de Idei de afaceri
27 Nov. 2024
449
Tipul activitatii principale este cresterea pasarilor. Capitalul social poate fi impartit in doua parti sociale cu valoarea de 100 lei fiecare si este reprezentat de aport in numerar si in natura (terenul pentru constructia fermei).
Afacerea este considerata o oportunitate pe piata locala, prin caracterul specializat. Fiind o ferma de crestere a gainilor, isi va concentra activitatea pentru optimizarea productiei si pentru a valorifica un potential calitativ ridicat.
Din statisticile existente, o gaina crescuta in conditiile gospodariilor taranesti produce pe an circa 120 de oua, exclusiv in timpul verii, dar consuma pe zi 120 g graunte, sau pe an 43,8 kg, rezultand cca 365 g furaje pe ou, fata de 280 – 300 de oua pe an in sistemul intensiv de crestere, cu un consum de 140-150 g pe ou. In concluzie, oportunitatea afacerii consta in faptul ca o gaina crescuta in sistem intensiv (ferma) produce de 2,3 – 2,5 ori mai multe oua pe an, cu un consum de furaje pe ou de 2,4 – 2,6 ori mai mic.
Din cauza pietii insuficient controlate in Romania, pe piata exista trei categorii de oua (oua de complex, oua taranesti si oua de import). Consumatorii urbani pot consuma anual 2,9 miliarde oua (11,9 milioane x 250 oua). In prezent se produc industrial numai 1,2 miliarde, cu perspective ca acest numar de oua sa scada in perioada urmatoare.
Conducerea fermei poate fi asigurata de cei doi asociati fondatori, cu rol activ in societate, ocupand posturile de Director de Productie si Director Comercial. Cei doi formeaza o echipa atat prin calitatile comune (capacitati organizatorice, abilitati de lider,spirit practic), catsi prin aptitudinile complementare pe care le poseda. Pentru dezvoltarea activitatii, Brahma SRL si-a propus valorificarea terenului (1/2 ha) aportat de cei 2 asociati, prin construirea unui adapost pentru cresterea gainilor.
De asemenea, se estimeaza o crestere a veniturilor (incepand cu al doilea an de functionare) cu 25% anual. Investitorii interesati sa finanteze afacerea de fata urmeaza sa beneficieze de 30% cota-parte din noul capital social in urma investitiei. Posibilitatile de parasire a afacerii disponibile pentru un potential investitor vor fi stabilite de comun acord in momentul investirii fondurilor.
Obiect de activitate: S.C. Brahma S.R.L. va avea ca obiect de activitate cresterea pasarilor pentru carne, CAEN A0147. Ferma urmeaza sa isi desfasoare activitatea pe un teren de 500 m.
Misiunea companiei: Misiunea companiei este aceea de a valorifica potentialul productiei locale de oua, pentru a oferi consumatorilor produse cu valoare superioara.
Valorile companiei: De asemenea, valorile care stau la baza afacerii sunt calitatea si depasirea asteptarilor clientilor.
Obiectiv general: Asigurarea productiei de oua si carne de calitate provenita de la gaini Brahma.
Obiective calitative:
– dezvoltarea unei imagini favorabile pe piata distribuitorilor zonali de oua;
– pozitionarea in mintea potentialilor clienti (intermediari) ca ferma de la care se poate obtine cel mai simplu oua de gaina sanatoase;
– crearea unor relatii cu furnizorii si distribuitorii bazate pe incredere si profesionalism;
– consolidarea imaginii pe piata prin promotii si campanii de fidelizare;
– cresterea gradului de loialitate al clientilor (intermediari) fata de produsele oferite;
– specializarea exclusiv pe avicultura ecologica.
Realizarea obiectivelor propuse se va baza pe un sistem bine organizat al productiei si o strategie de distributie flexibila si avantajoasa reciproc. De asemenea, unul din mijloacele de obtinere a succesului pe piata se intentioneaza a fi o importanta investitie in mijloacele de promovare in randul intermediarilor.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: gaini brahmaafaceri agricoleplan de afaceriafaceri la tara