Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Plan de afaceri pentru dezvoltarea fermelor mici
Prin intermediul submasurii 6.3 sunt sprijinite investitiile pentru cresterea competitivitatii exploatatilor agricole prin dotarea cu utilaje si echipamente performante in raport cu structura agricola actuala, precum si investitiile pentru modernizarea fermei (in special cele de dimensiuni medii si asocieri de ferme mici si medii) si imbunatatirea calitatii activelor fixe. Potrivit AFIR, iata ce cuprinde planul de afaceri:
1. Date generale privind solicitantulPropriul meu plan de afaceri
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Se vor completa urmatoarele campuri: denumirea solicitantului, datele de identificare ale solicitantului, obiectul de activitate, precum si datele de identificare ale Responsabilului legal.
2. Descrierea situatiei actuale
In al doilea capitol se descrie situatia actuala a exploatatiei agricole.
3. Bazele de productie ale solicitantului
In cel de-al treilea capitol fermierul trebuie sa ofere informatii cu privire la terenurile agricole, dotarile exploatatiei (magazie, grajduri, tractoare, etc), animalele, pasarile si familiile de albine pe care le detine.
4. Valoarea sprijinului solicitat
In cel de-al patrulea capitol, solicitantul trebuie sa completeze dimensiunea exploatatiei sale, care trebuie sa se incadreze 8.000 S.O. – 11.999 S.O.
5. Descrierea principiilor de selectie indeplinite
Se va completa un tabel cu documentele/specificatiile care conduc la indeplinirea criteriului de selectie
6. Obiectivele si detalierea actiunilor propuse pentru atingerea acestora
Se vor descrie detaliat masurile care se vor lua pentru cresterea veniturilor exploatatiei, prin restructurare si/sau modernizare, alte modalitati de imbunatatire a exploatatiei, fata de situatia prezentata la momentul depunerii Cererii de Finantare in anul 0.
Tot aici se vor adauga detalii despre:
- modalitatea de gestionare a planului de afaceri. Acest lucru presupune prezentarea:
- detalierea indeplinirii obiectivelor obligatorii solicitate pentru implementarea corecta a planului de afaceri.
- obiective suplimentare propuse de solicitant prin planul de afaceri;
- detalierea obiectivelor suplimentare propuse de solicitant pentru dezvoltarea exploatatiei agricole.
- ponderea obiectivelor obligatorii si suplimentare.
7. Piata de aprovizionare/desfacere, concurenta si strategia de piata ce va fi aplicata pentru valorificarea produselor/serviciilor obtinute prin implementarea proiectului.
Se vor oferi detalii despre potentialii clienti si furnizori ai solicitantului.
8. Tipul si cantitatea produselor obtinute in timpul implementarii
In cadrul acestei sectiuni se detaliaza elementele (pentru o mai buna intelegere de catre persoanele care verifica studiul) care au stat la baza realizarii previzionarii: gradul de utilizare a capacitatii de productie si modul cum evolueaza acesta in timp; se va preciza productia fizica existenta si productia fizica estimata in urma realizarii investitiei.
Se vor completa doua tabele: planul de productie pentru sectorul vegetal si planul e productie pentru sectorul zootehnic.
9. Calculul valorii productiei standard (SO) la data implementarii planului de afaceri
Se va calcula totalul SO-urilor rezultat din cumularea productiei vegetale si/sau zootehnice pentru anul tinta (anul 3, respectiv anul 5 numai pentru exploatatiile pomicole). Dimensiunea exploatatiei in anul tinta nu poate fi diminuata fata de anul 0, pe parcursul implementarii proiectului.
10. Graficul de timp pentru realizarea obiectivelor si etapelor
Graficul de timp pentru realizarea obiectivelor trebuie sa fie exprimat din punct de vedere valoric pe luni si activitati si sa tina cont de urmatoarele: pentru sectorul vegetal si zootehnic perioada de implementare si termenul de depunere a celei de a doua transe de sprijin nu va depasi 33 luni de la data semnarii Deciziei de finantare de catre Directorul General Adjunct CRFIR, iar pentru investitiile realizate in sectorul pomicol termenul de depunere a celei de a doua transe de sprijin nu va depasi 57 luni de la data semnarii Deciziei de finantare de catre Directorul General Adjunct CRFIR.
Graficul de timp trebuie sa reflecte mentinerea criteriilor de eligibilitate si selectie pe tot parcursul implementarii planului de afaceri. Astfel, dimensiunea SO a exploatatiei nu poate sa scada sub dimensiunea cu care exploatatia a beneficiat de sprijin (anul 0), iar in structura culturilor, cultura/grupa de animale cu pondere SO majoritara trebuie sa ramana majoritara pe tot parcursul implementarii planului de afaceri.
11. Evaluarea principalelor riscuri
Trebbuie realizata o scurta prezentare a principalelor riscuri care se pot identifica pe parcursul implementarii proiectului, cauzele si efectele acestora asupra productiei totale obtinute si dupa caz, modalitatile de combatere a acestora. Se vor mentiona urmatoarele tipuri de riscuri (lista neexhaustiva):
- Riscul neindeplinirii criteriilor legate de inceperea implementarii planului de afaceri;
- Riscul gestionarii afacerii agricole dintr-o localitate aflata la distanta fata de exploatatie, ceea ce afecteaza capacitatea fermierului de a o gestiona adecvat.
- Riscul de a nu indeplini obiectivele suplimentare propuse de solicitant prin actiunile stabilite in prezentul plan de afaceri;
Daca la verificarea celei de a doua transe de sprijin se constata neindeplinirea/ indeplinirea partiala a obiectivelor din Planul de afaceri, sumele acordate necuvenit se vor recupera integral/ in mod proportional cu obiectivele nerealizate. Astfel, beneficiarul are obligatia de a depune la transa a doua de sprijin Raportul de executie in vederea verificarii indeplinirii obiectivelor prevazute in planul de afaceri aprobat.
Stabilirea domiciliului si sediului social al beneficiarului in UAT in care exploatatia este inregistrata, precum si locul de munca (in cazul in care detine unul) trebuie sa fie in acelasi UAT sau zona limitrofa, conditii care vor fi indeplinite in termen de maxim 9 luni de la data semnarii Deciziei de finantare. Aceasta este preconditie a gestionarii eficiente a planului de afaceri. In caz contrar, va fi recuperat intregul sprijin acordat (prima transa de sprijin).
Nerealizarea obiectivului de amenajare obligatorie a platformei pentru gestionarea gunoiului de grajd, in conformitate cu prevederile legislatiei nationale aplicabile, in cazul exploatatiilor care detin animale, atrage dupa sine recuperarea integrala a sumelor deja platite.
Solicitantul are obligatia sa mentina criteriile de eligibilitate si selectie pe parcursul implementarii si monitorizarii Planului de afaceri.
Daca pe perioada de 3 ani de monitorizare a proiectului se constata ca nu au fost indeplinite si mentinute conditiile de eligibilitate si de selectie prevazute in Planul de afaceri, se va proceda la recuperarea integrala a sprijinului acordat.
Articole conexe
Plan de afaceri florarie. Cum incepi o afacere cu flori de vanzare
de Bianca TilaPlan de afaceri cofetarie: Cum iti poti transforma pasiunea intr-un business profitabil
de Bianca TilaPlan de afaceri pentru o berarie. Cum poti impresiona investitorii
de Bianca TilaModel de plan de afaceri. Constituirea unei ferme ecologice cu gaini Brahma
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit