de Alexandra Popescu
25 Apr. 2014
3822
Dupa ce alegi domeniul afacerii tale, o planifici pana la cel mai mic detaliu si esti pe cale sa o deschizi trebuie sa alegi un nume pentru aceasta. Poate parea usor, insa s-ar putea sa va inselati. Exista o multime de posibilitati si te concentrezi pe un nume care sa te reprezinte pana la cel mai mic detaliu.
Obtinerea unui nume pentru afacerea ta implica mai mult decat bifarea potentialilor clienti. Asa ca, pentru a va ajuta, am pregatit cateva sfaturi care sa va ajute sa alegeti numele corect, simplu si reprezentativ.
Cunoaste-ti publicul. Numele afacerii tale trebuie sa se refere si sa fie inteles de piata tinta. Inainte de a incerca diferite nume trebuie sa iti cunosti piata demografica complet. Trebuie sa stii cui te adresezi, tinerilor, batranilor sau copiilor, sa stii exact cine iti va cumpara produsele. Fiecare categorie de oameni cumpara anumite produse, asa ca fii atent.
Pastreaza-l scurt. Oamenii sunt in general comozi. Ei retin, de obicei, numele scurte, pe care le pronunta sau le scriu usor si repede si de care isi amintesc mult mai rapid. In general, oamenii prefera sa citeasca texte scurte, nume scurte, ceva care nu le da bataie de cap. Numele companiilor pe care le admiri au in comun nume scurte, simple, care sunt usor de scris si de amintit. Exemple sunt Apple, Google, Yahoo, Facebook sau Samsung. Asa trebuie sa fie si numele companiei tale.
Sa nu fie prea dragut. De cele mai multe ori, antreprenorii au tendinta de a se juca cu numele, sa adauge acronime, sa sa se joace cu cuvintele. Insa, acest lucru v-ar putea afecta identitatea. Nu trebuie sa te lasi dus de val si sa transmiti cu totul altceva prin nume fata de ceea ce tu produci. De exemplu, LetsLawyerUp.ro, un serviciu educational pentru studentii la drept, a avut o mare problema cu numele sau initial impotriva caruia a luptat foarte mult si anume Morange. Lumea se gandea, ca oricine, la portocala si ca este o companie frantuzeasca.
Fii atent la consecintele nedorite. Chiar si cele mai inofensive nume pot fi daunatoare. Fii atent ca numele tau sa nu transmita altceva. Un exemplu sunt cei de la Pen Island, un magazin de stilouri, care, daca inversezi cuvintele, se va intelege cu totul altceva. O astfel de problema au avut si cei de la Chevrolet Nova, produs care era foarte prost vandut in tarile cu vorbitori de limba spaniola, deoarece „nova” inseamna „nu merge”. Anterior, acei oameni s-au mai confruntat cu un tip de benzina nova, iar astfel a scazut neincrederea in aceasta marca.
Cunoaste foarte bine procesul de alegere a unui nume. Avand in vedere importanta sa, multe companii minimalizeaza metodele prin care este determinat un nume. Nu este o idee buna, deoarece trebuie sa verifici inainte mai multi factori. In primul rand, trebuie sa nu folosesti o democratie, ca o gluma legata de fosti conducatori, dictatori, deoarece lumea a fost de acord cu ei si s-ar putea sa ii revolti. Mai apoi redu din posibilitati; fa-ti o lista lunga si taie din ele pana ajungi la numele dorit. Investigheaza derivatiile, deoarece ar putea avea o alta insemnatate in limbile vechi, ca latina sau greaca. Cauta pe internet daca numele este folosit si de altcineva si daca da, de cine. Mai apoi vezi daca este prezentabil, daca arata bine pe cartile de vizita si pe produsele de papetarie. Trebuie sa te gandesti si la viitor, daca acel nume te va reprezenta corect 5 ani de acum incolo. Mai apoi, vezi daca te reprezinta, utilizandu-l intr-o conversatie cateva zile. In final, alege ca acesta sa fie simplu, scurt si la obiect.
Tags: afacerinume companiebrandsfaturi afaceriplan de afaceri