Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa realizezi un plan de afaceri eficient

de Marian Curelaru 24 Ian. 2014 3068
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Daca intreprinderea exista doar in mintea dumneavoastra, va fi dificil sa convingeti creditorii, investitorii si actionarii ca ea este credibila si ca veti utiliza cu discernamant finantarea pe care ei v-o furnizeaza. Acesta ar fi motivul pentru care este important sa realizati un plan de afaceri.

Acest instrument de management recunoscut este un document scris care descrie in esenta cine sunteti, proiectul pe care vreti sa-l realizati si cum veti gestiona riscurile implicite si veti atinge randamentul prevazut. Oamenii cred adeseori, in mod gresit, ca doar intreprinderile care se lanseaza sau cele doritoare sa obtina finantare trebuie sa-si stabileasca planuri de afaceri. De fapt, acest instrument este esential pentru gestionarea eficienta a oricarei intreprinderi.

Redactati un plan complet, dar concis

Multi antreprenori cred probabil ca redactarea unui plan de afaceri este o sarcina plictisitoare si ca el trebuie sa contina sute de pagini. Dimpotriva, el trebuie sa fie concis, dar sa furnizeze toate informatiile pertinente pentru evaluarea intreprinderii. Desi nu exista reguli absolute de urmat pentru a redacta un plan de afaceri eficient, acesta trebuie sa demonstreze ca aveti motivatia, cunostintele, competentele si increderea necesare pentru a va duce la bun sfarsit proiectul.

Iata principalele elemente pe care trebuie sa le includeti in plan:

Descrierea proiectului dumneavoastra
Indicati precis cine sunt clientii dumneavoastra, sectorul de activitate al intreprinderii, ce vinde ea si proiectele dumneavoastra de crestere.

Argumentul de vanzare.
Explicati de ce clientii ar trebui sa cumpere produsul sau serviciul dumneavoastra. Ce le poate oferi clientilor in plus fata de concurenta intreprinderea dumneavoastra, produsul sau serviciul dumneavoastra.

Analiza pietei tinta

Aratati-i creditorului ca sunteti bine pregatit. Un studiu de piata va va ajuta sa cunoasteti nevoile clientilor dumneavoastra si sa le oferiti un produs sau un serviciu care raspunde cu adevarat nevoilor lor. Furnizati informatii privind piata tinta, date demografice despre clienti, informatii asupra concurentei si metodele dumneavoastra de distributie.

Informatii cheie privind concurenta
Descrieti fortele si slabiciunile concurentilor si indicati prin ce va fi mai bun produsul sau serviciul dumneavoastra decat al lor.

Structura organizationala
Utilizati organigrame care sa arate clar rolurile conducatorilor cheie si marimea prevazuta a intreprinderii.

Necesar de resurse umane
Indicati cum prevedeti sa recrutati si sa va pastrati angajatii sau daca si unde veti recurge la externalizare.

Localuri si echipament
Evaluati nevoile intreprindrii in materie de imobile si de echipament (materiale, utilaje tehnologice).

Date financiare
Asigurat-va sa modificati informatia in functie de destinatar. De exemplu, banca va dori sa stie cum veti rambursa imprumutul, cum veti utiliza banii si cum vor ajuta acestia intreprinderea sa creasca. Investitorii vor dori de asemenea sa cunoasca randamentul prevazut si sursele dumneavoastra de finantare, iar actionarii vor fi interesati sa cunoasca pretul actiunilor si dividendele pe care se pot astepta sa le primeasca. In mod general, creditorii, actionarii si investitorii vor sa le furnizati cifre si alte informatii in sprijinul a  ceea ce spuneti.

Indicati valoarea dumneavoastra neta personala si cea a intreprinderii (active minus pasive) astfel incat creditorul sa poata aprecia capacitatea dumneavoastra de rambursare a imprumutului.

Un bancher va examina de asemenea creditele dumneavoastra precedente, pentru a sti daca sunteti fiabil. Verificati-va dosarul de credit stabilit de agentiile de evaluare a creditului.

Indicati activele, de exemplu bunurile pe care le veti oferi ca garantie a imprumutului.
Indicati previziuni de trezorerie, respectiv suma de care veti avea nevoie pentru functionarea intreprinderii: tehnologie, stocuri, material, resurse umane etc.

Furnizati previziuni financiare pe cel putin doi ani si indicati marimea si potentialul pietei.

Furnizati detalii privind modul in care va veti realiza proiectul. Va trebui sa stabiliti responsabilitati clare, sa indicati termene reale si sa stabiliti bugete realiste.
Descrieti sistemele de control financiar (planificarea stocurilor si gestionarea debitorilor si a creditorilor).

Aspecte juridice
Examinati probleme precum taxele, responsabilitatea, forma juridica. Daca achizitionati o intreprindere existenta, clarificati problema clauzelor de rascumparare. Cereti-i unui avocat sa examineze contractele si celelalte aspecte juridice.

Puncte proeminente
In cele din urma, redactati un sumar al planului dumneavoastra de afaceri (1-2 pagini). Indicati clar aici daca este vorba despre o noua intreprindere, despre extinderea unei intreprinderi existente sau despre cumpararea unei intreprinderi.

Puteti de asemenea sa includeti aici:
- Sectorul de activitate al intreprinderii dumneavoastra
- Argumentul de vanzare
- Piata tinta
- Principale obiective ale intreprinderii dumneavoastra
- Experienta conducerii
- Datele scadente ale proiectului

Capcane de evitat
•    Sa fiti prea ambitios: va trebui sa fiti capabil sa va justificati ipotezele si previziunile.
•    Sa va disimulati dificultatile financiare.
•    Sa furnizati informatii eronate asupra echipei de conducere, un plan de marketing redactat in pripa, previziuni nerealiste sau expuneri incomplete.


Tags: antreprenoriatplan de afacericonsultantamanagement

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Plan de afaceri florarie. Cum incepi o afacere cu flori de vanzare

de Bianca Tila
25 Sep 2024
Un plan de afaceri ofera o imagine detaliata a viitorului business. Obiectivele si strategiile bine gandite sunt asezate strategic in calendar pentru...

Plan de afaceri cofetarie: Cum iti poti transforma pasiunea intr-un business profitabil

de Bianca Tila
05 Sep 2024
Candy barurile pentru evenimente sau micile atentii dulci sunt unele dinte cele mai ravnite lucruri pentru amatorii de dulciuri. Aceasta categorie de...

Plan de afaceri pentru o berarie. Cum poti impresiona investitorii

de Bianca Tila
05 Sep 2024
Nebunia berii artizanala era in plina desfasurare in 2010, iar pasionatii de bere se inghesuiau la berariile locale pentru a le degusta. In Romania,...

Model de plan de afaceri. Constituirea unei ferme ecologice cu gaini Brahma

de Idei de afaceri
27 Nov 2024
Tipul activitatii principale este cresterea pasarilor. Capitalul social poate fi impartit in doua parti sociale cu valoarea de 100 lei fiecare si...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]