de Bianca Tila
25 Sep. 2024
68
Un plan de afaceri ofera o imagine detaliata a viitorului business. Obiectivele si strategiile bine gandite sunt asezate strategic in calendar pentru a realiza un tablou cat mai realist a ideii initiale.
Planul de afaceri in ceea ce priveste o florarie include studii de piata pentru sprijinirea obiectivelor si strategii de marketing pentru obtinrea publicului potrivit.
Cum incepeti o afacere cu flori de vanzare? Primul pas de bifat pe lista unui antreprenor este intocmirea unui plan de afaceri. Acesta va va ajuta sa dezvoltati compania existenta, sa strangeti fonduri si sa planificati cresterea afacerii. In plus, sansele de succes cresc de indata ce acesta este finisat.
Un lucru esential de care multi uita, este ca planul de afaceri este o lucrare continua, nu un pas ce ajuta doar la inceputul businessului. Acesta trbuie actualizat anual, pentru a fi mai usor de urmarit parcursul companiei si statisticile aferente.
Un plan de afaceri pentru o florarie trebuie sa includa:
-
Rezumat
-
Prezentarea generala a afacerii
-
Analiza industriei
-
Analiza clientului
-
Analiza competitiei
-
Plan de marketing
-
Plan de operatiuni
-
Echipa de management
-
Plan financiar
Fie ca vorbim de afaceri clasice sau actuale, antreprenorii trebuie sa-si exerseze mana. In acest sens, realizarea planului de afaceri ii pune in dificultate la un moment indepartat de luarea unor decizii grele.
Prin planul de afaceri, antreprenorul simuleaza parcursul afacerii si poate lua decizii inteligente intr-un timp mult mai lung fata de situatia in care afacerea deja activeaza.
Rezumat
In cadrul acestui capitol, antreprenorul trebuie sa ofere rezumatul executiv de afaceri. Desi il avem la inceput, acesta se intorcmeste ultimul cu ideile principale din fiecare sectiune a planului de afaceri. Aici puteti include concluziile si motivele pentru care un investitor ar vrea sa vi se alature.
De asemenea, puteti oferi o scurta privire de ansamblu asupra industriei de flori si tipologia in care afacerea se incadreaza. Concurenta este un punct cheie ce nu trebuie ratat, multi vor intreba cu ce se diferentiaza afacerea voastra.
In plus, cifrele vorbesc. O prognoza financiara realista arata evolutia afacerii in urmatorii ani si poate economisi timp in cauzul obtinerii de fonduri.
Prezentarea generala a afacerii
In prezentarea generala a afacerii trebuie sa detaliati tipul businessului pe care il desfasurati.
Puteti opta pentru unul dintre tipurile de mai jos:
Magazin de flori cu amanuntul - un magazin situat intr-o locatie de vanzare cu amanuntul ca parte a unui centru comercial, magazin sau este gazduit intr-o cladire de sine statatoare
Vendomat cu flori - floraria furnizeaza aranjamente florale in diverse formate pentru clientii fizici
Magazin de flori online - o florarie concentrata pe site-ul web principal al afacerii si ofera numeroase aranjamente florale create si livrate clientilor care comanda online
Carucior mobil cu flori - o astfel de afaceri ofera buchete florale invelite in hartie sau aranjamente libere, mai degraba decat aranjamente florale formale care includ vaze
De asemenea, nu uitati sa includeti si raspunsurile la urmatoarele:
-
Cand si de ce ati inceput afacerea?
-
Ce repere ati atins pana in prezent? - Etapele ar putea include numarul de clienti deservati, numarul de livrari efectuate, atingerea numarul x de carurioare mobile de flori
-
Explicati structura juridica a afacerii
Analiza industriei
Cercetarea magazinelor de flori te educa si te va ajuta sa va alegeti piata in care sa va desfasurati activitatea. De asemenea, cercetarea de piata va poate imbunatati strategia de marketing, in special daca analiza voastra identifica tendintele pietei.
Pentru castigarea investitorilor de partea ta, acest capitol demonstreaza ca esti un expert in industrie.
Sectiunea "analiza industriei" trebuie sa raspunda la urmatoarele:
-
Cat de mare este industria florariei? (in euro)
-
Piata este in scadere sau in crestere?
-
Cine sunt principalii concurenti de pe piata?
-
Cine sunt furnizorii cheie de pe piata?
-
Ce tendinte afecteaza industria?
-
Care este prognoza de crestere a industriei in urmatorii 5 - 10 ani?
-
Care este dimensiunea pietei relevante? - Cat de mare este piata tinta potentiala pentru afacerea voastra, evaluati dimensiunea pietei din intreaga tara si apoi aplicati aceasta cifra populatei locale
Analiza cllientului
Sectiunea de analiza a clientilor detaliaza viitorii clienti pe care ii deserveste sau ii asteapta afacerea ta.
O florarie poate deservi persoane fizice, petreceri, familii si corporatii.
Segmentele de clienti pe care le alegeti vor avea un impact mare asupra tipului de afacere pe care o desfasurati.
Concentrati-va pe profilurile demografice si psihografice ale clientilor tinta. Astfel, includeti vasta, sexul, locatiile si nevelurile de venit ale potentialilor clienti pe care doriti sa-i deserviti.
In ceea ce priveste profilul psihografic, antreprenorul trebuie sa explice dorintele si nevoile clientilor tinta. Cu cat poti recunoaste si defini mai mult aceste nevoi, cu atat vei face mai bine in atragerea si pastrarea clientilor.
Analiza competitiei
Analiza competitiva identifica concurentii indirecti si directi cu care se confrunta afacerea voastra si se concentreaza pe cei din urma.
Concurentii directi reprezinta alte afaceri cu magazine de flori, in timp ce concurentii indirecti sunt alte optiuni de la care clientii aleg sa cumpere (magazine alimentare care vand flori, ferme de flori sau piete angro de flori).
Pentru fiecare competitor direct oferiti o imagine de ansamblu asupra afacerii sale si documentati punctele forte si slabe. Incercati sa aflati urmatoarele detalii despre concurenti:
-
Ce tipuri de clienti derserveste concurenta?
-
Ce tip de afaceri cu flori bifeaza concurenta?
-
Care este pretul lor? (premium, mic etc)
-
Care sunt punctele forte si slabe ale concurentei?
De asemenea, o parte din aceasta sectiune se poate concentra pe viitoarele servicii oferite, precum reduceri, tipurile de aranjamente florale, preturi.
Plan de marketing
Un plan de marketing include: produs, pret, locatie si promovare.
In sectiunea de produse trebuie sa integrati tipul de companie pe care l-ati documentat in prezentarea generala a afacerii (cadru legislativ). De asemenea, trebuie sa detaliati produsele si serviciile specifice pe care le veti oferi.
In ceea ce priveste pretul, aici trebuie sa documentati sumele pe care le veti cere si modul in care acestea se compara cu concurentii. Pentru o imagine mai clara prezentati produsele/serviciile pe care le oferiti si preturile acestora.
Locatia se poate gasi pe site-ul companiei. Documentati unde se afla afacerea si mentionati modul in care site-ul va va ajuta in succesul businessului.
Ultima parte a planului de marketing pentru florarie este cea in care veti documenta modul in care veti atrage clientii potentiali catre locatiile voastre. Puteti opta pentru urmatoarele metode promotionale:
-
Promovare offline - ziare locale, posturi de radio sau reviste, distribuiti fluturasi
-
E-mail marketing
-
Promovare pe retelele sociale
-
Imbunatatirea SEO-ului pe site-ul afacerii
Planul de operatiuni
Sectiunile anterioare ale planului de afaceri au explicat obiectivele afacerii, in timp ce planul de operatiuni descrie modul in care le veti indeplini.
Planul de operatiuni detaliaza procesele zilnice pe termen scurt si obiectivele pe termen lung.
In acest sens, procesele zilnice pe termen scurt incld toate sarcinile implicate in gestionarea afacerii, inclusiv raspunsul la apeluri, construirea de aranjamente florale si livrarea acestora, facturarea conturilor corporative sau reaprovizionarea zilnica a cosului de flori mobil.
Obiectivele pe termen lung sunt reperele pe care speri sa le atingi. Acestea pot include datele la care va asteptati sa va vindeti al X-lea aranjament floral sau cand sperati sa ajungeti la o suma anume de venituri.
Echipa de management
Pentru a demonstra potentialul de succes al afacerii este esentiala o echipa de management puternica. Evidentiati experienta jucatorilor cheie, subliind acele abilitati si experiente care demonstreaza capacitatea lor de a dezvolta compania.
Planul financiar
Planul financiar ar trebui sa includa situatia financiara pe cinci ani. Situatiile financiare includ declaratia de venit, bilantul si situatiile fluxurilor de numerar.
Redactarea unui plan de afaceri pentru florarie este un efort util. In conditiile in care urmati sablonul de mai sus, veti fi cu adevarat un expert in domeniu. Cu ajutorul planului de afaceri veti intelege industria florariilor, concurenta si clientii tinta.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: plan de afaceri florarieflorarie