Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Planul de afaceri: analiza costurilor de operare

28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Capitolul "Analiza costurilor de operare" din planul de afaceri este dedicat intelegerii si evidentierii costurilor de functionare curenta a activitatii. Realizarea lui demonstreaza deopotriva intelegerea aspectelor tehnologice, economice si manageriale ale activitatii curente. Demonstreaza ca intelegem fluxul tehnologic, ca stim de ce infrastructura de utilitati avem nevoie, cati oameni trebuie sa angajam.

Daca pana acum erau trecute pe lista si costurile de infiintare SRL sau PFA, incepand de luna viitoare vor fi eliminate taxele pentru inmatricularea unei entitati.
Asadar, de la 1 februatie 2017 antreprenorii isi vor putea infiinta gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL, SRL-debutant) sau se vor putea constitui ca PFA, intreprindere individuala/familiala, tot fara costuri. Eliminarea taxelor percepute de Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) la constituirea unei entitati este prevazuta in Legea nr. 1/2017.

Asadar, revenind la costurile pe care le includem in planul de afaceri, este bine sa avem in vedere si sa nu omitem costuri ca de exemplu:

Costuri curente:

* materii prime
* materiale consumabile, materiale auxiliare;
* costuri de personal (salarii, prime, bonusuri);
* costuri de training si formare personal;
* impozite si taxe locale;
* servicii externe (contabilitate, consultanta fiscala, juridica, de management, etc);
* costuri de spatiu (spatiu de birouri, spatiu de productie, spatiu de vanzari, spatiu de depozitare)
* cheltuieli de incalzire, gaz, curent, curatenie, reparatii, asigurare, gunoi, etc.
* costuri cu echipamentele
* reparatii
* intretinere

Costuri cu mijloacele de transport

* combustibil
* revizie
* intretinere/reparatii
* asigurarae de raspundere civila & asigurare toate riscurile
* impozite

Costuri legate de procesul de vanzare

* deplasare
* materiale de prezentare
* participari la targuri

Costuri administrative

* materiale de birou
* comunicatii: telefon, fax, mobil
* evidenta primara si calculul salariilor
* abonamente (reviste, intretinere echipamente birou, etc)

Impozite si taxe

Cu cat analizam mai bine costurile, cu atat sansele sunt mai mici ca sa omitem anumiti factori esentiali pentru inceperea si dezvoltarea afacerii.

Sursa: aippimm.ro



Tags: plan de afacericosturi afacere

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]