Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plan de afaceri: Descrierea afacerii

de Victor Oancea 24 Oct. 2017 15934
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un plan de afaceri trebuie sa centreze cele mai importante aspecte care vor decide, in mod corelat, care sunt sansele reale de succes ale unei afaceri si care este traseul catre trebuie parcurs pentru a se atinge niveluri inalte de profitabilitate.

Sectiunea de descriere a afacerii este de fapt introducerea unui plan de afaceri. Veti face aici o scurta prezentare a firmei dumneavoastra, mai precis veti defini:

1. misiunea si obiectivele de afaceri ale firmei;
2. descrierea firmei din punct de vedere juridic;
3. descrierea firmei din punctul de vedere al conducerii manageriale;
4. descrierea firmei sub aspectul ariei geografice deservite si a stadiului de dezvoltare (pentru firmele existente);
5. prezentarea produselor si/sau serviciilor existente si viitoare;
6. definirea strategiei de afaceri.

Care este misiunea firmei?
Misiunea firmei descrie intr-o singura fraza ce face firma dumneavoastra, pentru cine face si cat de bine face. Este asezata la inceputul unui plan de afaceri pentru a da tonul intregii constructii, deoarece cititorul va vrea sa stie esenta existentei firmei inainte de a trece la celelalte detalii.

Astfel misiunea defineste ratiunea de a fi a firmei si a planificarii de fata. Cu ce va deosebiti in principal fata de alti concurenti de pe piata? Oferiti anumite servicii utile clientilor dvs. (cum ar fi o ambalare in conformitate cu necesita tile clientilor, sau o livrare la locul si la timpul dorite de client? Zona geografica in care activa ti?).

Aici este singurul loc din cadrul unui plan de afaceri unde vi se permite sa fi ti subiectiv si sa va laudati. Prezentati firma dumneavoastra ca fiind distinctiva pe pia ta si competitiva prin serviciile sale, din punct de vedere calitativ.

De-a lungul intregului plan de afaceri trebuie sa respecta ti piramida planificarii, care arata dupa cum urmeaza: mi siunea firmei sta la baza obiectivelor de afaceri (care concretizeaza misiunea), iar acestea din urma sunt detaliate in strategia de afaceri (ce stabileste modalitatile de realizare a obiectivelor). Planurile de ac tiune sunt la baza piramidei, aratand pasii concreti de urmat pentru a se realiza strategia de afaceri.

Fiecare tip de planificare (marketing, produc tie si operatiuni, resurse umane sau financiar contabile) detine propriile sale obiective, derivate din obiectivele de afaceri. Pe baza obiectivelor specifice a le fiecarui tip de planificare se construiesc strategiile si planurile de actiune specifice.

Daca activitatea si structura firmei nu sunt complexe, planurile de actiune pot fi unificate intr-unul singur, insa daca aceasta complexitate creste, este bine ca fiecare departament sa construiasca propriul plan de actiune.

Misiunea se revizuieste ori de cate ori se modifica obiectivele de afaceri, produsele sau serviciile, planificarea de marketing, planificarea produc tiei si operatiunilor, planificarea resurselor umane sau previziunile financiare. Nu este neaparat sa se modifice, insa este bine sa recititi informatiile pentru a le corela cu ansamblul planului.

Daca respectati piramida planificarii, textul si ideile prezentate vor avea o logica interna ce-i va ajuta atat pe cei ce vor studia planul, cat si pe cei care il vor pune in aplicare sa inteleaga rostul fiecarei analize si concluzii continute in plan.

>>>Aflati mai multe detalii referitoare la proiectarea si evaluarea unui plan de afaceri corect in cadrul ghidului "Propriul meu plan de afaceri".


Tags: plan de afacerimisiunea firmeiobiectivestrategie

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Plan de afaceri florarie. Cum incepi o afacere cu flori de vanzare

de Bianca Tila
25 Sep 2024
Un plan de afaceri ofera o imagine detaliata a viitorului business. Obiectivele si strategiile bine gandite sunt asezate strategic in calendar pentru...

Plan de afaceri cofetarie: Cum iti poti transforma pasiunea intr-un business profitabil

de Bianca Tila
05 Sep 2024
Candy barurile pentru evenimente sau micile atentii dulci sunt unele dinte cele mai ravnite lucruri pentru amatorii de dulciuri. Aceasta categorie de...

Plan de afaceri pentru o berarie. Cum poti impresiona investitorii

de Bianca Tila
05 Sep 2024
Nebunia berii artizanala era in plina desfasurare in 2010, iar pasionatii de bere se inghesuiau la berariile locale pentru a le degusta. In Romania,...

Model de plan de afaceri. Constituirea unei ferme ecologice cu gaini Brahma

de Idei de afaceri
26 Mar 2024
Tipul activitatii principale este cresterea pasarilor. Capitalul social poate fi impartit in doua parti sociale cu valoarea de 100 lei fiecare si...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]