Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Plan de afacere pentru restaurantul tau in 5 pasi
Orice business nou are nevoie si de un plan bine conturat. Mai ales daca este vorba de un restaurant. Se stie ca, desi, suntem in criza, oamenii tot ies in diferite locatii. Important este sa aiba motive sa revina pentru a deveni consumatori fideli. Investitia intr-un restaurant se amortizeaza in minim cinci ani, daca nu mai mult. Motiv pentru care trebuie sa stii inca de la inceput in ce directie te indrepti.
Un plan de afacere vizeaza doua aspecte - obtinerea unei finantari din partea unui investitor sau a bancii (pentru asta planul trebuie sa fie concis si cat mai clar formulat) si constientizarea competitiei existente si a pietei actuale. De foarte mare ajutor este in special pentru cei noi in acest domeniu mai ales pentru ca in timp ce conturezi planul descoperi probleme la care nu te-ai fi gandit de la inceput.Ghid practic Realizarea de sapun natural
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Propriul meu plan de afaceri
Majoritatea planurilor de afacere au aceeasi structura, insa, aceasta se particularizeaza ulterior.
Iata o scurta descriere care puncteaza esentialul:
1. Introducere – Poti incepe cu un rezumat al ideii tale de afacere. Fa-l cat mai interesant si atractiv pentru a captiva atentia inca de la inceput. Trebuie sa oferi informatiile esentiale – care va fi stilul restaurantului, ce nume va purta, unde va fi situat, ce design interior si exterior va avea.
De asemenea, conteaza sa motivezi de ce vrei sa deschizi o astfel de afacere, daca mai ai experienta in acest domeniu, daca te pricepi la gatit. Daca esti la inceput, trebuie sa expui calitatile care te recomanda sa te ocupi de un restaurant.
2. Societatea – Daca societatea functioneaza deja de cativa ani, poti face o prezentare si un raport de activitate. Daca este la inceput, ofera detalii legate de competitie, densitatea populatiei in zona in care se va deschide restaurantul, dar si alte informatii obtinute in timpul documentarii facute.
3. Analiza pietei - Aici vorbim de strategia de marketing, competitie si piata actuala.
• Piata – Ce intetionezi sa servesti in restaurantul tau? Vei face catering sau livrari la domiciliu? Vei oferi si mic-dejun sau te raportezi doar la clientii de pranz si de seara? Ai in vedere servicii pentru familii cu copii? Care va fi profilul clientului care va intra la tine si de ce nu va merge la competitie?
• Competitia – Cu cine concurezi? Afla cat mai multe detalii despre restaurantele existente pe piata, de la meniu pana la preturile si promotiile pe care le practica. Nu subestima niciodata competitia. Restaurantele cu vechime au deja clientii formati. Descrie, intr-un paragraf sau doua, cu ce vei veni nou pe piata pentru a atrage clientii.
• Promovare – La ce metode de promovare te-ai gandit? Spune concret ce canale vei folosi pentru promovare (ziare, tv, media online, reclame, etc). Este important sa-ti faci calculele pentru a vedea daca iti permiti sa oferi anumite gratuitati – fie un meniu livrat in zona de birouri din apropiere, fie un pranz pentru copii in weekend sau intr-un interval orar neacoperit.
4. Organigrama – Inca de la inceput trebuie sa stii de cati angajati vei avea nevoie si care va fi functia fiecaruia. Este necesar sa explici de ce ai nevoie de numarul de oameni la care te-ai gandit si care sunt beneficiile de care se vor bucura clientii. De obicei, intr-un restaurant este important sa existe un manager sau sef de sala si un bucatar sef. Pe langa acestia, in functie de activitatea desfasurata, mai exista, ajutor de bucatar, om pentru salate, pentru sos, pentru desert, pentru spalat vase, barman, ospatar, picol.
5. Costuri – Cea mai delicata parte a planului de afacere este cea a estimarii costurilor, de la investitie la cheltuielile lunare si profit. Tot aici se fac si trei scenarii – optimist, realist si pesimist impartite pe o durata mai mare – eventual 3-5 ani. Astfel, poti descrie mai usor ce crestere preconizezi in viitor, dar si ce riscuri pot aparea si cum le poti face fata.
Articole conexe
Cum sa-ti alegi corect nisa de business
de Bianca TilaPlanul de afaceri: cum se construieste, model si de ce este important pentru un business
de Bianca TilaAfaceri pe Amazon. Strategie si investitie in brand
de Idei de afaceriNecesitatile financiare in propriul business
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit