Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum se planifica bugetul alocat unui proiect de afaceri
Incadrarea in bugetul stabilit este, poate, cel mai important factor pentru succesul unui proiect. De cele mai multe ori, in planificarea bugetului pentru un proiect sunt implicati sponsorii proiectului, managerul de proiect si echipa acestuia. Responsabilitatea lor este de a estima o cifra de buget cat mai realista.
Uneori managerul de proiect nu este delegat sa stabileasca un plan de buget, el avand responsabilitatea primara de a organiza si planifica proiectul din punctul de vedere al timpului alocat si indeplinirii rezultatelor dorite. Bugetul care se stabileste arata cat de rentabila este dezvoltarea unui proiect.
Cresterea prepelitelor japoneze

Propriul meu plan de afaceri

Ghid practic Realizarea de sapun natural
Pasii esentiali in planificarea bugetului pentru elaborarea unui proiect sunt urmatorii:
1. Identificati clar scopul proiectului si rezultatele pe care doriti sa le obtineti.
2. Dezvoltati lista completa de resurse, materiale, echipamente necesare desfasurarii activitatii.
3. Identificati sursele de venit.
4. Alocati capital pentru costuri neprevazute. Bugetul este de cele mai multe ori depasit din cauza unei estimari defectuoase sau din cauza cheltuielilor neprevazute. Existenta unei sume de bani disponibile va poate salva proiectul de la esec.
5. Finalizati planul de buget si prezentati-l finantatorului si superiorilor dvs.
In stabilirea bugetului pentru un proiect trebuie tinut cont de toate costurile pe care acesta le presupune si care revin din:
1. Salarizarea resurselor umane implicate in dezvoltarea proiectului. Personalul trebuie categorisit in functie de postul ocupat si de responsabilitatile pe care le detine. Plata pentru serviciile prestate se va face in functie de pozitia ocupata si de orele de munca petrecute in cadrul proiectului. La aceasta categorie pot intra si taxele de consultanta daca va fi necesar ajutorul firmelor specializate (consultanta financiara si juridica, agentii de relatii publice si de publicitate)
2. Materiale si echipamente necesare
3. Taxe (fiscale, juridice, livrari etc) si licente pentru software-uri
4. Plata furnizorilor si subcontractorilor
5. Publicitate
6. Calatorii de afacere
7. Seminarii de specializare
Finantatorul proiectului poate decide alocarea bugetului necesar in transe separate. La inceputul unei noi etape in procesul de dezvoltare a proiectului se acorda suma necesara de bani. In acest fel se poate urmari cu usurinta mai mare daca proiectul se desfasoara conform planului si daca se poate incadra in buget, cum a fost stabilit initial.
Ghiduri practice

[GHID PRACTIC] Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Aflati cum puteti obtine un castig substantial parcurgand ghidul practic Afacere la cheie cu flori in ghiveci Informatii complete

[GHID PRACTIC] 3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Fa-ti propria afacere cultivand trei arbusti miraculosi care te pot imbogati

[GHID PRACTIC] Ghid practic Realizarea de sapun natural
Afla toate dedesubturile activitatii de realizare de sapun natural de la un producator cu ani intregi de experienta


Idei de AFACERI 2025
- 30+ Idei de Afaceri la tara. Din ce sa faci bani la tara
- Idei de afaceri handmade: cele mai bune idei pentru a incepe o afacere
- Afaceri de familie: businessuri mici si profitabile
- Colectia de Idei de Afaceri
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit