Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plan de afaceri: Descrierea afacerii

de Victor Oancea 24 Oct. 2017 14610
Plan de afaceri: Descrierea afacerii
3.41 din 23 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un plan de afaceri trebuie sa centreze cele mai importante aspecte care vor decide, in mod corelat, care sunt sansele reale de succes ale unei afaceri si care este traseul catre trebuie parcurs pentru a se atinge niveluri inalte de profitabilitate.

Sectiunea de descriere a afacerii este de fapt introducerea unui plan de afaceri. Veti face aici o scurta prezentare a firmei dumneavoastra, mai precis veti defini:

1. misiunea si obiectivele de afaceri ale firmei;
2. descrierea firmei din punct de vedere juridic;
3. descrierea firmei din punctul de vedere al conducerii manageriale;
4. descrierea firmei sub aspectul ariei geografice deservite si a stadiului de dezvoltare (pentru firmele existente);
5. prezentarea produselor si/sau serviciilor existente si viitoare;
6. definirea strategiei de afaceri.

Care este misiunea firmei?
Misiunea firmei descrie intr-o singura fraza ce face firma dumneavoastra, pentru cine face si cat de bine face. Este asezata la inceputul unui plan de afaceri pentru a da tonul intregii constructii, deoarece cititorul va vrea sa stie esenta existentei firmei inainte de a trece la celelalte detalii.

Astfel misiunea defineste ratiunea de a fi a firmei si a planificarii de fata. Cu ce va deosebiti in principal fata de alti concurenti de pe piata? Oferiti anumite servicii utile clientilor dvs. (cum ar fi o ambalare in conformitate cu necesita tile clientilor, sau o livrare la locul si la timpul dorite de client? Zona geografica in care activa ti?).

Aici este singurul loc din cadrul unui plan de afaceri unde vi se permite sa fi ti subiectiv si sa va laudati. Prezentati firma dumneavoastra ca fiind distinctiva pe pia ta si competitiva prin serviciile sale, din punct de vedere calitativ.

De-a lungul intregului plan de afaceri trebuie sa respecta ti piramida planificarii, care arata dupa cum urmeaza: mi siunea firmei sta la baza obiectivelor de afaceri (care concretizeaza misiunea), iar acestea din urma sunt detaliate in strategia de afaceri (ce stabileste modalitatile de realizare a obiectivelor). Planurile de ac tiune sunt la baza piramidei, aratand pasii concreti de urmat pentru a se realiza strategia de afaceri.

Fiecare tip de planificare (marketing, produc tie si operatiuni, resurse umane sau financiar contabile) detine propriile sale obiective, derivate din obiectivele de afaceri. Pe baza obiectivelor specifice a le fiecarui tip de planificare se construiesc strategiile si planurile de actiune specifice.

Daca activitatea si structura firmei nu sunt complexe, planurile de actiune pot fi unificate intr-unul singur, insa daca aceasta complexitate creste, este bine ca fiecare departament sa construiasca propriul plan de actiune.

Misiunea se revizuieste ori de cate ori se modifica obiectivele de afaceri, produsele sau serviciile, planificarea de marketing, planificarea produc tiei si operatiunilor, planificarea resurselor umane sau previziunile financiare. Nu este neaparat sa se modifice, insa este bine sa recititi informatiile pentru a le corela cu ansamblul planului.

Daca respectati piramida planificarii, textul si ideile prezentate vor avea o logica interna ce-i va ajuta atat pe cei ce vor studia planul, cat si pe cei care il vor pune in aplicare sa inteleaga rostul fiecarei analize si concluzii continute in plan.

>>>Aflati mai multe detalii referitoare la proiectarea si evaluarea unui plan de afaceri corect in cadrul ghidului "Propriul meu plan de afaceri".


Tags: plan de afacerimisiunea firmeiobiectivestrategie

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.41 din 5 - 23 voturi.

Articole conexe

Cum realizezi un plan de afaceri

de Camelia Diaconu
11 Sep 2019
Realizarea unui plan de afaceri reprezinta una dintre solutiile care poate demonstra viabilitatea proiectului. Planul trebuie sa se ghideze dupa...

De ce este necesara elaborarea unui plan de afaceri

de Idei de afaceri
11 Dec 2020
Planificarea activitatii firmei se face prin intocmirea unui plan de afaceri. Utilitatea planului de afaceri este atat interna (ca instrument de...

Intocmirea unui plan de afaceri: ghid esential pentru antreprenori

de Alina Constantinescu
18 Feb 2021
Pentru o firma noua, planul de afaceri este prima planificare strategica a activitatii acesteia. Desi nu exista o forma unica, se pot identifica...

Ghid pentru intocmirea propriului tau plan de afaceri

de Alina Constantinescu
14 Oct 2020
Succesul in afaceri apare acolo unde pasiunea si eforturile se impletesc in mod strategic si inteligent. Atunci cand concepi un plan de afaceri, ai...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]