Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se planifica bugetul alocat unui proiect de afaceri

39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Incadrarea in bugetul stabilit este, poate, cel mai important factor pentru succesul unui proiect. De cele mai multe ori, in planificarea bugetului pentru un proiect sunt implicati sponsorii proiectului, managerul de proiect si echipa acestuia. Responsabilitatea lor este de a estima o cifra de buget cat mai realista.

Uneori managerul de proiect nu este  delegat sa stabileasca  un plan de buget, el avand responsabilitatea primara de a organiza si planifica proiectul din punctul de vedere al timpului alocat si indeplinirii rezultatelor dorite.  Bugetul care se stabileste arata cat de rentabila este dezvoltarea unui proiect.

Pasii esentiali in planificarea bugetului pentru elaborarea unui proiect sunt urmatorii:

1.    Identificati clar scopul proiectului si rezultatele pe care doriti sa le obtineti.

2.    Dezvoltati lista completa de resurse, materiale, echipamente  necesare desfasurarii activitatii.

3.    Identificati sursele de venit.

4.    Alocati capital pentru costuri neprevazute. Bugetul este de cele mai multe ori depasit din cauza unei estimari defectuoase sau din cauza cheltuielilor neprevazute. Existenta unei sume de bani disponibile va poate salva proiectul de la esec.

5.    Finalizati planul de buget si prezentati-l finantatorului si superiorilor dvs.

In stabilirea bugetului pentru un proiect trebuie tinut cont de toate costurile pe care acesta le presupune si care revin din:

1.    Salarizarea resurselor umane implicate in dezvoltarea proiectului. Personalul trebuie categorisit in functie de postul ocupat si de responsabilitatile pe care le detine. Plata pentru serviciile prestate se va face in functie de pozitia ocupata si de orele de munca petrecute in cadrul proiectului. La aceasta categorie pot intra si taxele de consultanta daca va fi necesar ajutorul firmelor specializate (consultanta financiara si juridica, agentii de relatii publice si de publicitate)

2.     Materiale si echipamente necesare

3.    Taxe (fiscale, juridice, livrari etc) si licente pentru software-uri

4.    Plata furnizorilor si subcontractorilor

5.    Publicitate

6.    Calatorii de afacere

7.    Seminarii de specializare

Finantatorul proiectului poate decide alocarea bugetului necesar in transe separate. La inceputul unei noi etape in procesul de dezvoltare a proiectului se acorda suma necesara de bani. In acest fel se poate urmari cu usurinta mai mare daca proiectul se desfasoara conform planului si daca se poate incadra in buget, cum a fost stabilit initial.


Tags: plan de afaceribuget afaceremanagementproiect de afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]