de Andrioae Ruxandra
30 Mai. 2014
2432
Multinationalele mici reprezinta micile companii care produc afaceri globale de la bun inceput. In mod traditional, o companie se dezvolta mai intai la nivel local si mai apoi national. Cand afacerea devine mare, se numeste ca a atins nivelul global.
Noul trend care circula prin interiorul companiilor este acela de a trece pragul international inca de la inceput, fara sa mai astepte sa creasca. De aici vine si porecla "micro-multinationalele".
Marton Dunai a scris un articol in Contra Costa Times despre aceasta tendinta in antreprenoriat: "Odata, doar companiile uriase impanzeau piata de afaceri globala". Lumea importurilor si a exporturilor, a transportului si a vamilor a devenit costisitoare, nefiind pentru un antreprenor novice. Apoi apare internetul, care mai implica niste costuri facilitand comunicarea internationala. China si India s-au alaturat treptat pietei globale de afaceri, permitand astfel sa vanda dincolo de oceane: externalizarea oricarui lucru, de la asistenta clientilor la contabilitate.
Companiile de dimensiuni mijlociii au inceput curand sa vada ce avantaje au de pe urma acestor servicii, dezvoltandu-se la randul lor. Comunicarea globala este accesibila oricui, de aceea externalizarea si exploatarea au servicii valabile peste tot in lume. Calatoria si transportul sunt mai usoare ca niciodata. Tot ceea ce antreprenorii au creat ca planuri noi de afaceri a fost imposibil de gandit in urma cu cativa anu. Afacerile nou-nascute ajung globale, "invingandu-i" pe baietii cei mari la propriul joc.
Am vazut aceasta tendinta adesea aplicata tehnologiei si informatiilor care privesc afacerile. Este simplu sa ai o afacere globala cand nu ai de ce sa te stresezi in privinta mutarii lucrurilor dintr-o parte intr-alta peste granita si nici asupra locatiei angajatilor sau al locului de munca.
Oricum, chiar daca celelalte tipuri de afaceri incep sa devina un trend global, ajutat de tehnologie si prin comunicarea rapida prin emailuri, engleza a devenit limba afacerilor pe piata de afaceri globala.
Sa luam exemplul afacerilor cu antichitati. Multi vanzatori de antichitati sunt acum la nivel global. Poti cumpara artefacte si lucruri de colectionat de la cei de pe eBay, care au crezut la inceput ca afacerea este ceva absolut banal, pana cand au inceput sa vanda lucruri oamenilor din alte tari.
Nu este vorba numai despre antreprenorii de cursa lunga, care intotdeauna s-au agatat de clientela internationala. Astazi, este ceva comun sa cumperi un lucru in valoare de 75 de dolari de pe eBay, mai ales daca este un lucru mic, care poate fi impachetat si transportat simplu si ieftin.
Oricum, se transporta international si lucruri mai mari, precum mobila. Verifica licitatiile si ofertele de pe internet si din magazinele eBay care au mobila chinezeasca antica; intereseaza-te cum se transporta dupa ce sunt incarcate in containerul pentru SUA.
Articolul din Ziarul Contra Costa Times se refera la faptul ca afacerile globale se afla in spatele tehnologiei si informatiilor despre afaceri, ca apoi sa ajunga la alte tipuri de afaceri.
Sursa: smallbiztrends.com
Tags: afaceriantreprenoridezvoltarea afaceriiafaceri de pretutindeniafaceri miciafaceri de succes