de Bianca Tila
05 Sep. 2024
29
Candy barurile pentru evenimente sau micile atentii dulci sunt unele dinte cele mai ravnite lucruri pentru amatorii de dulciuri. Aceasta categorie de oameni este ampla si le ofera viitorilor antreprenori ocazia de a demara o afacere cu scoruri imense.
Cofetaria satisface nevoi si raspunde problemelor intampinate. La fiecare pas exista cate un eveniment sau ocazie, unde o prajitura se preteaza momentului.
Pasiunea si visul pot deveni in cateva clipe palpabile, daca antreprenorul stie sa:
-
Isi evalueze obiectiv ideea de afaceri
-
Isi construiasca un plan de afaceri
-
Isi managerieze capitalul
Plan de afaceri pentru o cofetarie
Rezumat executiv
Desi rezumatul executiv il avem la inceput, acesta se elaboreaza la sfarsitul planului pentru a putea cuprinde toate ideile principale. Acesta este menit sa evidentieze ceea ce urmeaza sa apara in planul de afaceri si nu serveste drept rezumat al ideii de afaceri.
In aceasta sectiune trebuie sa atrageti cititorul, iar constructia sa sa fie una usor de urmarit. De asemenea, rezumatul il putet folosi si la atragerea de investitori sau parteneri.
Pentru a fi mai usor de construit acest capitol, puteti elabora raspunsuri pe baza intrebarilor de mai jos:
-
Care sunt principiile brandului?
-
Ce produse ofera cofetaria?
-
Care sunt punctele de interes pentru public?
-
Ce vindeti si prin ce se deosebeste de concurenta?
-
Care este publicul tinta?
-
Ce strategie de marketing aveti?
-
Care este situatia financiara actuala si ce preconizati?
-
Care este capitalul de inceput?
Pe langa aceste intrebari, puteti adauga concluziile de la fiecare sectiune din planul de afaceri.
Prezentarea generala si descrierea companiei
Fata de rezumatul executiv, aici este nevoie de detalii. In acest sens, trebuie sa identificati structura de afaceri a cofetariei voastre: intreprindere individuala, societate cu raspundere limitata, societate in nume colectiv etc si modelul de afaceri.
Puteti adauga informatii despre industria poduselor de cofetarie si despre nisa aleasa. In Romania, multi oameni au ales sa devina vegetarieni sau vegani, insa putini sunt cei care ofera produse pentru aceste categorii.
Atunci cand ne referim la descrierea afacerii, antreprenorul trebuie sa prezinte viziunea si misiunea afacerii. In acest sens, declaratia de viziune si misiune cuprinde ceea ce antreprenorul spera sa faca cu cofetaria si motivele pentru care oamenii ar dori sa cumpere.
In acest capitol este important sa spuneti despre echipa, precum personalul cheie si salariile acestuia. De asemenea, puteti concluziona cu obiectivele afacerii pe termen scurt si lung.
Acestea ar trebui sa fie realiste, masurabile si sa nu lase urma de subiectivitate. In ajutorul afacerii, dar si spre convingerea unor investitori, puteti aduga un calendar estimativ pentru obiective si momentul realizarii acestora.
Analiza pietei
In analiza pietei se cuantifica cat de mare este piata potetiala si valideaza ca exista suficienta cerere pentru afacerea voastra.
In analiza pietei trebuie urmarite:
-
Tendintele industriei
-
Legile si reglementarile pentru industria alimentara
-
Caracteristicile demografice ale clientilor tinta
-
Preferintele publicului tinta
-
Dimensiunile pietei tinta
Un instrument esential al acestui capitol este analiza SWOT. Cu ajutorul acesteia se pot identifica punctele forte, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile. Astfel, peisajul concurential prinde contur, iar antreprenorul poate lua cu usurinta decizii in avantajul afacerii sale.
Pe de alta parte, segmentarea clientilor ar trebui sa fie mentionata (diferitele grupuri de cumparatori pe care intentionati sa le vizati cu cofetaria). Analiza publicului tinta trebuie sa urmareasca:
-
Datele demografice
-
Nivelul de educatie
-
Hobby-urile
-
Locul de munca
-
Valorile, convingerile si opiniile lor
-
Modelele comune de comportament
-
Modul in care fac cumparaturi
Produse si servicii
In planul de afaceri trebuie inclusa o sectiune cu produsele si serviciile pe care le veti vinde prin intermediul cofetariei. Probabil ca veti opta pentru prajituri, fursecuri, ciocolata, placinte sau chiar kituri de copt si, eventual, produse de marca.
In cadrul cofetariei, luati in considerare nise mai bine definite, in care puteti sa va extindeti aria de produse. De exemplu, daca alegeti produsele de cofetarie italienesti, puteti oferi si candy baruri sau torturi in aceeasi arie culturala.
Pentru a imbunatati imaginea si a va extinde afacerea puteti opta pentru produse fara gluten, fara zahar, ecolgice sau fara lactate. De asemenea, un meniu variat va va aduce o clientela vasta si o reputatie pe masura.
In plus, in planul de afaceri puteti mentiona cate tipuri de produse veti avea si daca intentionati sa lansati retete noi, editii limitate sau articole sezoniere.
Strategia de marketing
Planul de marketing trebuie sa prezinte modul in care intentionati sa va promovati afacerea. In acest sens, puteti opta pentru o organizare simpla, in care mentionati canalele de promovare alese si bugetele pe care le-ati putea avea.
Strategia de marketing a cofetariei urmareste:
-
Pret - cat costa produsele si de ce
-
Produsul - ce vindeti si cum se diferentiaza de alte produse de pe piata
-
Promovare - cum veti aduce produsele in fata clientului tinta
-
Locul - locul in care se vor vinde produsele, inclusiv online si fizic
Planul logistic si operational
Planul logistic si operational descrie exact modul in care veti organiza si vinde produsele de cofetarie. Asigurati-va ca abordati fiecare dintre urmatoarele aspecte:
-
Furnizori - Mentionati de unde veti achizitiona materiile prime de care aveti nevoie pentru a a va face produsele de cofetarie si unde sunt produse acestea.
-
Productia - Precizati daca va veti fabrica produsele, le veti vinde cu ridicata sau chiar le veti expedia. De asemenea, descrieti cat timp va ia sa primti ingredientele brute si cat timp va ia sa produceti in cofetarie.
-
Locatia - Mentionati unde veti lucra si ce intentii aveti cu spatiul fizic de vanzare cu amanuntul.
-
Echipamente - Enumerati instrumentele si tehnologia de care aveti nevoie pentru a incepe sa functionati.
-
Livrarea si indeplinirea sarcinilor - Mentionati daca va veti ocupa de toate sarcinile sau veti folosi un partener tert. De asemenea, puteti adauga intr-un pasaj personalul de care veti avea nevoie.
-
Inventarul - Gestionarea stocului, depozitarea si expedierea produselor sunt elementele unui inventar bine pus la punct. Listele si bilantul acestuia nu vor lasa loc de probleme financiare.
Planul financiar
Planul financiar arata potentialilor finantatori imaginea viitoarei afaceri si viitoarele profituri pe care le poate avea. De asemenea, aici puteti pune cifrele de inceput pentru demararea afacerii, capitalul de functionare si metodele de a obtine profit.
Acest plan include urmatoarele situatii financiare:
-
Situatia veniturilor
-
Bilantul contabil
-
Situatia fluxurilor de numerar
Atunci cand va alcatuiti planul si situatiile financiare, fiti realist. Cu toate ca sunteti optimisti cu privire la succesul preconizat, nu va lasati pacaliti si incercati sa fiti pragmatici.
Cofetaria - afacere de viitor
Daca sunteti la inceput de drum, planul de afaceri va va ajuta in creionarea strategiilor si profiturilor. Antreprenorul trebuie sa inteleaga importanta acestui plan pentru buna desfasurarea a activitatii si planificarea extinderii sale.
Cofetaria este la mare cautare pentru orice tip de eveniment sau ocazie speciala. Aceasta afacere indulceste orice zi si poate imbunatati starea clientului cu doar o inghititura.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: plan de afaceri cofetariecofetarieanaliza pieteiafacere de viitor