin doar de partea financiara, ci si de starea lor de bine si de siguranta (din toate punctele de vedere) locului de munca pentru care au aplicat.

 

Sursa foto: Shutterstock



Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: immune building standardstandard de calitatestandard cladiricladiri birouri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]