de Bianca Tila
23 Iul. 2024
226
Succesul unei afaceri este determinat de eficienta planului de afaceri. O schita de inceput ghideaza pasii si strategiile necesare pentru o pizzerie prospera.
Planul de afaceri pentru o pizzerie. Ce NU trebuie sa lipseasca dintr-un plan de afaceri eficient
Un plan de afaceri eficient pentru o pizzerie va include activitati de planificare, obiective si strategii. Planul serveste drept o foaie de parcurs pentru infiintarea si operarea unei afaceri.
Inainte de a incepe elaborarea unui plan, iti propun sa raspunzi la urmatoarele intrebari:
- Care este conceptul tau unic de vanzare?
- Care este piata tinta si care sunt preferintele lor?
- Cum arata competitia si ce ofera?
- Cum va arata pizzeria ta?
- Cum va arata meniul si care vor fi preturile?
- Ce resurse, echipamente si personal vor fi necesare?
- Ce permise, licente si reglementari trebuie luate in considerare?
Daca in trecut te-ai documentat despre acest subiect inseamna ca intrebarile nu ti se par imposibile si descurajante. In acest sens, trecem mai departe, la detalierea punctelor cheie de respectat in redactarea planului de afaceri.
In primul rand trebuie sa fii concis pe intreg demersul sau, pastrand documentul concentrat si usor de inteles. De asemenea, este important sa utilizati date numerice pentru calcule si proiectii. Acest lucru va oferi o perspectiva realista, necesara unei afaceri care vrea sa devina profitabila.
Pe de alta parte, luati in considerare scenariile cele mai rele si planificati-va parcursul, asigurandu-va ca afacerea poate face fata provocarilor.
Echipa joaca un rol esential in succesul oricarei afaceri, asa ca implicati-o in discutii despre planul de afaceri si luati in considerare impartirea profitului pentru stimularea motivatiei.
Planul afacerii tebuie sa-ti ofere o imagine de ansmblu asupra pizzeriei tale. In acest sens, uite ce NU ar trebui sa lipseasca dintr-un plan de afaceri eficient:
- misiunea, viziunea si valorile pizzeriei
- conceptul si punctele unice de vanzare
- o explicatie convingatoare a motivului pentru care ideea ta va avea succes
- strategii de marketing
- costurile, profiturile si randamentul investitiei
Plan de afaceri pentru o pizzerie
Planul de afaceri pentru o pizzerie trebuie sa cuprinda urmatoarele aspecte:
Descrierea restaurantului
In aceasta sectiune trebuie sa oferiti o prezentare detaliata a companiei, punand in evidenta elemrntele cheie care o fac unica si atragatoare.
In declaratia de misiune si viziune trebuie sa fie definita clar misiunea pizzeriei. Descrieti-va viziunea, mentionand ceea ce doriti sa realizati in urmatorii 1, 2 si 5 ani. Afirmatiile va vor ajuta la stabilirea directiei si la ghidarea procesului de luare a deciziilor.
Structura implica o descriere juridica a afacerii, indiferent ca este vorba de intreprindere individuala, parteneriat, corporatie sau orice alta entitate comerciala. In acest punct trebuie sa clarificati proprietatea si structura organizationala.
Conceptul pizzeriei trebuie redat general cu ajutorul urmatoarelor puncte:
- numele pizzeriei
- tipul de restaurant - definiti categoria sau stilul specific
- locatie
- ambianta si stil
- efectuarea comenzilor - clarificati daca pizzeria va oferi mese la fata locului, livrare, mancare la pachet sau o combinatie a acestor optiuni
- orele de functionare
Meniul este o componenta importanta in care aveti responsabilitatea de a descrie tipul mancarii servite, furnizand detalii precum:
- tipul de bucatarie - tema meniului
- schita de meniu - exemplu de meniu care sa includa preparate si oferte pe care intentionati sa le furnizati. Asigurat-va ca designul meniului urmeaza principiile stabilite pentru maximizarea profitabilitatii.
- puncte unice de vazare - ideitificati cateva diferente fata de concurenta, precum caracteristici speciale, mancare sau ingrediente
Cercetare de piata si analiza concurentei
Cercetarea de piata alcatuieste o imagine dinamica a industriei si a pietei tinta. In aceasta analiza luati in calcul:
- grupul tinta
- nevoile pietei
- dimensiunea publicului tinta
- tendintele pietei
In ceea ce priveste analizarea concurentei, aici se vor pune pe masa punctele forte, punctele slabe si strategiile acestora. Nu uitati sa mentionati si:
- lista restaurantelor concurente
- veniturile concurentei
- volumul comenzilor
- meniul si preturile
- activitatile de marketing efectuate de concurenta
- avantajele competitive - mentionati avantajele unice pe care le va avea pizzeria ta fata de concurenta
Analiza SWOT va ajuta in identificarea punctelor forte si punctelor slabe ale pizzeriei voastre, dar si in evidentierea oportunitatilor si amenintarilor externe. In acest punct oferiti informatii valoroase care detaliaza pozitionarea pizzeriei voastre si strategii de marketing.
Analiza costurilor
Aceasta sectiune arata costurile asociate cu investitia initiala si planul de cheltuieli pentru primul an de functionare. Costurile pot fi impartite in doua grupe principale: costuri de investitii si costuri de exploatare.
La inceput, costurile de investitie se axeaza pe:
- inchirierea sau achizitionarea de bunuri imobiliare
- renovarea si adaptarea spatiilor
- echipamente de bucatarie
- mobilier si echipamente pentru zona de luat masa
- software si hardware IT
- costuri de marketing si promovare
- asigurare
- costuri organizationale si juridice
- costuri de formare
In general, costurile de exploatare sunt costuri lunare fixe, precum:
- chiria spatiului
- taxe de utilitati
- salariile personalului
- alimente si bauturi
- costuri de intretinere
- taxe de servicii
- asigurarea angajatilor
- costuri de marketing si promovare
- obligatiile fiscale
Prognoza financiara
Planul financiar consta in elaborarea a trei elemente cheie: declaratia de profit, analiza pragului de
rentabilitate si analiza de sensibilitate.
Declaratia de profit ofera informatii despre cifra de afaceri asteptata si profitabilitatea pizzeriei. Luati in calcul urmatoarele componente:
- venitul din vanzari
- costurile marfurilor vandute
- profitul brut
- cheltuielile de exploatare
- profitul/pierderile
Analiza pragului de rentabilitate determina punctul in care veniturile totale ale pizzeriei se potrivesc cu cheltuielile totale. De asemenea, analiza ajuta la intelegerea procentelor, cat anume este nevoie din vanzari pentru a acoperi costurile. Analiza pragului de rentabilitate ia in considerare:
- costuri fixe
- costuri variabile
- marja de contributie
- punct de rentabilitate
Analiza de sensibilitate arata impactul potential al scenariilor negative asupra cifrei de afaceri si a profitului pizzeriei.
Echipa
In planul de afaceri este important sa va mentionati drept fondatori si sa va evidentiati experienta si expertiza.
Angajatii sunt sarea si piperul, iar pentru o imagine clara aveti nevoie de detalierea urmatoarelor puncte:
- lista de titluri de post
- indatoriri
- salarii
- tip de contract
Marketing
Planul de afaceri pentru o pizzerie trebuie sa includa diverse strategii de marketing pentru promovarea afacerii si stragerea clientilor. Componentele cheie in aceasta etapa sunt:
- construirea marcii
- prezenta online
- experienta placuta pentru clienti
- achizitia clientilor offline
- achizitia clientilor online
- promotii
- avantajul concurentei
Planul de afacere pentru o pizzerie este destul de stufos, insa nu uitati ca acesta este o imagine la care se lucreaza pe termen lung. Incercati sa raspundeti cat mai clar posibil la toate punctele de mai sus. Fiecare etapa a planului de afaceri este importanta in reusita de la final.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: marketingplan afaceri pizzeriepizzerieplan de afaceri